Podczas Salonu Samochodowego New Delhi 2016 Renault prezentuje dwa samochody pokazowe: KWID CLIMBER i KWID RACER. Od czasu wprowadzenia na indyjski rynek jesienią 2015 roku model KWID odnosi znaczące sukcesy.
Dotychczas dealerzy zebrali już 90 tysięcy zamówień. Na targach w Indiach zaprezentowano również dwie nowości pod maską modelu KWID: silnik 1.0 SCe oraz półautomatyczną skrzynię Easy-R.
Zobacz także:
Renault KWID CLIMBER najlepiej czuje się w terenie poza utwardzonymi drogami, natomiast KWID RACER – na torze wyścigowym.
CLIMBER wyraźnie eksponuje wizerunek samochodu terenowego. Wysoki prześwit, szeroki rozstaw kół, krótkie zwisy, specjalna rzeźba bieżnika opon, niewielkie gabaryty, potężne zderzaki, szerokie listwy boczne chroniące nadwozie i duże felgi kół o diamentowym połysku – to jego charakterystyczne cechy. Głęboki odcień pomarańczowego lakieru Orange Flamme doskonale podkreśla atletyczne linie nadwozia.
Elementy poszerzające nadkola podkreślone linią w kolorze niebieskim Bleu Electrique wzmacniają wizerunek solidnego i trwałego samochodu. Osłony reflektorów jeszcze silniej zaznaczają terenowy charakter pojazdu – CLIMBER posiada cechy crossovera.
RACER należy do radykalnie innej kategorii. Takie elementy jak 18-calowe aluminiowe koła, nisko profilowe opony, nowe rozwiązania aerodynamiczne, kubełkowe fotele i klatka bezpieczeństwa w kabinie w oczywisty sposób nawiązują do świata sportów samochodowych. Jak przystało na tę kategorię, samochód ma zdecydowanie sportowy niebieski kolor nadwozia.
Szerokie wloty powietrza zapowiadają wysokie osiągi, a spojlery i dyfuzor gwarantują doskonałą sterowność. Forma diodowych świateł reflektorów w kształcie litery C oraz zaawansowane technologie zastosowane w budowie świateł samochodu KWID RACER odzwierciedlają nową strategię designu Renault.
Ekskluzywny charakter kabiny podkreślają szlachetne materiały, takie jak alkantara, aluminium i włókna węglowe. Czarna kolorystyka wnętrza kontrastuje z czerwonymi anodowanymi przyciskami, nawiązującymi do wyposażenia samochodów sportowych.
Na konsoli centralnej wyświetlane są dane telemetryczne, by kierowca mógł śledzić swoje wyniki i osiągi w czasie rzeczywistym. Może on też obserwować cyfrowy obrotomierz, prowadząc samochód bezpiecznie zapięty w czteropunktową uprząż w kubełkowym fotelu i trzymając w dłoniach pokrytą skórą kierownicę z aluminiową obręczą przeznaczoną specjalnie do jazdy wyścigowej.
– Już na pierwszy rzut oka widać, że Renault KWID łączy w sobie emocjonalny design z potrzebą zapewnienia poczucia bezpieczeństwa, czego oczekują nasi klienci. Linie nadwozia tego crossovera doskonale oddają jego solidną budowę, silny charakter, a zarazem nowoczesny i niepowtarzalny wygląd. Oba samochody pokazowe powstały w oparciu o płytę podłogową modelu KWID. Przód jest wyrazisty i natychmiast rozpoznawalny dzięki typowym dla Renault cechom. Obszerne nadkola i szereg stylistycznych detali są wspólne dla obu pojazdów – powiedział Obecny na obu premierach Laurens van den Acker, wiceprezes Grupy Renault i dyrektor designu przemysłowego.
RENAULT KWID 1.0 SCe ORAZ RENAULT KWID EASY-R
Renault przedstawia także KWID 1.0 SCe o rozwiązaniach zapewniających optymalne osiągi. Zastosowany w nim zaawansowany technologicznie silnik wyróżnia się elastyczną pracą i jest tak samo sprawny w jeździe miejskiej, jak i na autostradzie.
Można także obejrzeć model wyposażony w zupełnie nową, półautomatyczną skrzynię 5-biegową Easy-R. Jazda bez użycia sprzęgła pozwala połączyć oszczędne zużycie paliwa i osiągi mechanicznej skrzyni z łatwością użytkowania skrzyni automatycznej.