DS: DS 9 E-TENSE 250 – WIĘCEJ MOCY I WIĘKSZY ZASIĘG

Zgodnie ze strategią elektryfikacji gamy określoną przy powstaniu marki w 2014 roku, DS Automobiles kontynuuje transformację energetyczną wraz z wprowadzeniem nowej, hybrydowej jednostki napędowej plug-in do modelu DS 9.

DS 9 E-TENSE 250 ma 4-cylindrowy silnik PureTech o mocy 200 KM wspomagany przez napęd elektryczny o mocy 80 kW (110 KM). Nowy akumulator 15,6 kWh (całkowita pojemność) o tej samej liczbie ogniw pozwala pokonać dystans do 70 kilometrów w cyklu miejskim WLTP (pomiar EAER City stosowany przez służby skarbowe) lub 61 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP przy niezmienionej masie pojazdu bez obciążenia. Pokładowa ładowarka o mocy 7,4 kW zapewnia naładowanie akumulatora od 0 do 100% pojemności w czasie 2 godzin i 23 minut.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


Emisja CO2 spada do 26 g/km przy homologowanym zużyciu paliwa na poziomie 1,1 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP.

Prędkość maksymalna samochodu DS 9 E-TENSE 250 jest elektronicznie ograniczona do 240 km/h. Samochód może rozwinąć prędkość 135 km/h przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej.

DS 9 PERFORMANCE LINE + posiada wnętrze wykończone czarną Alcantarą, która nadaje mu dynamiczny i jednocześnie elegancki charakter. Nadwozie zdobią chromowane monogramy DS PERFORMANCE LINE, DS WINGS oraz chromowana listwa bagażnika. Czarny, błyszczący wlot powietrza jest zwieńczony znakiem DS PERFORMANCE LINE. Również czarne 19-calowe felgi MONACO przyciągają wzrok karminowymi kołpakami w środku koła.

W kabinie, fotele pokryte Alcantarą łączoną z czarną skórą ekologiczną z karminowymi i złotymi przeszyciami harmonizują z centralną konsolą i deską rozdzielczą również wykończoną Alcantarą, tworząc przytulny nastrój. Na desce rozdzielczej umieszczono monogram DS PERFORMANCE LINE z giloszowanego aluminium. Wielofunkcyjna kierownica jest pokryta perforowaną skórą licową, a pokrywę poduszki powietrznej zdobią karminowe i złote przeszycia.

Czerpiąca inspiracje z dzielnicy Tuileries wersja DS 9 RIVOLI + łączy materiały i najwyższej klasy elementy ozdobne w formie diamentów. Oferowane są trzy odmienne inspiracje: Czarna tapicerka Noir Basalte ze skóry licowej lub inspiracja OPERA z dwiema barwami skóry Nappa do wyboru i z charakterystycznymi przetłoczeniami foteli w formie bransolety zegarka w kolorze czerwieni Rubis lub czarnym.

Wystroj OPERA wyróżnia się tapicerką foteli przednich, tylnych, środkowej konsoli oraz deski rozdzielczej w jej górnej części ze skóry Nappa. Najwyższej klasy środkowy podłokietnik z tyłu oraz regulowane zagłówki w stylu Lounge zapewniają wysoki komfort na tylnych miejscach w kabinie.

Dzięki badaniom prowadzonym od powstania marki, dokonano istotnego postępu w dziedzinie komfortu akustycznego. Przyczynia się do niego szczególnie wyciszenie izolujące kabinę od hałasów zewnętrznych. Dźwiękochłonne i klejone szyby są uzupełnieniem dla zgrzewanego i klejonego nadwozia tłumiącego drgania. Przyjemność jazdy podnosi zainstalowany na pokładzie sprzęt Hi-Fi FOCAL Electra o mocy 515 W opracowany specjalnie dla modelu DS 9, z kratkami głośników wysokotonowych wykonanymi z nierdzewnej stali i łącznie czternastoma głośnikami rozmieszczonymi w kabinie.

W systemie elektronicznie sterowanego zawieszenia DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, kamera umieszczona w górnej części przedniej szyby obserwuje drogę, a cztery czujniki wysokości prześwitu i trzy czujniki przyspieszenia rejestrują wszystkie ruchy pojazdu. Te następnie przesyłają dane do komputera, który niezależnie steruje każdym kołem. Wszystko, by podnieść poziom bezpieczeństwa jazdy i zapewnić komfort.

Dzięki systemowi DS DRIVE ASSIST kierowca DS 9 może korzystać z półautonomicznego trybu jazdy poziomu 2, który zachęca do pokonywania wielu kilometrów w pełnym komforcie psychicznym i zapewnia większe bezpieczeństwo. Prędkość jest regulowana z uwzględnieniem otoczenia, w jakim porusza się DS 9. System korzysta z czujników do precyzyjnego utrzymania samochodu na pasie ruchu, dokonując odpowiedniej korekty położenia kierownicy, gdy kierowca wybierze taką funkcję. Działający do prędkości 180 km/h system DS DRIVE ASSIST kontroluje prędkość i tor jazdy pod nadzorem kierowcy, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo.

Kontrolowaniem prędkości jazdy zajmuje się regulator adaptacyjny pozwalający również na sterowanie jazdą w korku: samochód rusza automatycznie po zatrzymaniu trwającym krócej niż trzy sekundy. W razie dłuższego zatrzymania, wystarczy wcisnąć przycisk lub pedał gazu, by DS 9 ponownie włączył się do ruchu.

Kamera pokładowa systemu DS DRIVE ASSIST rozpoznaje linie ciągłe i przerywane na jezdni. W czasie jazdy nieustannie analizuje obraz i sytuację na drodze. Umożliwia utrzymanie samochodu na pasie ruchu, a nawet w strefie pasa wybranej przez kierowcę. Kierowca może przejąć kontrolę nad kierownicą i wyłączyć funkcję korygowania jej położenia przytrzymując ją w jednej pozycji. Korekta zostaje przerwana również w sytuacji, gdy kierowca włączy kierunkowskaz. System może być uruchomiony od prędkości 30 km/h.

W celu zaparkowania DS PARK PILOT wyszukuje miejsca parkingowe jadąc z prędkością poniżej 30 km/h. Wtedy kierowca może wskazać na ekranie dotykowym, że chce zaparkować prostopadle lub równolegle. Ma do wykonania tylko jeden ruch – musi przytrzymać przycisk Park i poczekać aż samochód sam zaparkuje. Przyspieszanie, hamowanie i kierowanie samochodem jest automatyczne, zarówno przy wjeżdżaniu, jak i wyjeżdżaniu z miejsca postojowego. DS PARK PILOT pozwala także na wyjechanie z miejsca parkingowego.

Na długich trasach zła widoczność lub chwila nieuwagi mogą stwarzać zagrożenie. Dla większego bezpieczeństwa jazdy powstał system DS SAFETY, który obejmuje cały zestaw funkcji: DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, DS ACTIVE LED VISION, system kontroli martwego pola, system awaryjnego hamowania i rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych i aktywne ostrzeganie o niezamierzonym przekroczeniu linii na jezdni.

DS NIGHT VISION system ułatwia ocenę sytuacji na drodze w nocy. Kamera na podczerwień, umieszczona w osłonie chłodnicy, wykrywa pieszych i zwierzęta na drodze w odległości do 150 m przed samochodem. Kierowca widzi na dużym zespole zegarów otoczenie samochodu (na przedłużeniu osi pola widzenia) wraz z obramowanymi na żółto i czerwono zagrożeniami w zależności od poziomu niebezpieczeństwa. Dzięki takim ostrzeżeniom może w porę zareagować.

Działający przy pomocy kamery na podczerwień umieszczonej w górnej części kolumny kierownicy oraz kamery u góry przedniej szyby system DS DRIVER ATTENTION MONITORING stale obserwuje oczy kierowcy, by rozpoznać oznaki zmęczenia (mruganie powiekami), twarz (kierunek patrzenia) oraz ruchy głowy, które sygnalizują spadek uwagi, oraz tor jazdy względem oznakowania poziomego na drodze (odchylenia od toru jazdy i kontry wykonywane przez kierowcę. Z chwilą wykrycia odchyleń od normy któregoś z tych czynników – mrugania oczami lub nieliniowych i chaotycznych ruchów, które są oznaką zmęczenia kierowcy – system włącza automatycznie sygnał dźwiękowy i wyświetla komunikat na centralnym ekranie, zarówno w dzień jak i w nocy.

Reflektory DS ACTIVE LED VISION dostosowują szerokość i zasięg wiązki świateł do warunków jazdy i prędkości samochodu. Możliwych jest kilka włączanych automatycznie trybów oświetlenia: Parking, Town Beam (zwiększona szerokość wiązki od piątej sekundy jazdy), Country Beam (wiązka skupiona na strefie przed samochodem przy prędkościach powyżej 50 km/h), Motorway Beam (zwiększenie zasięgu przy prędkościach powyżej 110 km/h), Adverse Weather (zwiększona moc modułów oświetleniowych i zmniejszone natężenie wiązek głównych reflektorów) oraz High Beam (maksymalne oświetlenie z funkcją automatycznego przełączania światła drogowych i mijania). Uzupełnieniem oferty jest funkcja „reflektory obrotowe”. Dzięki lepszemu i sięgającemu dalej oświetleniu drogi i poboczy, zwiększa się bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.