DAF: NOWE MODELE LF ORAZ CF CONSTRUCTION

DAF 1-New-CF

Firma DAF wprowadza na rynek nową serię CF Construction w wersji Euro 6 opracowaną z myślą o branży budowlanej, w której pojazdy są często eksploatowane na nieutwardzonym terenie.

Model CF Construction oferuje większy kąt natarcia, duży prześwit ponad powierzchnią gruntu i duże możliwości podczas jazdy terenowej. Ponadto ma wiele cech, które pozwalają uzyskać maksymalny poziom nieprzerwanej gotowości do pracy, niskie koszty eksploatacji i najłatwiejszą obsługę w swojej klasie.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Terenowe atrybuty stylizacji serii CF Construction znamionują wytrzymałość i nadają pojazdowi szczególny wygląd.

Pierwszym elementem, jaki rzuca się w oczy w nowym modelu CF Construction, jest jego charakterystyczny wygląd. Dużą moc podkreśla charakterystyczny czarny grill z dużymi wlotami powietrza i nowy zderzak, który został wykonany z ocynkowanej stali w celu zapewnienia maksymalnej trwałości. Z tego samego powodu osłony reflektorów są wykonane z nietłukącego się tworzywa Lexan, a pod zderzakiem umieszczono stalową osłonę o grubości 3 mm, która chroni chłodnicę. Osłona może wytrzymać obciążenie wielkości aż 4 t, a jej dolna część wysuwa się, zapewniając praktyczny, szeroki stopień.

Zderzak nowego modelu DAF CF Construction jest dostępny z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi i reflektorami doświetlającymi zakręty. Składa się on z trzech elementów. Można je wymieniać osobno, co ogranicza koszty eksploatacji. Solidny zderzak zamontowano wysoko, dzięki czemu uzyskano duży kąt natarcia 25o. W połączeniu z 40-centymetrowym prześwitem — zapewnionym częściowo dzięki prostym osiom przednim — pojazd oferuje doskonałe właściwości jezdne na drogach nieutwardzonych.

Optymalna wygoda użytkowania

Głównym celem projektantów firmy DAF podczas prac nad nowym modelem CF Construction było uzyskanie wysokiego poziomu komfortu kierowcy i maksymalnie łatwej obsługi.

Z boku kabiny dostępny jest opcjonalny stopień, który ułatwia kierowcy sprawdzenie ładunku, a poręczny uchwyt na dachu zapewnia dodatkowe oparcie. Szerokie stopnie umożliwiają łatwe i bezpieczne wsiadanie. Modele z 12,9-litrowym silnikiem PACCAR MX-13 są wyposażone w trzy stopnie, natomiast modele z 10,8-litrowym silnikiem PACCAR MX-11 — w dwa. W drugim przypadku dostępny jest opcjonalny, dodatkowy dolny stopień. Jest on zamontowany w sposób elastyczny, aby zapewnić większą odporność na uszkodzenia.

Model CF Construction jest wyposażony w te same wygodne fotele, które są montowane w innych modelach wszechstronnej serii CF, a także elegancką deskę rozdzielczą z systemem Driver Performance Assistant oraz nowe, ergonomicznie rozmieszczone przełączniki. Estetyczna kierownica ze zintegrowanymi elementami sterowania także jest standardowym elementem wyposażenia nowych modeli Construction.

Dwie osie napędzane

Nowy model DAF CF Construction jest oferowany jako trzyosiowe podwozie pod zabudowę 6×4 z 8- lub 9-tonową osią przednią i zespołem osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 t. Dzięki temu pojazd doskonale sprawdzi się w branży budowlanej i przemyśle drzewnym. Jako trzyosiowy ciągnik siodłowy 6×4 model CF Construction jest idealnie przystosowany do transportu specjalnego, w tym przewożenia pni i słupów.

Podwozie pod zabudowę 8×4 jest idealną podstawą dla wywrotek i betonomieszarek. Dwie 7,5-, 8- lub 9-tonowe kierowane osie przednie oraz zespół osi napędowych o nośności 19, 21 lub 26 t sprawiają, że podwozie pod zabudowę zapewnia masę całkowitą w zakresie 32–44 t. Wszystkie modele oferują słynny, stworzony przez firmę DAF zespół dwóch napędzanych osi z ośmioma drążkami reakcyjnymi. Konstrukcja charakteryzuje się wysoką stabilnością i dużym skokiem zawieszenia (270 mm) oraz wpływa na wysoką mobilność w terenie.

Wydajne silniki PACCAR

Pojazd jest napędzany 12,9-litrowym silnikiem PACCAR MX-13 o mocy od 303 kW (410 KM) do 375 kW (510 KM), a także nowym 10,8-litrowym silnikiem PACCAR MX-11 o mocy od 210 kW (290 KM) do 320 kW (440 KM). Średnie zużycie paliwa silnika PACCAR MX-11 jest nawet o 3% niższe niż w przypadku wydajnego 12,9-litrowego silnika PACCAR MX-13, a ograniczenie masy własnej o ponad 180 kg oznacza jeszcze większą ładowność.

Opcjonalnie dostępna jest zautomatyzowana skrzynia biegów AS Tronic ze specjalnymi ustawieniami do jazdy w terenie, której sposób zmiany biegów został opracowany specjalnie w tym celu. Zmiana dotyczy możliwości szybszej zmieniany biegów i szybszej obsługi sprzęgła. Dla modelu CF Construction dostępne są przystawki odbioru mocy PTO. W wersjach z silnikiem PACCAR MX-11 — poza silnikową przystawką odbioru mocy, umieszczonej na godzinie pierwszej — dostępna jest również wersja lekka, z przystawką na godzinie 11, przenosząca moment obrotowy 250 Nm.

Nowe podwozie: lekkie, mocne i łatwe do zabudowy

Nowe podwozie modelu CF Construction zostało opracowane z myślą o maksymalnej sztywności i doskonałych właściwościach jezdnych. Konstrukcja oferuje sporą ilość miejsca na różne podzespoły, na przykład podpory dźwigu załadunkowego. Podwozie ma z przodu ramę rozszerzającą się w kształcie trójkąta, która zapewnia miejsce na nowe silniki Euro 6 i duży moduł chłodzący, gwarantujący niskie zużycie paliwa.

Kolejnym nowym elementem jest przygotowanie pod montaż płyty DIN, której można używać między innymi do przymocowania pługu śnieżnego. Wszystkie modele są dostępne z pionową rurą wydechową, która w podwoziach pod zabudowę 8×4 ma także wbudowany układ SCR.

Wiele uwagi poświęcono ułatwieniu instalacji zabudowy. Istnieje możliwość zamówienia wsporników mocujących BAM (ang. Body Attachment Method, metoda mocowania nadwozia) do podwozia FAD 8×4, które zapewniają kompletne przygotowanie pod montaż typowych wywrotek. Metoda obejmuje określony układ otworów oraz fabryczną instalację w podwoziu różnych wsporników mocujących.

Model CF Construction jest standardowo wyposażony w montowany na dachu wlot powietrza; cyklonowy filtr powietrza przeznaczony do pracy w warunkach dużego zapylenia jest dostępny opcjonalnie.

DAF 2-New-LF

Nowość: LF Construction

Firma DAF wprowadza na rynek również wersję Construction popularnego modelu LF. Wygląd 19-tonowego pojazdu budowlanego nawiązuje do większego modelu CF Construction dzięki czarnemu grilowi z większymi wlotami powietrza, wyróżniającemu się zderzakowi, który zamontowano wyżej, aby zapewnić kąt natarcia ponad 25o, a także zwiększonemu prześwitowi ponad powierzchnią gruntu (32 cm). Tak jak w przypadku modelu CF Construction, LF Construction oferuje wyróżniające się stopnie oraz płytę o grubości 3 mm umieszczoną pod zderzakiem w celu ochrony chłodnicy.

Pojazd LF Construction jest dostępny z 6,7-litrowym silnikiem PACCAR PX-7 o mocy od 164 kW (220 KM) do 231 kW (310 KM). Ponadto model LF Construction oferuje wiele wyjątkowych cech, dzięki którym seria LF jest tak wysoko oceniana. Samochód ciężarowy DAF LF ma najmniejszy promień skrętu w swojej klasie. Oferuje maksymalną zwrotność i niską masę własną, która zapewnia dużą ładowność.

DAF rozpocznie dostawę nowych modeli LF Construction i CF Construction na początku przyszłego roku. Do zastosowań, w których duży kąt natarcia i duży prześwit nad powierzchnią gruntu mają mniejsze znaczenie, firma DAF oferuje modele CF 6×4 i 8×4 w wersji oferującej atrakcyjny wygląd zewnętrzny standardowych modeli CF.