DRIFT: KUBA PRZYGOŃSKI Z MOCĄ 1000 KONI

Toyota 1_ORLEN Team

Sezon zawodów drifterskich został rozpoczęty dwa tygodnie temu na torze w Poznaniu. Kuba Przygoński nie mógł uczestniczyć w ich pierwszej eliminacji z powodu – kolidujących z terminem rajdu w swojej koronnej dyscyplinie – motocyklowych Mistrzostw Śwata Cross-Country FIM, Sealine Qatar 2013, gdzie stanął na 3. stopniu podium.

– Stworzyliśmy najbardziej konkurencyjny i najmocniejszy drifterski projekt w Polsce – mówi o nowej Toyocie GT86 Kuby Przygońskiego, Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN Orlen.


Zobacz także:
SPORT


Samochód w akcji będzie można zobaczyć już 17 i 18 maja w Kielcach, podczas drugiej tegorocznej eliminacji Driftingowych Mistrzostw Polski.

Na tor w Kielcach zawodnik Orlen Team i Automobilklubu Polski wyjedzie nową Toyotą GT86 po raz pierwszy. To obecnie najmocniejsze drifterskie auto w stawce. Prace nad jego budową trwały przez ostatnie osiem miesięcy. W efekcie stworzono innowatorski projekt bazujący na najnowocześniejszych rozwiązaniach technologicznych. Konstrukcja powstała w Polsce, w stacji dealerskiej Toyota Marki.

Toyota 2_7591

– Dla PKN Ortlen drift od kilku lat jest ważną dyscypliną, w oparciu o którą budujemy silną więź z kibicami w kraju. To jednocześnie sport, który cieszy się bardzo dynamicznym przyrostem fanów. Stworzyliśmy najbardziej konkurencyjny i najmocniejszy drifterski projekt w Polsce. Teraz czekamy na efekt bezpośredniej konfrontacji tego samochodu z konkurencją podczas zbliżającej się rundy Driftingowych Mistrzostw Polski – komentuje Leszek Kurnicki.

– Idea budowy tak silnego auta zrodziła się podczas zawodów w zeszłym roku. Obserwowaliśmy jak szybko technologia idzie na przód i niestety okazało się, że mój poprzedni samochód – kultowa Toyota AE 86 – to za mało, by zwyciężać. Praca nad projektem trwała osiem miesięcy. Wyszliśmy od bazowej Toyoty GT 86, która w zasadzie została całkowicie przebudowana. Zmieniliśmy praktycznie wszystko, włącznie z tym, że zmodyfikowaliśmy nadwozie, aby było ono bardziej aerodynamiczne. W efekcie mamy najmocniejsze auto w Polsce, które wypada również świetnie na tle projektów driftujących na arenie międzynarodowej – dodał Kuba Przygoński.

Drugą eliminację Driftingowych Mistrzostw Polski rozpoczną piątkowe kwalifikacje. Pary najlepszych drifterów, które zakwalifikują się do finału, kibice będą mogli podziwiać w sobotniej, ostatecznej rozgrywce.

Toyota 3_7582

Kuba Przygoński startuje w zawodach driftu samochodowego od 3 lat. To do niego należy Europejski Rekord Prędkości pokonywania zakrętu w uślizgu, wynoszący 211 km/h. Największym sukcesem Kuby było zwycięstwo rundzie DMP rozegranej w Płocku, na ulicznym torze wokół OrlenAreny, drugie miejsce w górskich zawodach w Karpaczu oraz trzecie w międzynarodowej konkurencji FXOpen na Białorusi.

Kalendarz startów drifterskich Kuby Przygońskiego
* 17-18 maja Driftingowe Mistrzostwa Polski – Tor Kielce, Kiss The Wall;
* 22-23/06 DMP Płock – Arena Circuit;
* 17-18/08 DMP Sanok – Mountain Challenge;
* 21/09 Verva Street Racing;
* 28-29/09 DMP Poznań – Final Battle.

Dane techniczne (specyfikacja Toyota GT86)

*Silnik: Toyota Supra JDM
– moc: 1068HP/ 980 Nm;
– pojemność skokowa: strocker 3,4 VVTi BC;
– turbo: Garrett GTX4202R;
– wtrysk podtlenku azotu: DirectPort NX +325HP.
* Sprzęgło: Triple disc Exedy.
* Wtryski: 1600 ccm RC.
* Skrzynia: 6 biegów Getrag V160.
* Masa: 1189 kg.
* Przyśpieszenie
0-100 km/h: 3,4 sek.;
0-200 km/h: 6 sek.