DETROIT 2018: NOWY MERCEDES KLASY G Z LICZNYMI FUNKCJAMI

Merc-G - 1

Off- roadowy samochód do terenowej jazdy to Mercedes- Benz Klasy G. Od 1979 roku ponad 300 000 egzemplarzy modelu pozwoliło swoim nabywcom przeżyć ciekawe przygody.

Na pierwszy rzut oka przez blisko 40 lat „Gelenda” zmieniała się niewiele, jednak w rzeczywistości ten wyjątkowy terenowy wóz stale ewoluował. Jak wygląda obecnie można będzie się przekonać podczas premiery na targach motoryzacyjnych North American International Auto Show w Detroit.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2018


 

Teraz, z całkowicie zmodernizowanym wnętrzem i licznym nowymi funkcjami, Klasa G przechodzi największą transformację w swojej historii, zarówno od strony technicznej, jak i stylizacyjnej. Charakterystyczne klamki, nie mniej charakterystyczny dźwięk zamykania drzwi, praktyczna listwa ochronna wokół nadwozia, umieszczone na zewnątrz koło zapasowe czy wyeksponowane lampy kierunkowskazów – wszystko to będzie można znaleźć także w nowej Klasie G.

Wnętrze

Po wejściu na pokład Klasy G w oczy rzucają się elementy inspirowane designem nadwozia. Choćby otwory wentylacyjne, które swoim kształtem nawiązują do okrągłych reflektorów. Albo osłony głośników przypominające klosze przednich kierunkowskazów. Wśród znaków rozpoznawczych nowej „Gelendy” nie zabrakło uchwytu przed fotelem pasażera z przodu oraz zespołu przełączników blokad dyferencjałów – oprawionych chromem i umieszczonych w zasięgu wzroku. Oba te elementy starannie zoptymalizowano, zachowując jednak ich charakterystyczną formę.

Merc-G - 2

Kierowcy Klasy G mogą obsługiwać system informacyjno- rozrywkowy bez odrywania dłoni od kierownicy. Panele dotykowe Touch Control na jej ramionach odpowiadają na ruchy przesuwania opuszków palców w ten sam sposób jak ekran smartfona. Zakres możliwości sterowania uzupełniają umieszczone przed kontrolerem multimediów klawisze skrótów do często używanych funkcji oraz opcjonalny zestaw instrumentów do obsługi systemów wspomagających, zlokalizowany nad obrotowym włącznikiem świateł. Kierowca siedzi blisko przedniej szyby, ciesząc się dobrą widocznością we wszystkich kierunkach.

Przeprojektowany panel instrumentów standardowo składa się z analogowych wskaźników. Podobnie jak w nowych Klasach E i S, na życzenie dostępny jest alternatywny panel instrumentów z dwoma dużymi ekranami: jeden prezentuje wskaźniki w polu widzenia kierowcy, a drugi umieszczono ponad konsolą centralną. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowca ma do wyboru trzy różne wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną, a odpowiednie informacje i widoki może konfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami.

Wysokiej próby wykończenie sprawia, że Klasa G łączy terenowe zdolności z luksusem. Nawet w standardowej specyfikacji drewniane okładziny o otwartych porach zapewniają atmosferę klasycznej elegancji. Wśród stylowych akcentów znalazły się elementy z metalu lub włókien węglowych oraz skórzana tapicerka.

Drzwi są bardzo solidne, a w kabinie wygospodarowano szereg nowych schowków. Na życzenie można zamówić bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Na konsoli środkowej umieszczono dwa wyjmowane pojemniki na napoje oraz podręczną tackę. Tylne drzwi zaopatrzono w uchwyty na 1-litrowe butelki, a kanapa ma wolnostojące oparcie. Standardowy zestaw audio obejmuje 7 głośników. Opcjonalne nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester oferuje 16 głośników oraz 590-watowy wzmacniacz z procesorem DSP.

Merc-G - 3

Nowa Klasa G ma zmienione wymiary – jest większa od poprzedniczki. Tylne siedzenia można składać w 40, 60 lub 100 proc. Siedziska i oparcia z przodu i z tyłu są podgrzewane (pakiet aktywnych foteli wielokonturowych – w opcji).

Dwa pakiety wyposażenia

Nowa Klasa G występuje w tak wielu wariantach. Podróżujący standardowo spoczywają na fotelach obszytych skórą Lugano w kolorze czarnym, brązowym lub beżowym macchiato. Dodatkowo, nabywcy mają do wyboru dwa ekskluzywne pakiety dodatków: Exclusive Interior oraz Exclusive Interior Plus. Po raz pierwszy będzie można zamówić też jasne wnętrze z wszystkimi elementami, od wykładziny do podsufitki, w kolorze beżu macchiato.

Z wszystkimi wariantami łączy się sportowa Linia AMG. W tym przypadku czarna tapicerka siedzeń kontrastuje z czerwonymi przeszyciami na fotelach, panelu instrumentów, drzwiach i konsoli centralnej, a także z czerwonymi pasami bezpieczeństwa. Całość koresponduje ze sportową kierownicą ze spłaszczonym u dołu wieńcem, po raz pierwszy dostępną w Klasie G.

Off-roadowa legenda od 1979 r.

W chwili premiery rynkowej, wiosną 1979 r., „Gelendę” oferowano z czterema silnikami do wyboru: o mocy od 53 kW/72 KM do 115 kW/156 KM. Klienci mogli zdecydować się na Kabriolet z krótkim rozstawem osi lub Kombi z krótkim albo długim rozstawem osi. W 1989 r. pojazdy z serii modelowej 463 zapoczątkowały ewolucyjny proces, a o od 1993 r. nosi on swoją obecną, oficjalną nazwę: Klasa G.

Merc-G - 4

Z okazji 25. urodzin Klasy G na rynek trafił wyjątkowy wariant, „doszlifowany” przez Mercedes-AMG: G 55 Kompressor. Jego 8-cylindrowy silnik o mocy 350 kW/476 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnił mu niezrównane osiągi. 30-lecie produkcji modelu w 2009 r. zbiegło się z wprowadzeniem nowych elementów wyposażenia.

W 2012 r. przeprowadzono kolejną modernizację, obejmującą m.in.: nowe jednostki AMG, znacznie poszerzony zakres wyposażenia, jeszcze wyższej jakości wykończenie kabiny i nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak aktywny system kontroli odległości Distronic Plus czy wspomaganie parkowania Parktronic.

Rok później Mercedes-Benz poszerzył ofertę o wariant G 63 AMG 6×6: trzyosiowy pojazd terenowy z technologią sportowego napędu Mercedes- AMG. Zaprezentowany w roku 2015 model G 500 4×4² wyróżniał się nie tylko luksusową koncepcją wnętrza, ale i 45-centymetrowym prześwitem oraz imponującymi osiągami na asfalcie. W 2017 r. zadebiutował G 650 Landaulet (średnie zużycie paliwa: 17,0 l/100 km; średnie emisje CO2: 397 g/km), zbudowany w z99 egzemplarzach z jednostką V12 i osiami portalowymi.

Latem 2017 r. linie produkcyjne w Graz opuściła Klasa G z numerem 300 000 – Mercedes-Benz G 500 w niebieskim, metalicznym kolorze designo Mauritius.

Nowa Klasa G będzie świętować swoją premierę podczas salonu samochodowego NAIAS w Detroit w styczniu 2018 r.