Nowe modele Mercedesa, AMG C63 i C63 Kombi, opuszczą fabrykę na oponach Dunlop Sport Maxx RT. Wybór ogumienia klasy Ultra High Performance na pierwsze wyposażenie jest rezultatem długich, wspólnie realizowanych prac badawczo- rozwojowych firm.
Ogumienie zostało specjalnie przystosowane, aby spełniało wysokie wymagania stawiane przez nowy model. Próby prowadzono między innymi na jednej z najbardziej wymagających tras wyścigowych świata – Pętli Północnej toru Nürburgring.
Zobacz także:
Do najważniejszych zalet opon Dunlop Sport Maxx RT należy wyjątkowa przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, precyzyjna i stabilna kontrola nad prowadzonym pojazdem, również przy wysokich prędkościach w zakrętach, oraz krótka droga hamowania. Właśnie dzięki tym parametrom opon sportowy, 476-konny Mercedes AMG C63 doskonale trzyma się drogi. Aby zapewnić równowagę między przednią a tylną osią oraz dobrą przyczepność, Dunlop zastosował specjalną konstrukcję opon, której komponenty mają swój rodowód w motosporcie.
– Aby zapewnić dobre prowadzenie pojazdu na suchej nawierzchni, zastosowaliśmy mieszankę o wysokiej zawartości zróżnicowanych wypełniaczy, żywic i specjalnych polimerów. Doskonale dobrane składniki zaowocowały też wysoką przyczepnością na mokrej nawierzchni – wyjaśnia Percy Lemaire, dyrektor ds. technologii opon w Goodyear Dunlop.
Opona Dunlop Sport Maxx RT na przednią oś ma rozmiar 245/35 ZR19 (93Y) XL, a na tylną – 265/35 ZR19 (98Y) XL.
To nie pierwszy model Mercedesa-AMG, do którego Dunlop dostarczył opony na oryginalne wyposażenie. Inżynierowe marki zaprojektowali też specjalne modele ogumienia m.in. dla A 45 AMG, CLA 45 AMG i G 63 AMG. Dunlop jest również partnerem AMG Customer Sports, a od początku sezonu 2014 oficjalnym oponiarskim partnerem AMG Driving Academy.