Stany Zjednoczone są największym rynkiem SUV-ów na świecie. Auta te, odznaczające się wszechstronnym zastosowaniem, bardzo dobrze pasują do amerykańskiego stylu życia.
Podczas odbywającego się właśnie w Detroit salonu samochodowego North American International Auto Show (NAIAS), Volkswagen po raz pierwszy przedstawia model będący zapowiedzią zupełnie nowego SUV-a – Tiguana GTE Active Concept.
Zobacz także:
Samochód ten wyposażono w nowoczesny zespół napędowy o mocy 165 kW/225 KM. Ten bardzo wydajny zespół hybrydowy typu plug-in składa się z trzech silników – turbodoładowanej jednostki benzynowej o mocy 110 kW/ 150 KM, silnika elektrycznego na osi przedniej o mocy 40 kW/ 54 KM oraz silnika elektrycznego dla osi tylnej o mocy 85 kW/ 115 KM. Automatycznie lub po naciśnięciu odpowiedniego przycisku siła napędowa przekazywana jest do wszystkich kół.
Za pomocą tego studyjnego modelu Volkswagen pokazuje, jak wielki potencjał kryje się w hybrydach typu plug-in. Technologia napędu na cztery koła zastosowana w Tiguanie GTE Active Concept sprawia, że SUV ten jest bardzo sprawny w terenie także wtedy, gdy porusza się w trybie wyłącznie elektrycznym.
Pięciomiejscowy model koncepcyjny powstał w oparciu o nowo skonstruowanego Tiguana drugiej generacji. GTE Active Concept, wyposażony w hybrydowy zespół napędowy napędzający cztery koła oraz w nowy system multimedialny (z 9,2-calowym ekranem dotykowym z funkcją sterowania gestami) stanowi nową generację SUV-ów. Pojawi się on w sprzedaży w USA wiosną 2017 roku, także w wersji z dłuższym rozstawem osi i miejscem dla siedmiu pasażerów.
Dla Volkswagena nowy Tiguan oznacza początek ofensywy produktowej w klasie SUV-ów, która (przede wszystkim w Ameryce Północnej) znacznie wzbogaci ofertę aut tego typu.
Bezpośrednio po uruchomieniu zespołu napędowego koncepcyjny Tiguan GTE Active Concept porusza się w trybie E-Mode, czyli wyłącznie elektrycznym, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. W zwykłym przypadku samochód ma napęd na tylną oś, jednak kiedy grozi mu utrata przyczepności, w ciągu ułamka sekundy zostaje dołączony napęd na oś przednią.
Gdy kierowca korzystając z nowego i skonfigurowanego specjalnie na potrzeby tego modelu systemu 4MOTION Active Control wybierze jeden z trybów jazdy off-road lub 4×4 – Tiguan GTE Active Concept ruszy z miejsca korzystając z napędu na cztery koła, także nie emitując żadnych substancji szkodliwych (oczywiście, jeśli akumulatory będą naładowane do pełna). W trybie wyłącznie elektrycznym samochód może przejechać do 20 mil (32 km). Całkowity zasięg (przy pojemności akumulatorów wynoszącej 12,4 kWh i 64-litrowym zbiorniku paliwa) wynosi 580 mil (933 km).
Równie nowatorskie jak sam hybrydowy zespół napędowy plug-in są stylistyka Tiguana GTE Active Concept oraz jego wyposażenie techniczne. Samochód ma przemyślany terenowy styl oraz proporcje, które sprawiają, że wygląda atrakcyjnie.
Jako pierwszy SUV zbudowany w oparciu o modułową platformę (MQB) Tiguan może pochwalić się wzorcowo rozplanowanym wnętrzem. Ponadto koncepcyjny Tiguan GTE Active Concept jest wyposażony (podobnie jak w przyszłości wyposażone będą modele nowych generacji) w takie systemy bezpieczeństwa, jak: Front Assist wraz z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych, aktywna pokrywa silnika, system Lane Assist i system automatycznego hamowania po kolizji.
Na pokładzie koncepcyjnego modelu prezentowanego na targach motoryzacyjnych w Detroit, znajduje się ponadto topowa wersja systemu multimedialnego nowej generacji z 9,2-calowym ekranem dotykowym i dostępnym po raz pierwszy w samochodzie tej klasy systemem sterowania przy pomocy gestów. Tiguan GTE Active Concept jest również wyposażony w multimedialny wyświetlacz Active Info Display (elektroniczne wskaźniki) oraz w dodatkowy wyświetlacz head- up.