W 2012 roku firma DAF Trucks jeszcze bardziej wzmocniła swoją pozycję na europejskim rynku pojazdów ciężarowych. Przy rekordowym udziale na poziomie 16 procent w segmencie ciężkich pojazdów (powyżej 16 t) DAF jest obecnie drugą największą w UE marką ciężkich pojazdów ciężarowych.
Całkowity wolumen rynku ciężkich pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej w 2012 roku wyniósł około 222 000 egzemplarzy. Oznacza to spadek o około 9 proc. względem poprzedniego roku, w którym w tym segmencie zarejestrowano 242 500 pojazdów ciężarowych. Firma DAF ma nadzieję, że wolumen rynku pojazdów ciężarowych w tym roku osiągnie poziom między 210 000 a 250 000 pojazdów.
Zobacz także:
UŻYTKOWE
W segmencie pojazdów lekkich, w którym firma DAF obecna jest z modelem LF, wolumen rynku pojazdów ciężarowych w Europie spadł do poziomu 55 300 egzemplarzy w 2012 roku. W 2013 roku oczekiwany jest nieznaczny wzrost, ponieważ wielu klientów może być zainteresowanych kupnem pojazdów spełniających wymogi normy Euro 5 w obliczu planowanego wprowadzenia od 2014 roku normy Euro 6. Udział firmy DAF w rynku pojazdów o DMC od 6 do 16 t wzrósł do 11,5 proc. w roku 2012, co również stanowi nowy rekord.
– Jesteśmy dumni, że po raz kolejny udało nam się utrzymać pozycję lidera rynku ciężkich ciągników siodłowych w Europie. W połączeniu z drugim miejscem na rynku ciężkich pojazdów ciężarowych w Europie nasze osiągnięcia pokazują, jak bardzo nasi klienci cenią sobie nasze ciężarówki — powiedział Ron Bonsen, członek zarządu firmy DAF Trucks NV i osoba odpowiedzialna za dział marketingu i sprzedaży.
Kontynuacja dobrej passy w Polsce
Rok 2012 był szóstym z rzędu, w którym DAF pozostaje liderem rynku ciężkich pojazdów ciężarowych w Polsce. Po pięciu latach osiągania wyników na poziomie około 20 proc. w ubiegłym roku co czwarty, nowy pojazd ciężarowy rejestrowany w segmencie powyżej 16 ton DMC w Polsce był pojazdem marki DAF. 24,5 proc. udziału w rynku jest rekordowym wynikiem marki Polsce.
Po raz pierwszy, natomiast, marka DAF została też liderem polskiego rynku powyżej 6 ton DMC z udziałem wynoszącym 22 proc. Jak pokazują pierwsze doświadczenia użytkowników ciężarówek ATe, osiągają oni długofalowe oszczędności w spalaniu na poziomie 5 proc. Kolejne 5 proc. może zostać osiągnięte przez udział w programie szkoleń dla kierowców DAF EcoDrive.
Jedną z najistotniejszych zmian, jakie zaszły w ofercie DAF w Polsce jest wprowadzenie w roku 2012 usługi PACCAR Financial dla polskich klientów. Przy jej pomocy sfinansowano ponad 20 proc. zakupów nowych pojazdów ciężarowych marki DAF zarejestrowanych w grudniu 2012!
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.