Dwadzieścia pięć lat po debiucie NSX-a, Acura zaprezentowała produkcyjną wersję modelu nowej generacji, który został zaprojektowany i wyprodukowany w Stanach Zjednoczonych.
Najnowsza Acura NSX została pokazana podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego (North American International Auto Show – NAIAS 2015). Model wykończony połyskującym czerwonym lakierem NSX Red, wjechał na scenę przy akompaniamencie donośnych dźwięków pracującego pod maską silnika z podwójnym doładowaniem.
Zobacz także:
Zaprezentowany model NSX nowej generacji prezentuje stylizację nadwozia i wnętrza oraz specyfikację wersji produkcyjnej, która zostanie wyposażona w umieszczony centralnie hybrydowy, sportowy układ napędowy. Firma podała również najważniejsze informacje dotyczące stylistyki i osiągów nowego NSX-a. Acura rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowy model latem 2015 roku, a pierwsze dostawy do klientów będą realizowane jeszcze w tym roku.
Acura NSX nowej generacji została wyposażona w innowacyjny układ napędowy – podwójne doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni, 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnię automatyczną (DTC) oraz system Sport Hybrid z trzema silnikami elektrycznymi. Uzupełnieniem całości jest bardzo sztywna i lekka konstrukcja nadwozia wykonana z wielu różnych materiałów – w tym kilku wykorzystanych po raz pierwszy w branży motoryzacyjnej.
– Nowy NSX reprezentujący osiągi i prestiż, z których słyną modele Acury, zadebiutował na Detroit Auto Show pod hasłem „Precision Crafted Performance”, które jest mottem przewodnim firmy – powiedział Mike Accavitti, starszy wiceprezes i dyrektor zarządzający firmy Acura.
„Przeplatany, dynamiczny” design
Nadwozie Acury NSX odznacza się klasycznymi proporcjami z obniżoną i poszerzoną sylwetką, nowoczesnymi powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w oryginalnym NSX-ie. Charakterystyczne boczne wloty powietrza oraz płynnie wyprofilowane słupki C pomagają w przekierowaniu strumienia powietrza chłodzącego do centralnie zamontowanego silnika, jak również w kierunku tylnej części nadwozia, co poprawia docisk auta do jezdni.
W celu zamontowania umieszczonego podłużnie silnika V6 twin-turbo wraz z 9-biegową przekładnią DCT, model NSX w wersji produkcyjnej został wydłużony o 3 cale i poszerzony o 1 cal w stosunku do konceptu NSX Concept pokazanego w 2012 roku. Kabina auta seryjnego została też nieznacznie przesunięta do przodu. Inżynierowie zastosowali wiele zmian konstrukcyjnych w stosunku do wersji koncepcyjnej, w tym zmodyfikowane wloty powietrza na masce, nowe wloty w nadkolach, zmodyfikowane boczne wloty oraz zoptymalizowany tylny spoiler.
Nowy samochód ma wymiary: 4470 mm długości, 1940 mmn szerokości, 1215 mm wysokości, 2630 mm rozstawu osi, 1655 mm rozstawu kół przednich oraz 1615 mm rozstawu kół tylnych.
Kokpit typu „Human-Support”
Wnętrze modelu NSX oferuje dobrą widoczność do przodu, prostą i intuicyjną obsługę oraz ergonomię. Na uwagę zasługują szczególnie fotele, które zapewniają podparcie i komfort, a także ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z auta. Tablica przyrządów Acury NSX została wyposażona w wyświetlacz TFT, który prezentuje grafikę i informacje właściwe dla wybranego przez kierowcę trybu pracy systemu Integrated Dynamics System.
W centralnej konsoli znalazł się przycisk „Power“, przygotowujący do działania, sportowy, hybrydowy układ napędowy. Z kolei pod panelem tablicy wskaźników wykończonym ręcznie szytą skórą projektanci wyeksponowali nieosłonięty element ramy, będący częścią struktury podwozia.
Sportowy, hybrydowy układ napędowy
Inżynierowie Hondy wykorzystali doświadczenie w budowaniu silników o wysokich osiągach oraz hybrydowych układów napędowych, jak również wiedzę w zakresie opracowywania układów jezdnych, takich jak Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Nowy, umieszczony centralnie, podwójne doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni współpracuje z opracowaną przez Acurę 9-biegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną (DTC). Silnik został wyposażony w sportowy układ rozrządu oraz układ smarowania z suchą miską olejową.
Nowa, 9-biegowa przekładnia DTC zapewnia bardzo szybkie zmiany biegów. Silnik elektryczny napędu bezpośredniego, umieszczony z tyłu pomiędzy silnikiem benzynowym i skrzynią biegów, zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Przednie koła Acury NSX są napędzane przez dwa niezależne silniki elektryczne o wysokiej mocy, które błyskawicznie dostarczają moment obrotowy do odpowiedniego koła.
Model NSX wykorzystuje silniki elektryczne umieszczone z przodu nie tylko w celu poprawy wydajności przyspieszenia i hamowania, ale również do dynamicznego sterowania momentem obrotowym.
Zaawansowane nadwozie
Podobnie jak oryginalny NSX (pierwszy na świecie supersamochód w całości wykonany z aluminium) nowy model również wykonany został z innowacyjnych materiałów. Nadwozie Acury NSX wykorzystuje ramę przestrzenną – wewnętrzną ramę wykonaną z aluminium, stali o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz innych zaawansowanych materiałów. Ponadto, podłoga została wykonana z włókna węglowego, dzięki czemu jest bardzo sztywna. Panele nadwozia zostały wykonane z połączenia aluminium i kompozytu SMC.
Pakiet Advanced Sport Package
Acura NSX jest wyposażona w pakiet Advanced Sports Package. Połączenie tej koncepcji z lekką konstrukcją nadwozia pozwoliło na uzyskanie nisko położonego środka ciężkości. Auto wykorzystuje niezależne, w pełni aluminiowe zawieszenie z przodu i z tyłu, natomiast w przenoszeniu mocy układu napędowego na asfalt pomagają wyczynowe opony ContiSportContact w rozmiarze 245/35Z R19 z przodu i 295/30Z R20 z tyłu, zamontowane na aluminiowych obręczach o wymiarach 19×8,5 cala z przodu i 20×11 cali z tyłu. Odpowiednią siłę hamowania zapewniają węglowo- ceramiczne tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi – z tyłu.
recyzję prowadzenia potęguje system napędu na wszystkie koła Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), zapewniający reakcje na polecenia prowadzącego – zarówno te pochodzące z układu kierowniczego i hamulcowego, jak i z przepustnicy – oraz dbający o zachowanie stabilności jazdy i pełnej kontroli podczas przyspieszania. Z kolei system Agile Handling Assist (AHA) wykorzystuje niewielką ilość momentu obrotowego hamowania, aby zwiększyć kierowalność oraz stabilność dynamiczną auta.
Integrated Dynamic System za pomocą pokrętła, pozwala wybrać jeden z czterech trybów: Quiet, Sport, Sport+ i Track. System dostosowuje pracę silnika spalinowego i silników elektrycznych, przekładni i podwozia, jak również dźwięk jednostki napędowej do wymagań kierowcy i warunków jazdy. Tryb Quiet umożliwia jazdę z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego z niewielką prędkością i na krótkich odcinkach. Dynamika pracy poszczególnych podzespołów wzrasta wraz z przełączeniem pokrętła w tryb Sport, Sport+ i ostatecznie Track, w którym NSX prezentuje swój pełny potencjał.
NSX został również wyposażony w funkcję „launch” ułatwiającą start, która pozwala ruszyć ze startu zatrzymanego z wykorzystaniem pełnej mocy silnika spalinowego i trzech silników elektrycznych przy „zerowym opóźnieniu”.
Acura NSX będzie produkowana wyłącznie w należącym do Hondy centrum Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół około 100 wykwalifikowanych pracowników będzie prowadził prace związane ze składaniem całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem z wykorzystaniem krajowych i importowanych podzespołów. Pracownicy będą stosować innowacyjne techniki w celu zapewnienia wysokiej precyzji wykonania nowego modelu debiutującego w segmencie supersamochodów.
Zapisy na pokazany na targach motoryzacyjnych Detroit Auto Show samochód rozpoczną się za kilka miesięcy.