Dunlop rozszerza asortyment bieżnikowanych na gorąco opon MultiTread do pojazdów komercyjnych. Nowe produkty będą dostępne w sześciu najpopularniejszych rozmiarach do przewozów długodystansowych, regionalnych, jak również do pojazdów miejskich.
Linia opon MultiTread pozwala operatorom flot na obniżenie kosztów eksploatacji opon, przy jednoczesnym zachowaniu ich jakości porównywalnej do nowych opon.
Nowy asortyment linii opon MultiTread do przewozów długodystansowych i regionalnych obejmuje opony MT SP344, które można montować na wszystkich osiach ciągnika i naczepy. Będą one dostępne w bieżącym roku w rozmiarze 315/80R22.5.
Do przewozów długodystansowych i regionalnych przeznaczone są też opony na oś napędową MT SP444, teraz uzupełnione o dwa nowe rozmiary w coraz bardziej popularnej serii 60: rozmiar 315/60R22.5 oraz 295/60R22.5. Asortyment uzupełnia model MT SP244 w rozmiarze 385/65R22.5, wprowadzany na rynek wkrótce po oponie do naczep Dunlop SP244. Goodyear Dunlop przewiduje, że model ten również będzie cieszyć się dużą popularnością wśród operatorów.
Do pojazdów miejskich, takich, jak: autobusy, śmieciarki i zamiatarki, wprowadzane są opony MT SP372 City w rozmiarze 275/70R22.5 do montażu na wszystkie osie oraz opony na oś napędową MT SP472 City w rozmiarze 275/70R22.5. Są to najpopularniejsze rozmiary w tym sektorze rynku.
W procesie bieżnikowania opon z technologia Dunlop MultiTread wykorzystywane są te same karkasy, mieszanki bieżnika tej samej generacji i te same jego rzeźby, co przy produkcji nowych opon. Właściwości opon bieżnikowanych Dunlop są takie same, jak w przypadku opony nowej: długa żywotność, bardzo dobre parametry trakcyjne i doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, dzięki czemu gwarantują precyzję kierowania i duży komfort jazdy.
Opony bieżnikowane Goodyear Dunlop
Goodyear Dunlop konsekwentnie poszerza ofertę opon bieżnikowanych, obejmujących modele Next Tread, Goodyear TreadMax i Dunlop MultiTread, które pokrywają wszelkie zastosowania komercyjne. W kwietniu 2011 r. firma uruchomiła nowy zakład bieżnikowania na gorąco w Wittlich w Niemczech. Fabryka nie tylko zwiększa moce produkcyjne opon bieżnikowanych, lecz także wyróżnia się strategiczną lokalizacją – będzie obsługiwał rynek niemiecki i kraje sąsiednie, Skandynawię oraz Europę Środkową i Wschodnią. Opony Goodyear Dunlop bieżnikowane na gorąco są również wytwarzane w Riom we Francji i Wolverhampton w Wielkiej Brytanii.
W procesie bieżnikowania na gorąco opon Goodyear Dunlop, każdy karkas zostaje dokładnie przebadany w celu sprawdzenia, czy nadaje się do ponownego wykorzystania. Po kontroli nakładane są na nią nowe ściany boczne i bieżnik. Materiały stosowane w produktach MultiTread są takie same, jak wykorzystywane do produkcji nowych opon. Tak odbudowane opony są umieszczane w prasach ciśnieniowych, gdzie na gorąco wykonywana jest ta sama rzeźba bieżnika, co w przypadku nowych opon. Po wulkanizacji i wystygnięciu wszystkie opony poddawane są tej samej surowej kontroli jakości, co nowe opony.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.