DETROIT 2016: AUDI h-TRON QUATTRO CONCEPT – ALTERNATYWNY

Audi_de10

Samochód koncepcyjny Audi h-tron quattro concept, prezentowany podczas salonu samochodowego North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit, pozwala marce na szczegółowe pokazanie innowacyjnych zagadnień.

Dotyczą one takich obszarów jak: Audi quattro, connectivity oraz ogniwa paliwowe.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2016


 

Duży zasięg, krótkie czasy tankowania, sportowe osiągi: pojazd studyjny Audi htron quattro concept demonstruje duży potencjał drzemiący w technice ogniw paliwowych. Premierowy samochód z Ingolstadt posiada wyłącznie elektryczny napęd, a źródłem energii jest tu wodór. Ta najnowsza koncepcja techniczna łączy możliwości ogniw paliwowych – dających maksymalną moc 110 kW – z mocą akumulatora, który w krótkim czasie jest w stanie wygenerować dodatkowe 100 kW.

Audi_11

Dwa elektryczne silniki, przy osi przedniej i tylnej, to kolejny stopień ewolucji napędu na cztery koła – zelektryfikowane quattro. Silnik elektryczny przy przedniej osi generuje moc 90 kW, a przy tylnej – 140 kW. Sportowy SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż siedem sekund. Jego zbiorniki wodoru można w bezpieczny i komfortowy sposób napełnić zaledwie w cztery minuty, a zasięg samochodu wynosi maksymalnie 600 km.

Audi htron quattro concept pokazuje ponadto, jak będą funkcjonować systemy autonomicznej jazdy i zdalnego parkowania, które już w roku 2017 trafią do seryjnej produkcji i znajdą się w luksusowej limuzynie klasy wyższej – Audi A8.

Audi e-tron quattro concept

Sercem systemu autonomicznej jazdy jest w Audi centralny komputer wsparcia kierowcy, zwany w skrócie zFAS. „Przelicza” on w czasie rzeczywistym obraz otoczenia pojazdu, a następnie udostępnia te informacje systemom wsparcia kierowcy, systemowi autonomicznej jazdy oraz zdalnego parkowania.

Dwa ostatnie systemy mogą przejąć kontrolę nad pojazdem podczas parkowania i podczas poruszania się w spowolnionym ruchu na autostradach, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania. Warunkiem jest jedynie nieprzekraczanie przy takich manewrach prędkości 60 km/h.

Audi h-tron quattro concept

Na targach motoryzacyjnych NAIAS 2016, Audi pokazuje też model A4 Limousine. Jest to pierwsza publiczna prezentacja tego samochodu w USA. Auto zbudowano na bazie rozwiązań, które we wcześniejszych wersjach A4 przyczyniły się do jego ogólnoświatowego sukcesu, dodając jednak szereg technicznych koncepcji będących odzwierciedleniem najnowszego stanu techniki. Samochód wyznacza nowe standardy w zakresie ciężaru, aerodynamiki, komfortu akustycznego, przestrzeni bagażowej i systemów wsparcia kierowcy.

Nowe Audi A4 Limousine wyróżnia się dzięki swym bardzo wydajnym silnikom, bezpiecznemu, a zarazem sportowemu napędowi na cztery koła quattro, a także wyjątkowemu jak na tę klasę skomunikowaniu.

Koncepcja obsługi i wskaźników Audi została teraz dodatkowo uzupełniona o jeszcze większe wyświetlacze i nowego typu „radość z użytkowania“. Co więcej, interaktywny model wnętrza zaprezentowany na wystawie w Detroit, pozwala doświadczalnie poczuć założenia tej koncepcji, stawiającej na wdrożenie dużych ekranów z obsługą dotykową. Według niej, po każdym dokonanym wyborze następuje reakcja zwrotna w postaci wibracji. Jeśli wybierze się taką opcję, prowadzenie samochodu stać się może jeszcze bardziej przyjazne, bezpieczne i wygodne.