W salonie DS w Warszawie przy Alei Krakowskiej 206 odbył się wernisaż wyjątkowej wystawy „AutoOko. Formy ceramiczne” autorstwa Malwiny Konopackiej.
Artystka specjalnie dla marki, zaprojektowała serię wazonów oraz tkaninę, która swoim charakterem nawiązywała do “złotych lat 60”, kiedy pierwsze tryumfy święcił legendarny DS19.
Zobacz także:
Salon marki DS zamienił się na tętniący życiem pasaż sztuki wypełniony koncepcją Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej. Zaprezentowana została limitowana seria ręcznie malowanych wazonów. Część kolekcji ceramiki, została pokryta lakierem samochodowym, używanym na seryjnych modelach z gamy DS Automobiles. Jest to próba zastosowania techniki wykorzystywanej w produkcji przemysłowej, którą również powiela się w sztuce użytkowej.
Zamiarem twórców wystawy był powrót do stylistyki lat 60. Kolorowe, nieregularne plamy, nitkowe dekoracje nawiązują do twórczości Pabla Picassa często przywoływanej w polskiej ceramice lat 50-60. Wiele wzorów wykonywano wówczas jedynie w limitowanych seriach, a ręczna dekoracja uczyniła z przywoływanych polskich projektów ceramiki obiekty unikatowe. Polskie “Pikasy” – tak nazywano wówczas ceramikę nawiązującą do twórczości Picassa – były wyznacznikiem gustu właściciela oraz symbolem nowoczesności.
Wystawa, która została otwarta w czwartkowy wieczór pozwoliła spojrzeć na markę DS z zupełnie nowej perspektywy. Stylistyka, która cechuje tamtą epokę w sztuce przypomina również historię niezwykłej linii nadwozia oraz legendę samochodów.
– To już 3 edycja wystaw w naszym salonie. Od maja 2015 roku, kiedy nawiązaliśmy współpracę z Fundacją Polskiej Sztuki Nowoczesnej staramy się powiązać 60-tenią tradycję marki DS z awangardą. Każda z naszych wystaw jest inna. Mieliśmy już elementy mody, makietę rampowca z 1925 roku a także wystawę fotografii. Tym razem marka DS zaprasza do podziwiania prac Malwiny Konopackiej. Projektantki i Ilustratorki, której rysunki można zobaczyć na bluzach, meblach i tekturowych zabawkach. Może w przyszłości również na samochodach marki DS – powiedział Tomasz Mucha, PR Manager marki DS.
Udział DS w tym projekcie nie jest przypadkowy. Marka dostrzega konotacje łączącą motoryzację ze sztuką i zwraca uwagę, że projektowanie samochodów to proces kreacji czerpiący inspiracje z prac nowoczesnych artystów. Dlatego też salon marki DS w Warszawie jest nowym centrum kultury, w którym artysta ma szansę wyrazić siebie i swoje emocje.
Wystawę będzie można odwiedzać do 31 lipca 2016 roku, w stołecznym salonie marki DS przy Al. Krakowskiej 206.