DETROIT 2016: NOWE AUDI A4 ALLROAD QUATTRO – UTERENOWIONE

Audi_de1

Nowe Audi A4 allroad quattro to połączenie wysokiego komfortu jazdy z zaletami offroad. Pokazane zostało podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit.

Samochód dzięki standardowo montowanemu napędowi na cztery koła quattro i zwiększonemu prześwitowi, może poruszać się także tam, gdzie kończą się utwardzone drogi.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2016


 

Nowe Audi A4 allroad quattro zwraca uwagę wyglądem. Wysunięte, wyraziście zarysowane nadkola oraz tylny zderzak przyciągają spojrzenie. Mogą być szare o charakterystycznej strukturze lub mieć barwę identyczną z kolorem lakieru. Masywna osłona podwozia i tylny dyfuzor utrzymane są w kolorze srebrnym selenit. Ekstrawertyczny charakter A4 allroad quattro podkreśla sportowy, wyrazisty przód z reflektorami o unikalnej formie, zaprojektowanym specjalnie z myślą o tym modelu zderzakiem oraz charakterystycznymi wlotami powietrza.

Audi_de2

Przestrzennie ukształtowaną, pojedynczo obramowaną osłonę chłodnicy Singleframe zdobią pionowe chromowane listwy. Emblematy „allroad“ dekorują przednie błotniki i pokrywę bagażnika. Podwyższone relingi dachowe dopełniają typowego wyglądu.

Świetne silniki TFSI i TDI montowane w nowym Audi zapewniają wyższe osiągi i lepszą wydajność. Zakres mocy silnika TFSI i pięciu jednostek TDI rozpoczyna się od 110 kW (150 KM), a kończy na 200 kW (272 KM). Moc jednostek napędowych jest tu większa nawet o 20 kW (27 KM) w porównaniu z poprzednim modelem. Równocześnie Audi zredukowało emisję CO2 o 21 g na km.

Za przeniesienie mocy silnika na koła odpowiada manualna skrzynia sześciobiegowa, siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic lub ulepszona, ośmiostopniowa przekładnia automatyczna tiptronic. Stały napęd na cztery koła quattro to element wyposażenia seryjnego.

Audi_de3

Zawieszenie podwyższone w porównaniu do Audi A4 Avant o 23 mm, a także większa średnica kół, dają wspólnie większy o 34 mmm prześwit. Jako alternatywę dla podwozia standardowego, Audi oferuje podwozie z aktywnym systemem kontroli zawieszenia. Kierowca może zmieniać jego ustawienia za pomocą systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select.

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w Audi A4 allroad quattro ma poszerzony zakres. Obok znanych już trybów comfort, auto, dynamic, efficiency oraz individual (tylko w połączeniu z systemem nawigacji) do jazdy po nieutwardzonych drogach służy tryb offroad.

Przednia oś to zaprojektowana na nowo konstrukcja pięciowahaczowa. Takie samo rozwiązanie zastosowano również na osi tylnej zawieszenia, zastępując dotychczasową konstrukcję wykorzystującą wahacze trapezowe. Dzięki inteligentnej kompozycji materiałów, konstruktorzy obniżyli ciężar elementów osi łącznie o 12 kilogramów.

Audi_de4

Nowy model jeździ standardowo na 17-calowych kołach z wieloramiennymi felgami lekkiej konstrukcji. Wspólnie z quattro GmbH, Audi oferuje warianty opcjonalne felg w rozmiarach od 17 do 19 cali. Wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe przy przedniej osi mają średnicę maksymalnie 338 mm.

Bagażnik ma pojemność 505 litrów. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia oraz przy załadowaniu przestrzeni po sam dach, zwiększa się ona do 1510 litrów. Elektrycznie przesuwana roleta przestrzeni bagażowej i elektryczny napęd pokrywy bagażnika to elementy wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie, Audi oferuje dla tych elementów sterowanie czujnikami. Ponadto klienci mogą dodatkowo zamówić przegubowy hak do podłączenia przyczepy, wysuwający się po naciśnięciu odpowiedniego przycisku.

Dające wrażenie dużej przestrzeni wnętrze starannie wykończono. Jego charakter podkreślają liczne, najnowocześniejsze opcje z obszaru infotainment. W centrum uwagi znajduje się opcjonalny Audi virtual cockpit i system MMI o nowej koncepcji obsługi. Wachlarz różnorodnych usług connect, smartphone interface oraz phone box z możliwością indukcyjnego ładowania, dają możliwości pobierania online najnowszych propozycji infotainment oraz integracji własnego smartfona z całym systemem.

Audi_de5

Sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System ma aż 19 głośników. Dzięki niemu, Audi jest pierwszym w swoim segmencie producentem, oferującym nagłośnienie emitujące dźwięk 3D.

W nowym Audi A4 allroad quattro dostępne są wszystkie oferowane w modelach rodziny A4 systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa. Najbardziej zaawansowane rozwiązania to: asystent efektywności, ostrzeżenie przed wysiadaniem oraz radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control Stop&Go z asystentem jazdy w korkach. Nowością w ofercie jest asystent parkowania dla samochodów z przyczepą. Odpowiednia funkcja systemu MMI ułatwia manewrowanie takim właśnie pojazdem.

Audi produkuje świetnie sprzedający się model A4 w wariancie „allroad“ już od roku 2009. Druga jego generacja pojawi się w salonach sprzedaży w Europie latem tego roku. Na razie jest obecnie na salonie samochodowym w Detroit…