DETROIT 2025: FORD ZAPREZENTOWAŁ WYCZYNOWEGO MUSTANGA RTR

Ford zaprezentował podczas Detroit Auto Show nowy model z serii Mustangów o wysokich osiągach.

Nowy Mustang RTR, wprowadzony przez legendę sukcesów Mustanga, dwukrotnego mistrza driftu, prezesa i założyciela RTR Vehicles, Vaughna Gittina, Jr., to najbardziej fascynujący Mustang z turbodoładowaniem w historii.


Zobacz relacje:

BRUKSELA 2025: NOWOŚCI NA STOISKACH FIATA, ABARTHA I FIAT PROFESSIONAL
 

AUTOSALONY


Doświadczenie zespołu RTR w zdobywaniu tytułów mistrzowskich w Formule Drift, współdzielenie wyczynowych podzespołów z Mustangiem Dark Horse oraz 18-letnia współpraca Vaughna Gittina Jr. i Forda pozwoliły stworzyć model który oferuje klientom jeszcze jedną nadzwyczajną opcję wyboru obok Mustanga GT Performance Package, Mustanga Dark Horse i Mustanga GTD. Wnosi on do linii Mustangów z silnikami EcoBoost nowy styl i dynamikę jazdy, co podkreślają zaciski hamulcowe Brembo w kolorze Hyper Lime i tylny spoiler na wspornikach.

Mustang RTR jest dopiero drugim przypadkiem w historii Mustanga, kiedy Ford sprzedaje w swojej sieci model wyczynowy współtworzony z zewnętrznym partnerem jako samochód produkcyjny.

Od Mustanga GTD, Mustanga Dark Horse, aż po nowego Mustanga RTR, każdy fan i nabywca znajdzie dla siebie wyścigowego wierzchowca – powiedział Jim Baumbick, wiceprezes ds. rozwoju produktów Forda. Zespołowi RTR nie brakuje entuzjazmu i doświadczeń na torze, a także poza nim, nawiązaliśmy więc współpracę, by opracować najbardziej fascynującego Mustanga EcoBoost, przeznaczonego dla entuzjastów modelu i szybkości.

Poza wieloma projektami związanymi ze sportami motorowymi i pojazdami demonstracyjnymi, nad którymi współpracowały Ford i RTR, firma pomogła wcześniej opracować dostępny wyłącznie w klasie Mustanga hamulec driftowy, montowany w pakietach Performance siódmej generacji. Rozwiązanie to zapewnia Mustangowi lepsze osiągi, umożliwiając sportową jazdę na każdym poziomie zaawansowania wszystkim kierowcom, którzy mieliby ochotę palić opony na torze wyścigowym i ćwiczyć oglądanie zakrętów przez boczną szybę.

Elektroniczny hamulec driftowy podnosi wyczynową skuteczność Mustanga w drifcie, łącząc to z wizualną atrakcyjnością i funkcjonalnością tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego.

Jestem naprawdę zachwycony możliwością stworzenia najbardziej emocjonującego Mustanga z turbodoładowaniem w historii – powiedział prezes i założyciel RTR, Vaughn Gittin, Jr. Mustang RTR to czysta zabawa, dostępna i wzbogacona o wiele dodatków, takich jak podzespoły Mustanga Dark Horse. Dzięki niemal idealnemu rozkładowi masy Mustanga EcoBoost i charakterystycznej stylistyce RTR, można nim driftować, sprawdzić się w wyścigach równoległych, jeździć po lokalnych drogach lub po torze crossowym. Nowy Mustang RTR jest naprawdę stworzony do dawania czadu.

Mustang RTR jest też przepustką do motosportu dla większej liczby klientów, zwłaszcza dla początkujących amatorów ścigania się na torze.

Ford daje użytkownikom Mustanga odpowiednie wyposażenie do szybkiej jazdy i dobrej zabawy – powiedział Joe Bellino, dyrektor marki Mustang. Ford nie przestanie zaskakiwać nowościami w Mustangu – od hamulca driftowego, przez funkcję »Line Lock«, blokującą tylko przednie hamulce, po imprezy fanklubów Mustang Unleashed i nowe wyposażenie, które pojawi się w Mustangu RTR.

Mustang RTR był ozdobą stoiska Detroit Auto Show 2025 wraz z Mustangiem GTD Spirit of America, który również zadebiutował w Motor City.