DETROIT 2017: NOWY MERCEDES GLA TAKŻE W WERSJI SPORTOWEJ

merc-det-s1

Nowy Mercedes-Benz GLA zadebiutował podczas salonu samochodowego North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit wzbudzając emocje wśród zwiedzających wystawę.

Nowy model oferuje poszerzoną gamą silników oraz zaktualizowane linie wyposażenia. Miejsce na szczycie gamy kompaktowego SUV-a zajmuje Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC w specjalnej serii Yellow Night Edition, ze szczególnie sportowym zestawem wyposażenia.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2017


 

GLA to pierwszy kompaktowy SUV Mercedes-Benz. Zadebiutował on w 2013 roku. Największymi rynkami jego zbytu są: Chiny, USA, Niemcy oraz Wielka Brytania. Z siedmioma seriami modelowymi (GLA, GLC, GLC Coupé, GLE, GLE Coupé, GLS oraz G) Mercedes-Benz ma dziś najszerszą gamę SUV-ów w segmencie aut premium. Oferta GLA oferuje szeroką paletą silników – od bazowego GLA 180d o mocy 80 kW (109 KM) do GLA 45 4MATIC o mocy 280 kW (381 KM).

Nowością w gamie silnikowej jest benzynowy wariant GLA 220 4MATIC o mocy 135 kW (184 KM) i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, wypełniający lukę pomiędzy wersjami o mocach 115 kW (156 KM) oraz 155 kW (211 KM).

merc-det-s2

Sprzedaż nowego Mercedesa GLA właśnie się rozpoczęła. W Niemczech ceny modelu startują od 124 300 złotych (wszystkie kwoty z 23% VAT):
* Wersje benzynowe
– GLA 180: 124 300 zł;
– GLA 200: 128 000 zł;
– GLA 220 4MATIC: 152 600 zł;
– GLA 250: 146 100 zł;
– GLA 250 4MATIC: 163 500 zł;
– Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC: 252 600 zł;

* Wersje wysokoprężne
– GLA 200d: 150 400 zł;
– GLA 200d 4MATIC: 168 800 zł;
– GLA 220d: 169 900 zł;
– GLA 220d 4MATIC: 179 600 zł;

DESIGN

Nabywcy mają do wyboru trzy warianty podwozia. Standardowo GLA otrzymuje zawieszenie komfortowe; na życzenie oferowane jest też zawieszenie obniżone (w połączeniu z Linią AMG albo pakietem Dynamic Handling) lub komfortowe zawieszenie off- roadowe z prześwitem zwiększonym o 30 mm, które łączy większe zdolności terenowe z wyższą pozycją za kierownicą.

Zmodyfikowane zostały zderzaki, dostępne są dodatkowe wzory obręczy z lekkich stopów oraz nowy atrakcyjny odcień „beż kanionu”. Miejsce montowanych wcześniej opcjonalnych reflektorów biksenonowych zajęły światła diodowe o temperaturze barwowej zbliżonej do światła dziennego. Nowy GLA oferuje kamerę 360 stopni – a w zasadzie zespół kamer, które pozwalają obserwować otoczenie samochodu na ekranie w jednym z siedmiu różnych widoków.

merc-det-s3

Stylizowane wnętrze, starannie zmontowane i wykończone materiałami wysokiej jakości, wzbogacono o nowe obicia foteli, kolejne elementy ozdobne oraz chromowane akcenty na panelach obsługi. Smukły i czytelny, wolnostojący wyświetlacz multimediów o przekątnej 8″ sąsiaduje z nowymi wskaźnikami z czerwonymi wskazówkami. Przełączniki elektrycznego sterowania foteli na drzwiach zyskały drobne, acz efektowne detale w kolorze srebrnego chromu. Chromowana ramka otacza również schowek na konsoli środkowej, a pierścienie wokół otworów wentylacyjnych mają jeszcze bardziej wyrazistą form.

Nowe są pokrycia foteli dla linii wyposażenia i stylizacji Style oraz Urban, a także odcienie tapicerki, takie jak mieszanka sztucznej skóry Artico i tkaniny Macápá w kolorach czarny/ żółta ochra, beż sahary albo czarny plus (linia Style) oraz krystaliczna szarość lub czerń (linii Urban).

Pakiet Exclusive uzupełnia wcześniejszy o luksusowe fotele z charakterystyczną dla SUV-ów czarną skórą o wyglądzie skóry bawolej. Do wyboru są tu elementy wykończenia z aluminium o trapezowym ziarnie, beżowego drewna topoli z satynowym wykończeniem lub lśniącego drewna orzechowego. Szczególnie ekskluzywne jest matowe, czarne drewno jesionowe lub panele ozdobne AMG z włókien węglowych. Na liście opcji pozostaje pakiet Exclusive ze standardowymi fotelami sportowymi.

Nabywcy nowego modelu, pokazywanego obecnie na targach motoryzacyjnych w Detroit, będą mogli połączyć pakiet Night z linią designu i wyposażenia Style.

Dostępne na życzenie reflektory LED High Performance zastępują dotychczasowe lampy biksenonowe. Tylne lampy z reflektorami LED High Performance wyróżniają się funkcją wielopoziomową – światła hamowania i kierunkowskazy mają 3 stopnie intensywności świecenia.

Niebawem ofertę modelu uzupełni benzynowy wariant GLA 220 4MATIC z silnikiem o mocy 135 kW (184 KM) i napędem na obie osie. Ze średnią emisją dwutlenku węgla na poziomie 152 g na 1 km należy on do najoszczędniejszych modeli w klasie. Mistrzem efektywności jest wysokoprężny wariant GLA 180d, emitujący średnio 103 g CO2/km.

merc-det-s4

GLA jest standardowo wyposażony w układ Active Brake Assist, ostrzegający kierowcę o zbyt małym dystansie od poprzedzającego pojazdu. Seryjnie oferuje również system Attention Assist.

Nowe auto oferuje bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika Hands- Free Acces. W połączeniu z pakietem schowków podłogę bagażnika można zamknąć na klucz.

NOWY AMG GLA 45 4MATIC

Charakterystyczną cechą nowego Mercedesa- AMG GLA 45 4MATIC są mocniej podkreślone kontury przedniego pasa. Zderzak ma jeszcze bardziej dynamiczny kształt, pojawiły się nowe wkłady wlotów powietrza, przedni spojler zyskał srebrną listwę ozdobną, a prowadnice powietrza pokrywa błyszczący czarny lakier. Niektóre elementy dostępne wcześniej jako opcje, np. reflektory LED High Performance, należą teraz do wyposażenia standardowego.

Na życzenie model oferowany jest z 20-calowymi obręczami z lekkich stopów w dwóch wariantach kolorystycznych do wyboru: matowoczarnym, z lśniącym rantem, albo grafitowym, z błyszczącym wykończeniem. Uwagę przyciąga również tylny pas z nową nakładką w kształcie dyfuzora, elementami ozdobnymi w kolorze srebrnego chromu i nowym spojlerem dachowym, zaprojektowanym z myślą o zapewnieniu jeszcze lepszej dynamiki jazdy.

W standardzie deskę rozdzielczą pokrywa sztuczna skóra Artico z czerwonymi przeszyciami. Kluczyk pojazdu oraz dźwignię zmiany biegów E-Select seryjnie zdobi teraz emblemat AMG. Nowe wzornictwo zyskał panel zegarów z prędkościomierzem skalowanym co 30 km/h, nowymi wskazówkami z czarnym mocowaniem oraz chromowaną ramką wokół wskaźnika skrzyni biegów.

merc-det-s6

Na liście wyposażenia dodatkowego debiutuje bezkluczykowy dostęp Handsfree Access oraz kamera 360 stopni. W połączeniu z opcjonalnym pakietem AMG Dynamic Plus dostępna jest mechaniczna blokada przedniego dyferencjału. Pakiet ten obejmuje również sportowe zawieszenie AMG Ride Control, sportową kierownicę oraz dodatkowy tryb jazdy Race.

Silnik osiąga moc 280 kW (381 KM) i 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4,4 sek. Jednostka turbo o pojemności 2 litrów łączy znakomite osiągi z wzorową efektywnością. Opcjonalny sportowy układ wydechowy AMG z wkładem tłumika o zmodyfikowanej strukturze zapewnia jeszcze bardziej fascynujący dźwięk, regulowany poprzez wybór programu jazdy lub osobnym przyciskiem.

Za dynamiczne przekazywanie siły napędowej do kół odpowiada 7-biegowa sportowa skrzynia AMG Speedshoft DCT. GLA 45 4MATIC standardowo wyposażono w sportowy napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC. Rozkład momentu obrotowego jest płynnie regulowany między przednią a tylną osią. Zintegrowane z tylnym dyferencjałem sprzęgło wielotarczowe ze specjalnym sterowaniem AMG w mgnieniu oka przenosi siłę napędową do tylnych kół, gdy tylko przednie zaczynają tracić przyczepność.

Dane techniczne Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC

* Silnik: 2-litrowy, 4-cylindrowy, rzędowy, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem
– pojemność: 1991 ccm
– moc maks.: 280 kW (381 KM) przy 6000 obr./min.;.
– maks. moment obr.: 475 Nm przy 2250-5000 obr./min.;
– układ napędowy: napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC ze zmiennym rozkładem momentu obrotowego;
– przekładnia: sportowa przekładnia 7-biegowa AMG Speedshift DCT;
– zużycie paliwa w mieście/ poza miastem/ średnie: 9,6/ 6,1/ 7,4 l/100 km;
– średnia emisja CO2: 172 g/km;
– masa własna (DIN/EC): 1510 kg;
– przyspieszenie 0–100 km/h: 4,4 sek.;
– prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektr.).

merc-det-s5

YELLOW NIGHT EDITION

Dzięki modelom A 45 4MATIC, CLA 45 4MATIC, CLA 45 4MATIC Shooting Brake oraz GLA 45 4MATIC marka Mercedes-AMG przyciągnęła nowe grupy klientów i wzmocniła swoją pozycję rynkową. Obecnie każdy z nich trafia do sprzedaży w ekskluzywnej edycji Yellow Night Edition z bogatym wyposażeniem i unikalną stylizacją.

Specjalne modele są lakierowane wyłącznie na jeden z dwóch odcieni lakieru (nocną lub kosmiczną czerń) i wyróżniają się nietypową kombinacją matowoszarych i żółtych akcentów. Kontrastowy efekt podkreślają lekkie, matowoczarne obręcze kół z żółtymi rantami oraz czarna listwa osłony chłodnicy AMG.

Żółtych akcentów nie zabrakło także w kabinie. Można je dostrzec m.in. na sportowych fotelach AMG obszytych mieszanką sztucznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica, desce rozdzielczej, tylnej kanapie, sportowej kierownicy AMG z wstawkami z mikrofibry oraz na podłokietnikach. Wyróżnikiem specjalnej serii są również grafitowe osłony progów z podświetlanym na żółto logo AMG, obszyte żółtą lamówką dywaniki oraz żółte oprawki otworów wentylacyjnych.

Szeroki zakres standardowego wyposażenia edycji Yellow Night Edition obejmuje pakiet aerodynamiczny AMG, pakiet Night, pakiety wizualny i oświetleniowy, sportowe fotele z funkcją pamięci oraz sportową kierownicę pokrytą czarną skórą nappa i mikrofibrą, z żółtym pierścieniem na godzinie 12, srebrnymi wstawkami z napisem „AMG Edition” oraz żółtymi przeszyciami. Dodatkowo nabywca może zamówić pakiet AMG Dynamic Plus, a także wzbogacić swój samochód o inne opcje.