DELPHI: PRZEZ USA Z SYSTEMEM STEROWANIA POJAZDEM

delp_usa1jpg

Firma Delphi Automotive PLC (NYSE: DLPH) zademonstruje możliwości swoich nowoczesnych technologii aktywnego bezpieczeństwa, organizując najdłuższy przejazd automatycznie sterowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Ameryce Północnej.

Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się w dniu 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a jej trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil).


Zobacz także:

TECHNIKA

AUDI: ROBOTY TRANSPORTUJĄ AUTA – TEST SYSTEMÓW


 

Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium.

delp_usa2

– Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas. Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości – powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii.

Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi:
• radar, system kamer wizyjnych oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS);
• wielodomenowy sterownik: zaawansowany technologicznie mikroprocesorowy system umożliwiający bezproblemowe integrowanie różnych obszarów (domen) sterowania i funkcji;
• V2V/V2X: technologia bezprzewodowej komunikacji z pojazdem i infrastrukturą rozszerzająca zakres i zasięg działania istniejących systemów ADAS;
• Inteligentne oprogramowanie sterujące, umożliwiające pojazdowi podejmowanie skomplikowanych decyzji podobnych do decyzji podejmowanych przez człowieka, podczas jazdy po ulicach wśród innych użytkowników ruchu:
– system wsparcia w przypadku korków na drodze;
– automatyczny pilot autostradowy wraz z systemem zmiany pasa ruchu (pilotujący pojazd pomiędzy wjazdem a zjazdem z autostrady);
– automatyczny pilot działający w terenie zabudowanym;
– system automatycznego parkowania i system wspomagania parkowania.

delp_usa3

Technologie aktywnego bezpieczeństwa umożliwiają pojazdom natychmiastowe podejmowanie skomplikowanych decyzji na drodze, jak np. zatrzymanie, a następne ruszenie pojazdu w sytuacji zbliżania się do skrzyżowania dróg równorzędnych, wyliczenie odpowiedniego momentu dla włączenia się do ruchu na autostradzie, a także najbezpieczniejszy sposób na ominięcie rowerzysty. Wiele z tych możliwości do tej pory podlegało ograniczeniom ze względu na brak odpowiednio zaawansowanych technologii.

– Nasza bogata oferta produktów oraz wiedza i doświadczenie w integrowaniu wielu różnych systemów w pojazdach stawiają nas na znakomitej pozycji, wśród jedynie kilku firm, które są w stanie zaoferować producentom samochodów kompleksowe rozwiązania umożliwiające automatycznie kierowanie pojazdem – dodał Owens.

Oferując produkty, które są skalowalne, elastyczne i przystępne cenowo, firma Delphi aktywnie współpracuje z producentami samochodów w kwestii produkcji w pełni zautomatyzowanych pojazdów.

delp_usa4