DETROIT 2013: MERCEDES – PODWÓJNA PREMIERA

Mer 1_12C1356_09

Kolejne pokolenia aut z rodziny Klasy E znalazły dotychczas ponad 13 mln nabywców. Nowy etap tej historii rozpoczyna się podczas salonu samochodowego w Detroit, gdzie odbywają się kolejne premiery.

Obok kompleksowo zmodernizowanej limuzyny, kombi oraz wersji Coupé i Cabriolet na stoisku Mercedes-Benz pojawi się nowe wcielenie modelu E 63 AMG po raz pierwszy dostępnego z napędem na obie osie 4MATIC, oraz całkowicie nowe, czterodrzwiowe coupé CLA, stworzone z myślą o młodszych klientach.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Nowa Klasa E jest prekursorem najbardziej wszechstronnej ofensywy modelowej w historii segmentu premium i aut luksusowych: w połowie roku dołączy do niej nowa Klasa S. Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zadebiutuje również nowe, czterodrzwiowe coupé CLA, zaprojektowane z myślą o przyciągnięciu młodszych nabywców.

Modele z rodziny nowej Klasy E otrzymają nowe lub rozbudowane systemy wspomagania wprost z najnowszej Klasy S. Łączą one funkcje z zakresu komfortu i bezpieczeństwa pod hasłem “Mercedes-Benz Intelligent Drive” i obejmują układy, które po raz pierwszy mogą zapobiegać wypadkom z udziałem pieszych lub pojazdów poruszających się torem poprzecznym do toru jazdy samochodu. System Active Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z przeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Gama układów napędowych Klasy E obejmuje nowe, wydajne jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT z bezpośrednim wtryskiem paliwa, mocne i efektywne silniki widlaste oraz jeszcze bardziej oszczędne turbodiesle. Innowacyjne trendy odzwierciedla też design, dopasowany do najnowszego idiomu projektowania Mercedes-Benz. I chociaż model oferuje jeszcze szerszy zakres wyposażenia, jego ceny pozostały na niemal niezmienionym poziomie, a w przypadku wybranych wersji są nawet niższe od poprzednika.

– Premiery nowych Klas E i S w 2013 roku dają początek najbardziej kompleksowej ofensywy modelowej w historii, a jednocześnie definiują kolejne standardy w zakresie bezpieczeństwa, designu, jakości i wydajności – mówi Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Światowa sprzedaż limuzyny Klasy E osiągnęła dotychczas poziom około 11 250 000 sztuk. Do tego sukcesu należy doliczyć około 1 180 000 egzemplarzy wersji kombi, 370 000 coupe, 100 000 kabrioletów oraz 240 000 sztuk modelu CLS. Limuzyna obecnej generacji Klasy E znalazła od chwili debiutu w 2009 roku około 600 000 nabywców. W tym samym czasie klienci kupili około 100 000 sztuk wersji kombi. Tytuł najpopularniejszej limuzyny Klasy E w historii należy do typoszeregu W 123, sprzedanego w latach 1976-1985 w liczbie 2,4 mln sztuk.

Przez lata Mercedes-Benz Klasy E był laureatem licznych nagród w dziedzinie designu, inżynierii, jakości i innowacji. Nowa Klasa E, której oficjalna premiera odbędzie się podczas salonu samochodowego Auto Show w Detroit (targi NAIAS 2013), kontynuuje udany kurs poprzedników.