Daimler Trucks powołał do życia globalną jednostkę organizacyjną zajmującą się wyłącznie e-mobilnością i stworzy dla niej nową funkcję kierowniczą.
Na wystawie Capital Market & Technology Days w USA producent elektrycznych ciężarówek i autobusów przedstawił dwa nowe samochody ciężarowe z napędem wyłącznie elektrycznym, skonstruowane przez swą amerykańską spółkę córkę Freightliner.
Zobacz także:
Największy na świecie producent pojazdów użytkowych zaprezentował w Portland (Oregon) Freightlinera eCascadia ‒ ciężką elektryczną ciężarówkę do transportu dalekobieżnego (DMC >15 t). Segment średniociężki (DMC od 9 do 12 t) obsłuży w pełni elektryczny wariant Freightlinera eM2 106.
Daimler Trucks North America (DTNA) planuje przekazanie w ciągu tego roku pierwszym klientom w Stanach Zjednoczonych floty ok. 30 samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym. Podobnie jak w przypadku lekkiej, w pełni elektrycznej ciężarówki Fuso eCanter oraz średniociężkiego Mercedesa eActrosa, Daimler Trucks ma na celu zdobycie kolejnych doświadczeń w zakresie maksymalnie wydajnej eksploatacji elektrycznych ciężarówek w codziennym transporcie drogowym.
Aktualnie Daimler Trucks & Buses oferuje portfolio elektrycznych pojazdów użytkowych, na które składają się obie e-ciężarówki Freightliner, Mercedes-Benz eActros, Fuso eCanter oraz autobus miejski Mercedes- Benz Citaro i autobus szkolny Thomas Built Saf-T Liner C2 Jouley.
Tworząc nową globalną jednostkę organizacyjną E-Mobility Group (EMG) producent będzie mógł zaoferować najlepsze rozwiązania ‒ zarówno akumulatory, jak i systemy ładowania czy systemy zarządzania energią. Zdefiniuje też strategię w zakresie podzespołów elektrycznych oraz kompletnych e-samochodów dla wszystkich marek i segmentów, a także opracuje globalną jednolitą architekturę dla konwencjonalnych silników i podzespołów napędowych. EMG jest zorganizowana globalnie (w Portland, Stuttgarcie i Kawasaki).
Gesa Reimelt, która aktualnie kieruje działem projektów produktowych Mercedes -Benz Powertrain & eDrive w segmencie samochodów osobowych, 1-go lipca 2018 r. obejmie kierownictwo tej nowej, operującej na całym świecie jednostki organizacyjnej Daimler Trucks & Buses.
Freightliner eCascadia i eM2 dla strefy NAFTA
Freightliner eCascadia bazuje na Cascadii, najpopularniejszej ciężarówce do ciężkiego transportu dalekobieżnego (Class 8) na rynku północnoamerykańskim. Pod jego długą maską, charakterystyczną dla amerykańskich trucków, szumi niemal bezgłośnie 730 KM. Akumulatory zasilają napęd energią 550 kWh, wystarczającą do osiągania zasięgu nawet 400 km (250 mil). W ciągu 90 minut można je naładować w 80 procentach – aby pokonać kolejne 320 km (200 mil).
Freightliner eM2 106 jest przeznaczony do lokalnego transportu dystrybucyjnego oraz dostaw „ostatniej mili”. Akumulatory nowej elektrycznej wersji pojazdu zasilają napęd energią 325 kWh, zapewniając moc do 480 KM. Zasięg wynosi ok. 370 km (230 mil). Akumulatory tego pojazdu można naładować do poziomu 80 procent w ciągu godziny, co da zasięg ok. 300 km (184 mil).
Jeszcze w tym roku ok. 30 sztuk wspomnianych dwóch modeli trafi do pierwszych klientów w USA.