Już w kilka tygodni po prezentacji DS 4 można składać zamówienia. Pierwsze dostawy DS 4 planowane są na koniec roku, z priorytetem dla wersji DS 4 LA PREMIÈRE.
DS 4 ma wyjątkowe proporcje. Przyciągająca wzrok sylwetka ma imponujące wymiary: szerokość 1,83 metra, bardzo duże koła o średnicy 720 milimetrów (średnica obręczy kół nawet 20 cali, a w wersji TROCADERO i PERFORMANCE LINE – 19 cali), kompaktową długość 4,40 m i wysokość 1,47 m.
Zobacz także:
Przód pojazdu podkreśla nowa sygnatura świetlna. Dopracowane reflektory są wyposażone w system DS MATRIX LED VISION, który łączy światła matrycowe i kierunkowe. W reflektorach zostały również zintegrowane światła do jazdy dziennej złożone z dwóch rzędów diod LED po każdej stronie (łącznie 150 diod LED). DS WINGS łączą światła przednie z osłoną chłodnicy. W niektórych wersjach osłona chłodnicy jest dwuczęściowa. Charakteryzuje się coraz większymi elementami w kształcie rombów, które wyłaniają się z trójwymiarowego grilla. Długa maska nadaje dynamiki bryle pojazdu.
Linie nadwozia łączą płynność i wyrazistość. W mocno wyprofilowane powierzchnie boczne wbudowano klamki ukryte w nadwoziu. Stosunek szerokości nadwozia do kół o dużej średnicy (w tym 20-calowych obręczy z aerodynamicznymi wstawkami) został przejęty z samochodu koncepcyjnego DS AERO SPORT LOUNGE.
Z tyłu dach został przedłużony i schodzi bardzo nisko, by przejść w mocno pochyloną tylną szybę, na której umieszczono dedykowany odblaskowy wzór. Masywne tylne błotniki z krzywiznami i ostrymi krawędziami nadwozia eksponują tylny słupek, dodatkowo zaakcentowany błyszczącym czarnym lakierem i inkrustowanym emblematem DS Automobiles. Tył otrzymał sygnaturę świetlną nowej generacji ze światłami z motywem łuski wykonanymi w technice laserowej.
DS 4 przeobraża się. W centrum gamy znajduje się DS 4, którego mottem jest elegancja podkreślona specjalnym kształtem przodu nadwozia, subtelnymi, chromowanymi akcentami oraz dachem, dostępnym również w kolorze czarnym, który ma nadać modelowi atletycznego wyglądu.
DS 4 CROSS gra z wizualną percepcją nadwozia SUV. Ma przemodelowane dolne elementy zderzaków podkreślone specjalną osłoną oraz czarnym matowym kolorem. Całości dopełniają górne krawędzie szyb i osłona chłodnicy w kolorze błyszczącej czerni, charakterystyczne 19-calowe obręcze kół, relingi dachowe również w kolorze błyszczącej czerni oraz dach w kolorze nadwozia. W opcji model DS 4 CROSS może być wyposażony w zaawansowaną kontrolę trakcji Advanced Traction Control, zapewniającą lepszą przyczepność, z trybami jazdy po piasku, śniegu i błocie oraz w system Hill Assist Descent Control.
DS 4 PERFORMANCE LINE ma dynamiczny styl. Oprócz ekskluzywnego wnętrza oferuje zewnętrzne wykończenie w kolorze czerni – DS WINGS, listwa między tylnymi światłami, osłona chłodnicy i obramowania bocznych szyb oraz charakterystyczne 19” obręcze kół Minneapolis w kolorze czarnym.
Jednostka napędowa E-TENSE – mistrz Formuły E
Model DS 4 E-TENSE 225 z napędem hybrydowym plug-in czerpie z doświadczenia zespołu DS Performance, potwierdzonego czterema tytułami mistrza świata (kierowców i zespołowych) zdobytymi w Mistrzostwach Formuły E 2019 i 2020. Napęd, równie efektywny, co wydajny, bazuje na 4-cylindrowym silniku PureTech o mocy 180 koni mechanicznych i 110-konnej jednostce elektrycznej z akumulatorem o łącznej pojemności 12,4 kWh, co zapewnia zasięg do 55 km w cyklu mieszanym WLTP . Moment obrotowy 360 Nm umożliwia osiągnięcie prędkości 100 km/h w 7,7 sekundy i pokonanie dystansu 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 27,3 sekundy przy zużyciu zaledwie 1,3 litra / 100 km i emisji od 29 gramów CO2 na km w cyklu mieszanym WLTP.
Dostępne jednostki napędowe
Dostępne będą trzy silniki benzynowe: PureTech 130 Automatic, PureTech 180 Automatic i PureTech 225 Automatic oraz silnik wysokoprężny BlueHDi 130 Automatic, których zużycie paliwa (od 4,8 litra/100 km w przypadku oleju napędowego i 5,9 litra / 100 km dla benzyny w cyklu mieszanym WLTP1) i emisja CO2 (125 g/km w przypadku oleju napędowego i 135 g dla benzyny).
Wnętrze sygnowane logo DS Automobiles
DS 4 dysponuje bogatą ofertą wykończenia wnętrza. Wnętrze OPERA Criollo Brown posiada charakterystyczne fotele o wysokiej gęstości pokrytym skórą Nappa z motywem bransolety zegarka. Deska rozdzielcza jest również pokryta skórą Nappa Criollo Brown. Elementy dekoracyjne wykonane są z brązowego jesionu. Elektryczne regulowane przednie fotele mają pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Są ogrzewane i wentylowane oraz mają funkcję masażu. Wnętrze ze skóry Pebble Grey oraz Criollo Brown daje wrażenie przestrzeni i światła. Fotele, środkowa konsola, środkowy podłokietnik i podłokietniki w drzwiach zostały pokryte skórą Pebble Grey o ziarnistej fakturze. Tworzą kontrast z deską rozdzielczą obitą skórą Nappa, z kierownicą pokrytą skórą Criollo Brown i z drewnianymi wstawkami w kolorze brązowego jesionu.
Te dwa wnętrza OPERA Criollo Brown oraz ze skórzaną tapicerką Pebble Grey oraz Criollo Brown są oferowane w opcji w wersjach RIVOLI i TROCADERO modeli DS4 i DS4 CROSS. W wersji RIVOLI w standardzie oferowane jest wysokiej klasy i eleganckie wnętrze ze skórzaną tapicerką w kolorze czarnym bazaltowym, a w wersji TROCADERO – wnętrze z fotelami o wysokiej gęstości pokrytymi tkaniną Tungstène oraz niezwykle atrakcyjnym płótnem DS.
Wnętrza Alcantara w kolorze czarnym oraz Alcantara PERFORMANCE LINE z fotelami z ziarnistej czarnej skóry bazaltowej występują wyłącznie w wersjach PERFORMANCE LINE i PERFORMANCE LINE+. Środkowa konsola i deska rozdzielcza są również pokryte Alcantarą, a w wersji PERFORMANCE LINE skórzana kierownica z przeszyciami jest wykończona elementami z kutego karbonu.
DS 4 BASTILLE i DS 4 BASTILLE+ mają wnętrza wykończone tkaniną Tungstène lub Tungstène łączoną z płótnem DS i wyposażone są w siedzenia o wysokiej gęstości.
Technologia rzeczywistości rozszerzonej
W zakresie łączności priorytetem było oferowanie zaawansowanych rozwiązań w standardzie od poziomu wyposażenia TROCADERO, aby kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi. Wyświetlacz DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY proponuje krok w stronę rozszerzonej rzeczywistości. Nowa immersyjna technologia umożliwia wyświetlane informacji niezbędnych w trakcie prowadzenia bezpośrednio „na drodze”. Złudzenie optyczne sprawia, że dane wyświetlane są cztery metry przed przednią szybą, tam gdzie naturalnie pada wzrok kierowcy. Pole wyświetlania ma niespotykaną dotąd w segmencie przekątną 21”. Odnosi się wrażenie, że najważniejsze informacje o prędkości, działaniu systemów wspomagania prowadzenia, nawigacji, o odtwarzanej muzyce oraz ostrzeżenia są wyświetlane wprost na drodze.
Ta eksperymentalna technologia, doskonale dostosowana do naszej percepcji i zmysłów jest jednym z elementów kompleksowej oferty – całkowicie nowego systemu informacyjno-rozrywkowego z ekranem 10”: SYSTEMU DS IRIS. Nowy interfejs działa jak ekran smartfonu – szybko i płynnie reaguje na dotknięcie. Umożliwia też utworzenie spersonalizowanych profili użytkowników dzięki widżetom. Ustawienia i sposób wyświetlania zmienia się automatycznie, gdy tylko dany użytkownik wsiada do samochodu. Możliwość personalizacji oznacza po prostu, że każdy użytkownik może dostosować ustawienia i wybrać funkcje w zależności od potrzeb.
SYSTEMEM DS IRIS SYSTEM można sterować za pomocą poleceń głosowych i gestów – układ ma wbudowanego osobistego asystenta, który rozpoznaje i wykonuje polecenia głosowe.
Całość wspiera umieszczony na środkowej konsoli system sterowania za pomocą gestów – DS SMART TOUCH. Jest to ekran dostępny na wyciągnięcie ręki. Wystarczy wskazać gestem jedną z ulubionych funkcji zaprogramowanych wcześniej przez użytkownika. Ekran rozpoznaje również takie gesty jak zoom (powiększenie), zmniejszenie i rozpoznawanie pisma.
System wraz z mapami aktualizuje się w czasie rzeczywistym w oparciu o dane z chmury, jest więc stale aktualny.
Dynamiczna, komfortowa i bezstresowa jazda
System DS DRIVE ASSIST, wprowadzony w najnowszych modelach DS, umożliwiający półautonomiczną jazdę na poziomie 2 (najwyższy poziom, jaki jest obecnie dozwolony na drogach), jest również obecny w DS 4: regulator prędkości dostosowuje prędkość pojazdu do warunków na drodze, z możliwością zatrzymywania się i ruszania w korkach. System zapewnia również precyzyjną jazdę po wybranym przez kierowcę pasie ruchu.
Na początku 2022 r. w DS 4 pojawi się nowa wersja systemu: DS DRIVE ASSIST 2.0, który został wzbogacony o trzy nowe funkcje: półautomatyczne wyprzedzanie, dostosowanie prędkości na zakrętach oraz zalecanie z wyprzedzeniem ograniczeń prędkości pokazywanych na znakach drogowych. Kierownica jest teraz wyposażona w czujnik, który sprawdza, czy kierowca cały czas zachowuje kontrolę nad pojazdem.
Nowe radary umieszczone w każdym z rogów samochodu są wykorzystywane również przez inne funkcje, takie jak kontrola martwego pola dalekiego zasięgu (do 75 metrów) i alarm sygnalizujący ruch za samochodem, aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji z powodu braku widoczności w martwych punktach.
DS Automobiles to również koncepcja dynamicznej i bezstresowej jazdy. W przypadku DS 4 przekłada się to wprost na wyczucie nawierzchni drogi. Jedną z mocnych stron DS 4 jest aktywne zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, unikatowe w tym segmencie samochodów rozwiązanie wykorzystujące kamerę. Kamera, umieszczona u szczytu przedniej szyby, umożliwia wykrywanie z wyprzedzeniem nierówności nawierzchni i przesyła zbierane informacje do modułu elektronicznego. Dzięki czterem czujnikom poziomowania nadwozia i trzem przyspieszeniomierzom system może niezależnie sterować pracą zawieszenia każdego z kół. Na podstawie zebranych informacji może zwiększyć lub zmniejszyć sztywność zawieszenia zależnie od sytuacji. W efekcie zwiększa komfort jazdy bez względu na stan nawierzchni drogi. Należy pokreślić, że w ten system wyposażona jest w standardzie wersja z jednostką napędową E-TENSE 225.
Kolejną technologią, która pozwoliła DS Automobiles wyróżnić się na tle konkurencji jest: DS NIGHT VISION. System zapewnia lepszą widoczność drogi i zagrożeń, które mogą się na niej pojawić. Podczas jazdy nocą lub w słabym oświetleniu umieszczona w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień wykrywa pieszych i zwierzęta z odległości do 200 metrów. Kierowca widzi potencjalne zagrożenia na drodze na zespole zegarów, a komunikaty ostrzegawcze na DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY informują o zagrożeniach, dając dość czasu na zareagowanie.
Kierowcę wspiera w manewrach również system 360˚ Vision z czterema kamerami, z których dwie znajdują się w lusterkach zewnętrznych.
Struktura gamy
– Cztery poziomy dla DS 4: BASTILLE, BASTILLE+, TROCADERO i RIVOLI, a także Edycja limitowana na debiut rynkowy: DS 4 LA PREMIÈRE,
– Dla DS 4 CROSS: CROSS TROCADERO i CROSS RIVOLI
– Dla DS 4 PERFORMANCE LINE: PERFORMANCE LINE i PERFORMANCE LINE+.
DS 4 LA PREMIÈRE: edycja limitowana z okazji debiutu rynkowego
DS 4 LA PREMIÈRE to ekskluzywna edycja limitowana, która jest ukoronowaniem gamy DS 4. Może być napędzana trzema silnikami (E-TENSE 225, PureTech 180 Automatic lub PureTech 225 Automatic). Oferowana jest z wnętrzem OPERA Criollo Brown i wyjątkowym wyposażeniem standardowym, w tym DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY, SYSTEMEM DS IRIS, DS SMART TOUCH, DS MATRIX LED VISION, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION i DS DRIVE ASSIST. Na zewnątrz wyróżnia się unikatowym połączeniem czarnej osłony chłodnicy z chromowanymi diamentowymi elementami oraz czarnymi błyszczącymi DS WINGS, ekskluzywnym emblematem „1”, charakterystycznym dla LA PREMIÈRE oraz czarną listwą łączącą lampy tylne oraz listwami na progach i górnych krawędziach bocznych szyb. Edycja limitowana jest dostępna w dwóch kolorach: Crystal Pearl i Lacquered Grey.
DS 4 ze swoim niepowtarzalnym stylem, poziomem wyrafinowania oraz pojawieniem się nowych i ekskluzywnych technologii w swojej kategorii wprowadza nową jakość na rynku. Ponadto ten innowacyjny model oferuje konkurencyjne ceny w segmencie premium C kompaktowych sedanów i SUV-ów z nadwoziem coupe. Dzięki temu DS 4 pomoże nam zwiększyć znajomość marki i pozwoli nam osiągnąć nowy poziom realizacji naszych ambicji – Beatrice Foucher, dyrektor generalna DS Automobiles
Ceny DS 4 rozpoczynają się od 114 900 zł.
DS 4 BASTILLE PureTech 130 Automatic: 114 900 zł.
DS 4 BASTILLE+ BlueHDi 130 Automatic: 126 900 zł.
DS 4 BASTILLE+ E-TENSE 225: 162 900 zł.
DS 4 PERFORMANCE LINE PureTech 130 Automatic: 134 900 zł.
DS 4 PERFORMANCE LINE PureTech 180 Automatic: 144 900 zł.
DS 4 PERFORMANCE LINE E-TENSE 225: 177 900 zł.
DS 4 TROCADERO PureTech 130 Automatic: 139 900 zł. (CROSS: + 3 000 zł.)
DS 4 TROCADERO BlueHDi 130 Automatic: 146 900 zł. (CROSS: + 3 000 zł.)
DS 4 TROCADERO E-TENSE 225: 182 900 zł. (CROSS: + 3 000 zł.)
DS 4 PERFORMANCE LINE+ PureTech 180 Automatic: 161 900 zł.
DS 4 PERFORMANCE LINE+ PureTech 225 Automatic: 173 900 zł.
DS 4 PERFORMANCE LINE+ E-TENSE 225: 194 900 zł.
DS 4 RIVOLI BlueHDi 130 Automatic: 161 900 zł. (CROSS: + 3 000 zł.)
DS 4 RIVOLI PureTech 180 Automatic: 164 900 zł. (CROSS: + 3 000 zł.)
DS 4 RIVOLI PureTech 225 Automatic: 176 900 zł. (CROSS: + 3 000 zł.)
DS 4 RIVOLI E-TENSE 225: 197 900 zł. (CROSS: + 3 000 zł.)
DS 4 LA PREMIERE PureTech 180 Automatic: 190 900 zł.
DS 4 LA PREMIERE PureTech 225 Automatic: 202 900 zł.
DS 4 LA PREMIERE E-TENSE 225: 223 900 zł.