Pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który otrzymał zezwolenie na prowadzenie w Pekinie testów drogowych wysoce zautomatyzowanych pojazdów badawczych (poziom 4) jest koncern Daimler.
To nowy etap w zakresie lokalnych działań badawczo- rozwojowych firmy w Chinach. Ruch w mieście to jedno z największych wyzwań na drodze do autonomicznej jazdy.
Zobacz także:
Dzięki uzyskanej zgodzie pojazdy testowe Mercedes- Benz zaczną brać teraz udział w testach drogowych w realnych warunkach, na ulicach Pekinu – metropolii, gdzie ruch miejski jest wyjątkowo złożony. Pozwoli to w dalszym stopniu udoskonalić nowe rozwiązania techniczne.
Daimler uzyskał już licencje na próby drogowe pojazdów autonomicznych w Niemczech i USA. Równocześnie, współpracując z lokalnymi partnerami, nieprzerwanie dążył do rozwoju automatyzacji jazdy w Chinach w celu dostosowania swoich rozwiązań do tamtejszych warunków drogowych. Celem jest tu przede wszystkim systematyczna poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.
Aby uzyskać zezwolenie, samochody Mercedes- Benz wyposażone w dodatkowy osprzęt Baidu Apollo „zaliczyły” wcześniej szeroko zakrojone testy z zakresu inteligentnej mobilności w strefie National Pilot Zone (Pekin i Hebei). Brali w nich udział kierowcy testowi, którzy przeszli rygorystyczne szkolenie dotyczące zautomatyzowanej jazdy.
– Jazda autonomiczna to kluczowy filar naszej globalnej strategii CASE. Dziś ogłaszamy kolejny istotny krok w naszych działaniach na rzecz tworzenia innowacji w Chinach. Poprzez konsekwentne poszarzenie zakresu naszych lokalnych badań i rozwoju dążymy do dalszego rozwoju chińskiej branży motoryzacyjnej. “Inspirowani Chinami, innowacyjni dla Chin” – naszym celem jest dostarczanie naszym klientom rozwiązań technicznych, produktów i usług dostosowanych do ich potrzeb – powiedział Hubertus Troska, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rynek chiński.
Postępy Daimlera na drodze do autonomicznej jazdy zapewniło wprowadzenie systemów wspomagających z rodziny Intelligent Drive. W rezultacie limuzyny Mercedes- Benz Klasy S oraz Klasy E oferują najnowocześniejsze funkcje jazdy częściowo autonomicznej.
Przykład: nowy system Digital Light zwiększa bezpieczeństwo dzięki rozszerzeniu wizualnego wsparcia systemów wspomagających poprzez czujniki, które wykrywają innych użytkowników drogi i odpowiednio dostosowują dystrybucję światła we wszystkich sytuacjach.
Równocześnie Daimler intensyfikuje lokalnie prowadzone działania badawczo- rozwojowe w dziedzinie zautomatyzowanej jazdy za pośrednictwem autonomicznej platformy napędowej typu open source o nazwie Apollo. Ponadto wraz z uniwersytetem Tsinghua od 2012 r. wspiera projekty badawcze związane ze zrównoważonym transportem w specyficznym dla Chin środowisku drogowym.
Przeprowadzone przez centrum badanie pozwoliło na zbieranie danych dotyczących typowych sytuacji w ruchu drogowym (badanie oparte na wizualnym wykrywaniu zagrożeń dla użytkowników dróg – VRU) i stworzenie cyfrowych modeli proporcji ciał mieszkańców Wschodniej Azji na potrzeby symulacji w testach zderzeniowych.
Oddział badawczo- rozwojowy Mercedes- Benz w Chinach kształtuje mobilność, a jednocześnie rozwija produkty i usługi celem jak najlepszego dopasowania ich do potrzeb lokalnych konsumentów. Lokalne działania badawczo- rozwojowe Daimlera rozpoczęły się w 2005 r. Obecnie liczba zatrudnionych projektantów i inżynierów jest prawie trzykrotnie większa niż w 2014 r.