DS AUTOMOBILES MECENASEM WYSTAWY W LUWRZE

ds-logo11

Marka DS, która od 2015 roku jest mecenasem Luwru, wspiera wystawę pt. „Franciszek I i sztuka Niderlandów”, która ostatnio została otwarta dla szerokiej publiczności.

Ta niespotykana retrospekcja wydobywa na światło dzienne zapomniany rozdział historii sztuki we Francji i jest ważnym wydarzeniem w jesiennym programie muzeum.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Wystawa jest hołdem dla Franciszka I, wielkiego mecenasa tamtej epoki, oraz przypomina artystów często dzisiaj zapomnianych. Król, to prawdziwa ikona czasów rozkwitu francuskiego renesansu. który wyróżniał się otwartością na świat, doceniał zarówno prestiż Włoch, jak również techniki innowacyjne mistrzów z Holandii.

Wybitni mistrzowie, wizjonerski i prekursorski król, Luwr i jego kultowa piramida, wszystko to jest przepojone duchem awangardy, z którym identyfikuje się marka DS. Wystawę można oglądać do 15 stycznia 2018 r.

Wśród rozlicznych wystaw paryskich nie można przejść obojętnie obok tej, zatytułowanej „Franciszek I i sztuka Niderlandów”. Wystawa prezentowana w Luwrze do 15 stycznia 2018 r. stanowi wyjątkową retrospekcję prac mistrzów z Holandii, których wyjątkowy talent wzbudził zainteresowanie króla Franciszka I oraz ludzi z epoki.

Jean Clouet, Corneille de La Haye znany jako Corneille de Lyon, Godefroy le Batave, Noël Bellemare, Grégoire Guérard, Bartholomeus Pons… tylu zapomnianych artystów, których pięć wieków później przypomina nam Luwr. Wystawa jest podróżą w czasie, która przenosi nas w XVI wiek i ożywia talent artystów, którzy dali się poznać jako mistrzowie różnorodnych sztuk, takich jak iluminacja ksiąg, malarstwo, technika witrażu, tkanie arrasów i rzeźbiarstwo. Jest to wspaniały hołd dla szlachetnego kunsztu i wiecznego piękna prac, które nie poddaje się upływowi czasu.

– Otwarcie na świat Franciszka I i jego artystyczna intuicja pozwoliły mu odkryć artystów, którzy stali się symbolem swoich czasów. Wspieranie wystawy, która eksponuje ich talenty, ich wyjątkową troskę o szczegóły i opanowanie technik jest dla nas rzeczą oczywistą. Kunszt i dbałość o szczegóły, wyrafinowanie i kreatywność, elegancja i odwaga… to właśnie te wartości inspirują markę DS – powiedział Yves Bonnefont, dyrektor generalny DS Automobiles.