Nową wersję swojej Toyoty GT86, którą przetestuje już w ten weekend podczas 1. rundy Driftingowych Mistrzostw Polski zaprezentował Kuba Przygoński.
Poza efektownym oklejeniem wprowadzono też dużo zmian w specyfikacji technicznej.
Zobacz także:
Kierowca Automobilklubu Polski i Orlen Team, który będzie bronił tytułu uzyskanego przed rokiem, w tegorocznej edycji Driftingowych Mistrzostw Polski postawił na odświeżoną wersję Toyoty GT86. Samochód został wyposażony w silnik o mocy 830 KM z maksymalnym momentem obrotowym 930 Nm oraz wzbogacony o nitro. Całkowicie zmieniono oklejenie auta, na której dominują teraz wyraziste granatowo- czerwone barwy.
Jakub Przygoński: Po zimowej przerwie, podczas której mieliśmy czas na przygotowanie nowej wersji samochodu, jesteśmy gotowi do sezonu driftingowego. W tym roku zmieniliśmy wygląd maszyny, który teraz jest dużo bardziej agresywny. Mocno zmieniliśmy kolorystykę, bo wcześniej przeważał biały, a teraz jest to granatowy. Bardzo dużo zmian wprowadziliśmy też w specyfikacji technicznej. Pojawiło się nowe tylne zawieszenie i amortyzatory. Zamontowaliśmy także tytanowy wydech. Moc silnika to teraz ok. 830 KM i dodatkowo 150 KM, dzięki podtlenkowi nitro. Jesteśmy bardzo zadowoleni po pierwszych testach. Samochód do driftu nazywam „diabłem” z powodu czerwonych lamp i przede wszystkim mocy, którą generuje.
Tegoroczny sezon mistrzostw Polski rozpocznie się rundą na Autodromie Słomczyn. 18 maja w sobotę zawodnicy i zawodniczki odbędą treningi, natomiast dzień później zostaną rozegrane kwalifikacje i zawody. W ramach całego cyklu odbędzie się łącznie 6 rund. Ostatnie zawody zaplanowano na 28-29 września, również w Słomczynie.
Wybrane elementy specyfikacji technicznej samochodu:
• moc silnika: 830 KM, 930 Nm + Nitro direct port 150 KM = 980 KM;
• masa: 1150 kg;
• nadwozie: kevlarowo- carbonowe;
• 18-calowe felgi Enkei z oponami Dunlop – tył: 285/35 R18; przód: 225/40 R18.