Chevrolet potwierdził, że w przeddzień rozpoczęcia salonu samochodowego w Detroit – 13 stycznia 2013 roku zadebiutuje model Corvette siódmej generacji. Firma zaprezentowała nowe logo ze skrzyżowanymi flagami, które będzie zdobiło model Corvette z rocznika modelowego 2014.
Prezentacja nowego logo odbyła się na torze Road Atlanta w związku z wywalczeniem przez zespół Corvette Racing tytułu mistrzowskiego w sezonie 2012 amerykańskiej serii wyścigów Le Mans (ALMS – American Le Mans Series) w klasie GT.
Chevrolet zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji konstruktorów, team Corvette Racing okazał się najlepszy wśród wszystkich zespołów, natomiast Oliver Gavin i Tommy Milner znaleźli się na czele klasyfikacji kierowców, wygrywając cztery z dziewięciu wyścigów. Ostatnia runda tegorocznego sezonu ALMS (Petit Le Mans) zostanie rozegrana na torze Road Atlanta.
Corvette Racing jest najbardziej utytułowanym zespołem w historii ALMS, mającym na swoim koncie łącznie 77 zwycięstw w klasie, osiem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji kierowców oraz dziewięć tytułów mistrzowskich w klasyfikacji konstruktorów i zespołów od 2001 roku. Team wywalczył również siedem zwycięstw w klasie w 24-godzinnym wyścigu Le Mans od roku 2001. W sezonie 2013 zespół Corvette Racing będzie wykorzystywał model C6.R, a wersja C7.R zadebiutuje w wyścigach w roku 2014.
– Zwycięstwo modelu Corvette C6.R w serii ALMS w walce z prestiżowymi konkurentami ze stajni Ferrari, Porsche i BMW to doskonały sposób na godne pożegnanie Chevroleta Corvette szóstej generacji. Chevrolet Corvette siódmej generacji będzie bazował na sukcesie poprzednika. Naszym celem w przypadku nowego modelu było stworzenie jednego z najlepszych na świecie samochodów sportowych pod względem projektu nadwozia, osiągów oraz przyjemności z jazdy. W rezultacie powstał nowy Chevrolet Corvette C7, który dzieli z poprzednikiem zaledwie dwa elementy – filtr kabinowy oraz tylny zatrzask zdejmowanego panelu dachowego – powiedział Tadge Juechter, główny inżynier modelu Corvette.
Logo ze skrzyżowanymi flagami jest znakiem rozpoznawczym Chevroleta Corvette od 1953 roku. Emblemat od zawsze zawierał dwie skrzyżowane flagi, przy czym jedna to wyścigowa flaga w szachownicę, a druga przedstawia „muszkę” Chevroleta oraz francuski symbol fleur-de-lis. Projekt logotypu ewoluował na przestrzeni lat i w różnej postaci ozdabiał nadwozie ponad 1,5 miliona egzemplarzy Corvette wyprodukowanych w latach 1953-2012.
W Chevrolecie Corvette siódmej generacji emblemat jest bardziej techniczny, kanciasty i szerszy – proporcje te odzwierciedlają charakter nowego samochodu. Projekt logotypu w szczegółowy sposób zwraca też uwagę na większą głębię, bogactwo kolorów i przywiązanie uwagi do detali.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze nowego emblematu przeanalizowano ponad 100 różnych projektów.
Nowe logo ze skrzyżowanymi flagami ozdobi nowego Chevroleta Corvette 2014. W premierze auta będą uczestniczyć wyłącznie przedstawiciele mediów. Firma Chevrolet zaoferuje jednak entuzjastom modelu Corvette ograniczoną liczbę biletów uprawniających do uczestnictwa w tym wydarzeniu. Dochód z ich sprzedaży zasili konto Narodowego Muzeum Corvetty w Bowling Green w stanie Kentucky.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.