Zanim marka DS Automobiles wprowadzi na rynek w 100% elektryczne modele, proponuje nowe zelektryfikowane wersje modeli DS 3 i DS 4.
Dzięki wersji HYBRID klienci DS Automobiles mogą korzystać z technologii hybrydowej z samoczynnym ładowaniem. W porównaniu z silnikiem benzynowym, oferuje ona więcej korzyści pod względem komfortu i efektywności energetycznej, a także kosztów eksploatacji.
Zobacz relacje:
MITSUBISHI: SUBARKTYCZNE TESTY UKŁADU S-AWC NOWEGO OUTLANDERA PHEV
System ten eliminuje również konieczność ładowania. Zarządzanie akumulatorem jest w pełni zautomatyzowane, ładowanie i rozładowywanie uzależnione jest od jazdy i nie ma konieczności podłączania samochodu do sieci elektrycznej.
Komfort doskonałej technologii
Bezgłośne ruszanie przy użyciu wyłącznie energii elektrycznej, jazda bez emisji CO2 i korzystanie z silnika benzynowego, gdy potrzebna jest większa moc: wersja HYBRID łączy dwa różne napędy, zapewniając niezwykły komfort jazdy i ogromną wydajność.
Opcja jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym zapewnia niezwykle cichą pracę, a także wysoki komfort i płynną jazdę. W przypadku kilkukilometrowej jazdy po mieście, wersja HYBRID umożliwia jazdę na napędzie elektrycznym przez ponad 50% czasu podróży, uzyskując oszczędność paliwa na poziomie nawet 40%.
Połączenie napędu benzynowego i elektrycznego zapewnia na drodze wydajność i elastyczność. Silnik elektryczny generuje dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach, zaś w przypadku gwałtownego przyspieszenia, wzrost mocy, który pozwala cieszyć się lepszymi osiągami przy niższym zużyciu paliwa.
System HYBRID został zaprojektowany do samodzielnego działania. Podczas jazdy akumulator ładuje się automatycznie dzięki silnikowi benzynowemu, bez konieczności podłączania przewodów i czasu oczekiwanie na naładowanie. Ponieważ fazy hamowania są kontrolowane automatycznie pod kątem odzyskiwania energii, zużycie mechanicznego układu hamulcowego jest również znacznie zmniejszone, co wpływa na redukcję emisji drobnych cząstek stałych.
Bezgłośna jazda w mieście korzystnie wpływa na środowisko i lokalnych mieszkańców. Dla bezpieczeństwa pieszych, gdy samochód jedzie z prędkością mniejszą niż 30 km/h, emitowany jest sygnał dźwiękowy (AVAS).
Zamontowane pod maską i w podłodze komponenty układu hybrydowego nie wpływają na funkcjonalność i pojemność bagażnika, które są dokładnie takie same jak w przypadku wersji benzynowej.
Samoładująca się hybryda oferująca maksymalny komfort
Opcja HYBRID składa się z silnika benzynowego o mocy 136 KM/230 Nm zestawionego z nową sześciobiegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów, która ma wbudowany silnik elektryczny o mocy 21 kW (28 KM) i 55 Nm. Samoładujący się układ elektryczny zasila akumulator litowo-jonowy NMC o pojemności 0,9 kWh. Silnik benzynowy znacznie zmieniono w stosunku do poprzedniej wersji, opracowując go specjalnie dla systemu HYBRYDOWEGO. Trzycylindrowy silnik o pojemności 1199 cm3 generuje moc 136 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 230 Nm już przy 1750 obr./min. Nowy silnik pracuje w cyklu Millera, co zapewnia wyższą efektywność termodynamiczną, a tym samym znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik jest również wyposażony w nowy łańcuch rozrządu i nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii, aby zwiększyć trwałość i osiągi przy niskich obrotach.
Synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi jest połączony z nową sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów e-DCS6. Silnik elektryczny wytwarza moc 21 kW (28 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 55 Nm i może pracować przy niskich prędkościach i umiarkowanym obciążeniu korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Podczas zwalniania silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu, odzyskując energię kinetyczną i zasilając akumulator o pojemności 0,9 kWh umieszczony pod podłogą. System z łatwością zapewnia także moc niezbędną do uruchomienia silnika benzynowego.
Skrzynia biegów e-DCS6 również przyczynia się do zwiększenia komfortu i osiągów nowych modeli hybrydowych. Ograniczając przerwy w momencie obrotowym, zapewnia wyjątkowo płynną jazdę. Silnik elektryczny, falownik i komputer są umieszczone w skrzyni biegów, aby zaoszczędzić miejsce i masę.
W przypadku DS 3, przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest o 1,2 sekundy szybsze i wynosi 8,4 sekundy, a czas ze startu zatrzymanego na dystansie 1000 metrów skrócił się o 1,1 sekundy do 29,7 sekundy w porównaniu z silnikiem PureTech 130 Automatic.
Osiągi DS 4 są również lepsze w porównaniu do wersji z silnikiem PureTech 130 Automatic, DS 4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy (1,2 sekundy szybciej), a czas ze startu zatrzymanego na dystansie 1000 metrów wynosi 31,7 sekundy (o 1,3 sekundy mniej).
Wsparcie dla kierowcy w celu zwiększenia wydajności
Przełączenie z jednego silnika na drugi jest niezauważalne, dlatego też za kierownicą wskaźnik prędkości zmienia kolor na niebieski podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Na wyświetlaczu cyfrowego zestawu wskaźników można wyświetlić przepływ energii, poziom naładowania akumulatora i jego stan pracy za pomocą miernika mocy. Procentowy dystans przebyty wyłącznie na napędzie elektrycznym można wyświetlić na komputerze pokładowym, a także zobaczyć po zakończeniu podróży.
Aby pomóc kierowcom w jak najlepszym opanowaniu obsługi systemu hybrydowego, na etapie wydania nowych samochodów DS 3 HYBRID i DS 4 HYBRID każdy klient otrzyma odpowiednie wskazówki dotyczące ich obsługi. Ma to na celu zapewnienie klientom maksymalnego komfortu i wydajności jazdy.
DS 4 HYBRID wkrótce dostępny w nowych wersjach wyposażenia PALLAS i ÉTOILE
DS 4 HYBRID wprowadza nowe wersje wyposażenia oferowane przez markę DS Automobiles w 2024 roku. Nowa gama składa się z dwóch poziomów wyposażenia, PALLAS i ÉTOILE, z których każdy oferuje dwa wyjątkowe pakiety opcji. Design nadwozia, identyczny dla obu modeli i podkreślony przez błyszczące czarne DS WINGS i końcówki wydechu, wyróżnia się specjalnymi 19-calowymi felgami.
Poziom wyposażenia PALLAS oferuje tapicerkę foteli z tkaniny Diamond Tungsten połączonej z czarnym, specjalnym płótnem DS Canvas z nowym wzorem ściegu na siedzeniu i oparciu. Komfort wnętrza zapewniają laminowane, akustyczne szyby boczne z przodu oraz system Clean Cabin z „Air Quality System”, w który wyposażona jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna.
Technologia obejmuje tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą cofania.
W wersji wyposażenia ÉTOILE, DS 4 HYBRID oferuje dwa warianty wykończenia wnętrza: z czarnej Alcantary z nowymi przeszyciami lub ze skóry Criollo Brown Nappa z motywem bransolety zegarka z podgrzewanymi fotelami. Wyposażenie obejmuje elektrycznie regulowane fotele, system informacyjno-rozrywkowy DS IRIS SYSTEM z DS SMART TOUCH i wyświetlaczem DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY. Aby zapewnić styl, wygodę i bezpieczeństwo, DS 4 HYBRID ÉTOILE oferuje reflektory DS MATRIX LED VISION, przyciemniane tylne szyby z laminowanymi, akustycznymi szybami bocznymi, a także system ostrzegania o ruchomych przeszkodach znajdujących się w tylnym martwym polu.
Dostępne są dwa dodatkowe pakiety: „Comfort” i „Tech” dla poziomu wyposażenia PALLAS oraz „Absolute Comfort” i „Absolute Tech” dla poziomu ÉTOILE. Pakiety pozwalają klientom cieszyć się najlepszym komfortem i technologią DS Automobiles, z – w przypadku wersji ÉTOILE – półautonomiczną jazdą DS DRIVE ASSIST 2.0 poziomu 2, fotelami z funkcją masażu, systemem audio FOCAL Electra i kamerą Vision 360.