W trakcie Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego (North American International Auto Show – NAIAS) w Detroit Audi pokazało innowacyjny zestaw Virtual Reality.
VR experience, za pomocą specjalnych okularów, daje klientom możliwość konfiguracji swojego wymarzonego pojazdu i doświadczenia całego procesu jego tworzenia niemalże w rzeczywistości.
Zobacz relacje:
Okulary pozwalają na przejrzenie całego portfolio modeli marki Audi we wszystkich możliwych wariantach wyposażenia. Koncern z Ingolstadt, jako pierwszy na świecie producent z branży samochodowej, stworzył specjalne, skonfigurowane z okularami oprogramowanie wspomagające sprzedaż.
Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG, zaprezentował Audi VR experience podczas targów motoryzacyjnych Detroit Motor Show.
– Wspólnie z całą naszą siecią dealerską wprowadzamy cyfrowe innowacje do salonów sprzedaży po to, by jakość obsługi i doradztwa była na jak najwyższym poziomie. Oddając do użytku takie rozwiązanie jakim jest Audi VR experience, po raz kolejny dajemy dowód naszej wiodącej w tej dziedzinie roli – podkreślił de Meo.
Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, klienci, ale też wszyscy miłośnicy marki Audi, mogą wejść do wirtualnego świata. Świata dającego możliwość obejrzenia wszystkiego w trzech wymiarach, z bogatymi efektami dźwiękowymi. Mogą wirtualnie zasiąść za kierownicą skonfigurowanego według własnych życzeń i marzeń samochodu, ale też rzucić okiem do bagażnika. Specjalna kamera śledzi w tym celu ruchy głowy użytkownika, a system odpowiednio dopasowuje przedstawiany obraz.
Przejrzeć można całą paletę modeli Audi, uwzględniając przy tym różne opcje indywidualizacji: począwszy od kolorów, rodzajów skóry i dekoru aż po systemy infotainment. Sprzedawca może więc używając tego narzędzia w wygodny sposób pokazać całą różnorodność oferty Audi i udzielić odwiedzającym salon sprzedaży indywidualnej porady.
Nowe rozwiązanie wspomagające sprzedaż pojawi się u pierwszych dealerów Audi jeszcze w tym roku – głównie na dynamicznie rosnących rynkach, na których za wzrostem sprzedaży podąża intensywna rozbudowa sieci dealerskiej. W przyszłości możliwe będzie także wykorzystywanie technologii Audi VR experience w postaci rozwiązania mobilnego i prezentacja w ten sposób oferty np. podczas wizyty doradcy w domu klienta.
Okulary VR, które pojawią się w salonach Audi, korzystają z bardzo szczegółowych danych modeli zgromadzonych na nowoczesnym serwerze komputerowym, zapewniającym najwyższej jakości obraz. Zestaw wyposażony jest ponadto w doskonałej jakości słuchawki marki Bang & Olufsen, transmitujące wszystkie dźwięki towarzyszące konkretnemu obrazowi – począwszy od dźwięku zamykanych drzwi, aż po 14-kanałowy dźwięk systemu Advanced Sound Systems oferowany w Audi A8. Słychać przez nie również rozmowę z doradcą klienta.
Audi AG wykorzystuje cyfrowe innowacje już od roku 2012 i łączy je z zaletami i usługami tradycyjnych salonów. Najlepszym tego przykładem jest Audi City – wirtualny, choć rzeczywisty salon sprzedaży, prezentujący w skali 1:1 wszystkie modele Audi na specjalnych, sięgających sufitu ekranach cyfrowych, tzw. powerwall’ach. Odwiedzający mają tam możliwość stopniowej konfiguracji swojego własnego samochodu marzeń.
Zajmujące niewielką powierzchnię i oferujące ekskluzywne usługi salony Audi City, usytuowane są w atrakcyjnych lokalizacjach różnych metropolii całego świata, uzupełniając tradycyjną sieć salonów koncernu z Ingolstadt. Po Londynie, Pekinie i Berlinie, czwarty salon Audi City zostanie otwarty w tym roku w Moskwie. W roku 2014 moduły Audi City uruchomiono pilotażowo w szesnastu salonach sprzedaży w Europie. W roku 2015 planuje się cyfryzację dwustu kolejnych salonów na całym świecie.