Firma DAF zaprezentowała nową generację samochodów ciężarowych CF i XF, które wyznaczają nowy standard w zakresie wydajności transportu i komfortu kierowcy.
Innowacje związane z silnikiem i układem napędowym oraz optymalizacja aerodynamiczna przekładają się na niższe o 7 proc. zużycie paliwa. Wydajność może zostać zwiększona w jeszcze większym stopniu dzięki nowemu systemowi zarządzania flotą DAF Connect.
Zobacz także:
Nową generację CF i XF cechuje również zwiększona ładowność oraz poprawiony design kabiny wewnątrz i na zewnątrz, co zapewnia najwyższy możliwy komfort kierowcy i atrakcyjny wygląd. Te doskonałe nowe samochody ciężarowe zapewniają klientom DAF najniższe koszty operacyjne i najdłuższy okres eksploatacji bez przestojów.
– Opierając się na doskonałej reputacji w zakresie oszczędności paliwa, niezawodności i komforcie kierowcy, jaką zyskała w Europie i poza nią obecna rodzina pojazdów DAF Euro 6, firma DAF opracowała nową generację samochodów ciężarowych CF i XF zapewniających klientowi i kierowcy najlepsze z możliwych rozwiązań. Również dzięki wiodącym w branży usługom i niezwykle profesjonalnej organizacji dealerów, nowe samochody ciężarowe CF i XF – wprowadzane do produkcji latem 2017 roku – uosabiają zachwyt właściciela i marzenie kierowcy – powiedział Preston Feight, Prezes firmy DAF Trucks.
Nowe modele CF i XF to:
– niższe zużycie paliwa;
– innowacje w silnikach PACCAR MX-11 i MX-13;
– nowa wydajna zautomatyzowana skrzynia biegów TraXon;
– nowe osie tylne o szybszych przełożeniach;
– zaawansowane funkcje oprogramowania układu napędowego;
– optymalizacja aerodynamiczna;
– nowy hamulec silnikowy Paccar Engine Brake;
– niższa o 100 kilogramów masa własna zwiększająca ładowność;
– nowy kompaktowy układ oczyszczania spalin;
– okresy międzyobsługowe do 200 000 km;
– konstrukcja przyjazna dla wytwórców zabudów;
– system zarządzania flotą DAF Connect zapewniający najwyższą wydajność transportu.
Niższe zużycie paliwa wraz z większą mocą
Zintegrowany układ napędowy zapewnia optymalną interakcję między silnikiem, układem oczyszczania spalin, skrzynią biegów i tylnymi osiami. Jest zzgodny z filozofią wydajności transportu DAF Transport Efficiency. Układ zasysania powietrza w silnikach Paccar MX ponownie został usprawniony dzięki zastosowaniu nowej i jeszcze wydajniejszej turbosprężarki, nowego układu EGR oraz nowej konstrukcji napędu zaworów.
Zastosowano nowe, bardzo wydajne pompy cieczy chłodzącej, wspomagania układu kierowniczego oraz oleju o zmiennej prędkości. Ograniczono obroty silnika w celu uzyskania oszczędności paliwa, zwiększono maksymalny moment obrotowy silników Paccar MX-11 i MX-13, który jest teraz dostępny już przy 900 obr./min. Jednostką o najwyższych osiągach jest dysponujący mocą 390 kW/530 KM silnik Paccar MX-13, który gwarantuje 2600 Nm już przy 1000 obr./min.
Konstrukcja osi tylnej została usprawniona w jeszcze większym stopniu, a w zależności od specyfikacji układu napędowego uzyskano przełożenia 2.05:1 pozwalające na jazdę z prędkością 85 km/h przy zaledwie 1000– 1040 obr./min. Nowa generacja układów różnicowych osi tylnej ma całkowicie przeprojektowane koło talerzowe i wałek atakujący.
Najnowsza generacja zautomatyzowanych skrzyń biegów TraXon jest oferowana w standardzie w nowych CF i XF, przy czym układ 12 biegów jest standardowy, a 16 biegów – proponowany jako opcja.
Nowe modele CF i XF wyposażono w całkowicie nową architekturę elektryczną i elektroniczną. Wprowadza ona nowy układ sterowania pojazdem zintegrowany z układem przeniesienia napędu, wyposażony w rozszerzone funkcje EcoRoll i tempomatu, takie jak tempomat dynamiczny. Dzięki dalszej integracji przewidującego tempomatu PCC i EcoRoll, podczas jazdy pod górę PCC może teraz uruchomić układ EcoRoll we wcześniejszej fazie.
Oprócz parametrów silnika zwiększono również wydajność hamulca silnikowego Paccar Engine Brake. Maksymalna moc hamulca w silniku MX-11 wzrosła do 340 kW (wzrost o 20 proc. siły hamowania między 1000 a 1500 obr./min). W MX-13 moc wynosi co najmniej 360 kW (wzrost o 30 proc. zakresie 1200–1500 obr./min.).
Aby osiągnąć najniższe możliwe zużycie paliwa, poprawiono aerodynamikę pojazdu między innymi dzięki nowej osłonie przeciwsłonecznej. W nowych modelach CF i XF firma DAF opracowała całkowicie nowy, kompaktowy układ oczyszczania spalin (EAS), którego masa jest mniejsza o ok. 50 kg (większą o 100 kg ładowność).
System zarządzania flotą DAF Connect
Dostępny opcjonalnie, innowacyjny system zarządzania flotą DAF Connect dostarcza firmom transportowym dane o wydajności pojazdów i kierowców w czasie rzeczywistym. Informacje o lokalizacji pojazdów, zużyciu paliwa, przebiegach, poziomie wykorzystania floty oraz czasach przestojów są czytelnie prezentowane na dostępnym on-line pulpicie, który można dostosować indywidualnie do potrzeb i wymagań klienta.
Komfort kierowcy
Nowe modele CF i XF zapewniają świetny dostęp do kabiny (w XF Super Space Cab posiada łączna pojemność łącznej ponad 12,6 m3). Nowe jest wykończenie wnętrza, nowy układ sterowania temperaturą i klimatyzacją (HVAC), nowa linia Exclusive Line, zmodernizowany został panel przyrządów i układ deski rozdzielczej, a przełączniki ułożono według preferencji kierowcy w układzie plug and play.
Nowe są kolory deski rozdzielczej, foteli, zasłon, materacy oraz bocznych i tylnych ścian, a także (w modelu XF) – elementy dekoracyjne w kolorze piano black na desce rozdzielczej i tylnej ścianie.
Klimatyzacja HVAC jest bardzo prosta w obsłudze. Do ogrzewania kabiny podczas przerw i w nocy w pełni zautomatyzowany układ korzysta z ciepła szczątkowego z silnika. Nowoczesną linię Exclusive Line cechuje deska rozdzielcza, panele drzwi (XF) i skórzane fotele w kolorze koniakowym, jak również stylowe, jasne kratki nawiewu powietrza. Skórzane koło kierownicy jest również oferowane w standardzie w luksusowych wersjach CF i XF.
Kierowcy skorzystają również z nowego oświetlenia wnętrza, umieszczonego w środkowej części deski rozdzielczej. Wszystkie funkcje związane z prędkością (w tym tempomat, przewidujący tempomat PCC i tempomat adaptacyjny ACC) są teraz w sposób logiczny pogrupowane po prawej stronie koła kierownicy.
Nowe modele CF i XF wejdą do produkcji latem 2017 roku jako ciągniki (FT) i podwozia (FA) 4×2 FT, ciągniki 6×2 FTG z kierowaną osią pchaną oraz nowym lekkim zawieszeniem (-29 kg) i FTP z osią pchaną wyposażoną w koła 18 cali, jak również jako podwozie 6×2 z pojedynczą osią wleczoną (FAR). Pozostałe konfiguracje zostaną udostępnione jesienią.