DETROIT 2013: NOWY CHEVROLET CORVETTE STINGRAY

Ch 0_282784

Podczas Północnoamerykańskiego Salonu Samochodowego (NAIAS) w Detroit Chevrolet zaprezentował najnowszy model Corvette 2014. Oznaczenie Stingray, które otrzymało auto, przysługuje wyłącznie tym wersjom modelu, które wyróżniają się zaawansowaną technologią, nowatorską stylistyką oraz sportowymi osiągami.

Chevrolet Corvette Stingray 2014 jest najmocniejszym produkcyjnym Chevroletem Corvette w historii, generującym według wstępnych danych 450 KM mocy (335 kW) i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy model jest też najszybszą Corvette w dziejach – auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie poniżej czterech sekund, a w zakrętach osiąga przeciążenia wynoszące ponad 1 g.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE


 

Co więcej, Stingray 2014 będzie prawdopodobnie najoszczędniejszym modelem Corvette jaki kiedykolwiek powstał, ponieważ w cyklu pomiarowym EPA 2013 jego zapotrzebowanie na paliwo będzie wynosiło jedynie około 9 l/100 km.

– Podobnie jak model Sting Ray z 1963 roku, najlepsze modele Corvette ucieleśniają ducha wiodących w klasie osiągów, oferując przy tym najnowocześniejsze technologie, zapierający dech w piersiach design nadwozia oraz budzące podziw wrażenia z jazdy. Dzięki dzisiejszym osiągnięciom w dziedzinie inżynierii i wzornictwa, nowy Chevrolet Corvette może przekroczyć kolejne granice w tym zakresie – powiedział Mark Reuss, prezes General Motors North America.

 

 

Corvette Stingray dzieli z poprzednikiem zaledwie dwa elementy. W modelu zastosowano nowe podwozie, nową strukturę ramy, nową jednostkę napędową, jak również całkowicie nowy wygląd nadwozia i wnętrza.

Najważniejsze cechy konstrukcji:

– wnętrze stworzone z wykorzystaniem włókna węglowego, aluminium, wykańczanych ręcznie elementów skórzanych; dwa nowe rodzaje foteli do wyboru – w każdym przypadku zastosowano lekką ramę wykonaną z magnezu, która zapewnia doskonałe wsparcie siedzącego; podwójne ośmiocalowe ekrany systemu multimedialnego z możliwością konfiguracji;

– zaawansowane technologie wspomagające kierowcę, w tym selektor trybu jazdy (Drive Mode Selector), oferującym pięć pozycji pracy, który dostosowuje dwanaście różnych ustawień pojazdu do indywidualnych preferencji kierowcy; nowa siedmiobiegowa przekładnia manualna z systemem Active Rev Matching przewidującym moment, w którym kierowca zmienia bieg i odpowiednio dostosowuje prędkość obrotową silnika, aby za każdym razem zapewnić optymalną zmianę przełożeń;

 

 

– nowy silnik V8 LT1 o pojemności 6,2 litra wyposażony w wiele zaawansowanych technologii, jak bezpośredni wtrysk paliwa, funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management), układ zmiennych faz rozrządu oraz zaawansowany układ spalania, który umożliwia wygenerowanie wyższej mocy przy niższym zużyciu paliwa;

– lekkie materiały, jak maska silnika i zdejmowany panel dachowy wykonane z włókna węglowego, kompozytowe błotniki, drzwi i tylne panele nadwozia, nanowęglowe kompozytowe panele podwozia oraz nowa rama aluminiowa przyczyniają się do przesunięcia środka ciężkości w kierunku tylnej części nadwozia, czego efektem jest optymalny rozkład mas w stosunku 50/50 oraz doskonały stosunek mocy do masy;

– w wyprofilowanym nadwoziu umieszczono zaawansowane reflektory ksenonowe typu HID oraz oświetlenie wykorzystujące diody LED; aerodynamiczna konstrukcja nadwozia pozwala na osiągnięcie niskiego współczynnika oporu powietrza; dodatkowe elementy nadwozia poprawiają stabilność podczas jazdy po torze;

– Pakiet Z51 Performance Package do jazdy po torze obejmuje: elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, systemem smarowania z suchą miską olejową, zintegrowany system chłodzenia hamulców, mechanizmu różnicowego oraz przekładni, a także unikatowy pakiet aero, który dodatkowo poprawia stabilność podczas jazdy z dużą prędkością.

 

 

Nowy Chevrolet Corvette Stingray będzie budowany w należącej do GM fabryce w Bowling Green w stanie Kentucky, która niedawno przeszła modernizację wartą 131 milionów dolarów, z czego około 52 miliony dolarów przeznaczono na konstrukcję nowej blacharni. Dzięki temu po raz pierwszy w historii Chevrolet może produkować aluminiową ramę na miejscu we własnym zakładzie.

– W rezultacie powstał samochód o bardzo wysokich osiągach. Model Corvette 2014 oferuje najlepsze przyspieszenie, najwyższą przyczepność w zakrętach, najlepsze właściwości jezdne na torze wyścigowym, najwyższą skuteczność układu hamulcowego, a także prawdopodobnie najniższe zużycie paliwa w dziejach produkcyjnego modelu Corvette – powiedział Tadge Juechter, główny inżynier modelu Corvette.

Prezentowany na Detroit Auto Show Corvette Stingray 2014 w wersji coupe wejdzie do sprzedaży w trzecim kwartale 2013 roku.