DETROIT 2013: ŚWIATOWA PREMIERA LEXUSA RC F

Lexus 0_RC

Lexus RC F swój światowy debiut będzie miał miejsce podczas salonu samochodowego North American International Auto Show (NAIAS), oparty jest na nowym RC Coupe, zaprezentowanego na targach motoryzacyjnych w Tokio w listopadzie ubiegłego roku.

Model RC F coupe jest wyposażony w 5 litrową jednostkę V8 o mocy 450 KM. Samochód został zaprojektowany w taki sposób, by zapewnić jak największą stabilność przy wysokich prędkościach. Auto posiada ponadto szersze koła i opony, aktywny tylny spoiler, dodatkowe wloty powietrza, kanały chłodzenia oraz elementy wykonane z włókien węglowych.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Wszystko to dostarcza – jak nazywa to Lexus – „piękno użytkowe”…

– Kształt każdego elementu jest starannie projektowany z myślą o osiągach. Unikalne wloty powietrza na masce oraz tylnych częściach przednich błotników pozwalają na optymalne chłodzenie silnika i zachowanie stabilności jazdy. Nadają one agresywnego wyglądu i natychmiast przywołują oczekiwania dynamicznej jazdy – powiedział szef inżynierów modelu RC F, Yukihiko Yaguchi.

Wygląd zewnętrzny:

 

 

Charakterystyczny dla Lexusa grill o kształcie klepsydry dominuje w przedniej części samochodu z subtelnym motywem „F” wkomponowanym w siatkę poniżej znaczka – logo. Maska podniesiona jest wyżej niż w standardowym RC i podkreśla dynamikę i poczucie mocy modelu F. Kanały pod przednim zderzakiem i błotnikami oraz strategicznie rozmieszczone spoilery wpływają na aerodynamikę.

Wloty powietrza w tylnej części przednich błotników sięgające aż do poszerzanych progów tworzą literę „L”, a cztery końcówki układu wydechowego ułożone, w sposób trapezoidalny, dodatkowo nadają RC F jeszcze więcej agresji.

RC F został zaprojektowany w oparciu o super model Lexusa LFA. Aktywne tylne skrzyło automatycznie wysuwa się przy prędkości 80 km/h i chowa kiedy prędkość spadnie poniżej 40 km/h by zachować linię coupe przy postoju.

W zależności o wersji dostępne są trzy rodzaje dziesięcino ramiennych, aluminiowych felg o rozmiarze 19”. Dwa rodzaje są polerowane na wysoki połysk przez maszyny a jeden ręcznie.

 

 

Wnętrze:

Wnętrze Lexusa RC F pasuje do agresywnego wyglądu zewnętrznego. Unikalne dodatki włączając w to zegary, kierownicę, siedzenia, wykończenie i pedały. Tablica z zegarami może zmienić swój wygląd, w zależności od jednego z czterech trybów jazdy, włączając w to zmianę kolorów oraz wielkość wyświetlanej czcionki.

Równie istotny jest komfort. W modelu RC F debiutuje pierwsza w Lexusie eliptyczna trzyramienna kierownica z optymalnie umieszczonymi łopatkami zmiany biegów, całkowicie nowe fortele, z emblematem „F” wyszytym na zagłówku, które zostały zaprojektowane tak by dopasowaniem i komfortem przypominały noszenie markowego stroju sportowego. Siedzenia są dostępne w pięciu skórzanych wykończeniach z kontrastującymi szwami.

Nowe nakładki na pedały hamulca i gazu przypominają kształtem literę L i zapewniają funkcjonalność i lepszą przyczepność podeszwy buta.