Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym North American International Auto Show (NAIAS) Volkswagen prezentuje dwa nowe modele SUV, przeznaczone na rynek Stanów Zjednoczonych: Atlas oraz Tiguan z przedłużonym rozstawem osi.
Oba zadebiutują na rynku amerykańskim w 2017 roku. Ameryka Północna jest bardzo ważnym rynkiem dla marki Volkswagen, obecnie zadaniem jest odzyskanie zaufania amerykańskich klientów.
Zobacz także:
– Chcemy oferować tu samochody produkowane właśnie w Ameryce Północnej, a także zaprojektowane specjalnie dla amerykańskich odbiorców. Mają one być przy tym atrakcyjne cenowo. Nowy Volkswagen Atlas, a także całkowicie nowy Tiguan są początkiem naszej wielkiej ofensywy modelowej na tym rynku – stwierdził Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Volkswagen poszerza ofertę nowego Tiguana poprzez wprowadzenie do sprzedaży przedłużonej wersji modelu. Indywidualnie zaprojektowana została tylna przestrzeń auta, modyfikacje przeszedł przółd nadwozia, bogatsze jest wyposażenie standardowe. Przedłużony pojazd, który będzie mógł przewieźć aż 7 osób, będzie debiutował kolejno na rynkach Ameryki Północnej, Chin oraz Europy począwszy od drugiego kwartału tego roku.
W Europie Tiguan z przedłużonym rozstawem osi będzie nosił nazwę Allspace.
Nowy Atlas miał swoją premierę pod koniec października ubiegłego roku w Santa Monica w Kalifornii. Dzięki temu modelowi, Volkswagen oferuje po raz pierwszy na rynku amerykańskim pojazd w klasie samochodów SUV średniej wielkości. Model ten jest dopasowany do potrzeb miejscowych klientów, a produkowany jest w fabryce Volkswagena w Chattanooga (stan Tennessee).
Prezentowane na targach motoryzacyjnych w Detroit nowe auto oferuje mnóstwo innowacyjnych rozwiązań, a także dużą przestrzeń dla podróżujących i możliwość przewiezienia nawet 7 osób. Nowy SUV dostarczy również emocji podczas prowadzenia, dzięki mocnym silnikom, oraz szerokiej gamie systemów asystujących kierowcy pochodzących z klasy samochodów premium, dostępnych w ramach wyposażenia dodatkowego.