Nową Klasę E 300 BlueTEC HYBRID Mercedesa wprawia w ruch 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm, połączony z motorem elektrycznym o mocy 27 KM i momencie 250 Nm. Efekt? Średnie zużycie oleju napędowego na poziomie zaledwie 4,2 l/100 km.
Także benzynowa V-szóstka o mocy 306 koni i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm pod maską Klasy E 400 HYBRID korzysta z pomocy 27-konnego silnika elektrycznego. Według amerykańskich standardów CAFE, model zużywa 24/31/27 mpg (miasto/trasa/średnio).
– Dzięki technologii modułowej będziemy mogli szybko rozbudować ofertę o kolejne modele z napędem hybrydowym. Śledząc zróżnicowane wymagania na światowych rynkach, jesteśmy w stanie zaoferować klientom dokładnie takie auta, jakich potrzebują. Hybrydowe Klasy E mają mniejszy apetyt na paliwo i nie tracą przy tym nic ze swojej dynamiki czy komfortu – wyjaśnia Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG ds. badań i szef Mercedes-Benz Cars Development.
Elastyczność modułowej technologii hybrydowej pozwala na wykorzystanie jej elementów w różnych modelach, przeznaczonych zarówno do ruchu lewo-, jak i prawostronnego, a dodatkowe koszty związane z zastosowaniem hybrydowego układu napędowego są ograniczone. Z technologii tej korzysta już zresztą Mercedes-Benz S 400 HYBRID.
Nowe modele hybrydowe zadebiutują podczas salonu samochodowego w Detroit (14-22 stycznia 2012 r.) i trafią do sprzedaży w ciągu najbliższego roku. Klasa E 300 BlueTEC HYBRID początkowo będzie sprzedawana w Europie, natomiast Klasa E 400 HYBRID najpierw pojawi się na rynku amerykańskim, a później w Japonii i Chinach.
Klasa E 300 BlueTEC HYBRID w skrócie:
– modułowa koncepcja hybrydowa bez potrzeby modernizacji nadwozia i wpływu na przestrzeń czy poziom komfortu i bezpieczeństwa;
– model dostępny także jako kombi;
– znaczący wzrost wygody użytkowania dzięki systemowi start/stop, układowi odzyskiwania energii oraz funkcji “żeglowania”;
– średnie zużycie paliwa: 4,2 l/100 KM (dane wstępne dla limuzyny, grudzień 2011 r.), średnia emisja CO2: 109 g/km;
– element inteligentnej strategii downsizingu Mercedes-Benz: turbodiesel o mocy 150 kW i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm oraz silnik elektryczny o mocy 20 kW i momencie obrotowym 250 Nm zapewnia osiągi na poziomie Klasy E 300 CDI (170 kW/540 Nm) i zużycie paliwa o około 15 proc. niższe od Klasy E 250 CDI (150 kW/500 Nm).
Klasa E 400 HYBRID w skrócie:
– modułowa koncepcja hybrydowa bez potrzeby modernizacji nadwozia i wpływu na przestrzeń czy poziom komfortu i bezpieczeństwa;
– znaczący wzrost wygody użytkowania dzięki systemowi start/stop, układowi odzyskiwania energii oraz funkcji “żeglowania”;
– średnie zużycie paliwa (CAFE): 27 mpg;
– element inteligentnej strategii downsizingu Mercedes-Benz: lepsza wydajność dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego o mocy 20 kW i momencie obrotowym 250 Nm.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.