Ekipa, która zbudowała pierwszego Nissana GT-R z silnikiem V8 o mocy 1200, ogłasza swój kolejny projekt. Stephen “Baggsy” Biagioni razem z ekipą inżynierów z SB Motorsport planują swoją kolejną przełomową konstrukcję.
Chodzi o Navara-R. Ma to być najszybszy samochód driftingowy na bazie auta marki.
Zobacz także:
Przekształcenie standardowego samochodu z napędem na cztery koła używanego raczej na farmach i placach budowy w potwora spalającego opony nie będzie jednak proste. Silnik diesla zostanie zdemontowany i zastąpiony specjalnie zmodyfikowanym VR38 o mocy ponad 1000 KM oraz doładowaniem twin turbo (taki można znaleźć pod maską flagowego Nissana R35 GT-R).
– Ten projekt zawsze był w planach SB Motorsport, już od czasów projektu GTR. Wyścigi są wstrzymane i to była przerwa jakiej potrzebowaliśmy. Mogliśmy powrócić do koncepcji i urzeczywistnić ją. Mamy najlepszych partnerów, którzy dzielą z nami wizję zbudowania wspaniałego samochodu. Takiego, który zakwestionuje to, co jest naprawdę możliwe. To będzie ekscytujące połączenie wydajności i praktyczności. Navara-R będzie wyzwaniem dla naszego know- how. Chcemy, aby mógł legalnie jeździć po drogach. Nie chcemy stworzyć podwozia wyścigowego z niewielkimi dodatkami. Wierzę w nasz zespół. Nie mogę doczekać się wspólnej pracy z partnerami, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach – tłumaczy Baggsy..
To będzie totalna przebudowa, a nie tylko wymiana silnika. Navara-R będzie wyposażona w niestandardowe podwozie oraz szeroki aerodynamiczny bodykit. Zabójczy wygląd i prowadzenie będzie dopasowane do surowej wydajności na prostej. Co więcej, SB Motorsport chce zachować jak najwięcej elementów z wewnątrz jak to możliwe, w tym przestrzeń z tyłu oraz w pełni sprawny hak holowniczy.
SB Motorsport przedstawi swoją pracę w serii Mission CTRL: Navara-R na kanale Baggsy’ego na YouTube. W filmach pojawią się goście specjalni oraz sceny zza kulis prac nad Navarą-R. Pierwszy film pojawi się już 10 czerwca. Kolejne w co drugą środę miesiąca na https://www.youtube.com/user/StephenBiagioni .