To była imponująca prezentacja na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Detroit ((North American International Auto Show – NAIAS: 12–25 stycznia). Buick zaprezentował model Cascada.
To elegancki czteromiejscowy samochód, którego sprzedaż w USA rozpocznie się w pierwszym kwartale 2016 r. To kolejny przykład udanej współpracy dwóch marek po opracowanych wspólnie modelach Buick Encore i Opel Mokka, Buick Verano i Opel Astra sedan, a także Buick Regal i Opel Insignia.
Zobacz także:
– Opel Cascada został zaprojektowany w naszym Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim, gdzie ponad 6 000 inżynierów pracuje nad modelami Opla i produktami dla innych marek GM. Nieustannie poszukujemy synergii i cieszymy się, że Cascada trafia na kolejny rynek, tym razem jako Buick. Dowodzi to wysokiego poziomu kompetencji naszej kadry inżynierskiej i pozwoli zwiększyć wykorzystanie mocy produkcyjnych fabryki w Gliwicach — mówi Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opel Group.
Buick Cascada jest napędzany superwydajnym silnikiem 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 147 kW/200 KM. Czterocylindrowa jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut) gwarantuje precyzję prowadzenia i komfort dynamicznej jazdy. Turbodoładowanemu silnikowi najnowszej generacji pod maską Buicka towarzyszy sześciobiegowa przekładnia automatyczna.
Otwarcie elektrycznie sterowanego brezentowego dachu wysokiej jakości zajmuje zaledwie 17 sekund. Mechanizm działa także w czasie jazdy, przy prędkości do 50 km/h. Czteromiejscowy model przeznaczony na rynek amerykański ma luksusowe wyposażenie obejmujące 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i fotele ze skórzaną tapicerką, które automatycznie przesuwają się do przodu, aby ułatwić zajęcie miejsca na tylnej kanapie.
Interesującym elementem wyposażenia jest także system multimedialny IntelliLink z siedmiocalowym ekranem dotykowym.
Wprowadzając Cascadę na rynek, Buick oferuje Amerykanom produkt wzbudzający wiele emocji — to pierwszy kabriolet tej marki od 25 lat. W latach 2009–2013 sprzedaż kabrioletów w USA wzrosła o 3 proc., do ponad 131 000 egzemplarzy.
Buick jest sprzedawany w Ameryce Północnej i Chinach, a Opel głównie w Europie. GM zapowiedział już uruchomienie produkcji nowego modelu marki Buick w Rüsselsheim jeszcze w tej dekadzie.
Również australijska marka Holden skorzysta na globalnej strategii GM. W tym roku firma Opel rozpocznie eksport pojazdów do Australii i Nowej Zelandii. Oprócz modelu Holden Astra GTC i jego szczególnie usportowionej wersji VXR oraz flagowej Insignii do eksportu trafi także Holden Cascada.
– Cascada będzie dostępna pod trzema markami na trzech kontynentach — to bardzo miła perspektywa i kolejny dowód atrakcyjności naszego dużego kabrioletu – mówił Karl-Thomas Neumann przy okazji premiery na targach motoryzacyjnych Detroit Auto Show.