Zgodnie z zapowiedzią ze stycznia 2021 roku w ramach prezentacji planu strategicznego Renaulution Dacia, europejski lider z segmentu B, rusza na podbój segmentu C.
Marka wkracza na rynek C-SUV z unikalną ofertą w postaci modelu Bigster, stanowiącego uosobienie jej wartości – skupienie na tym, co najważniejsze, essential but cool, przyjazność dla środowiska, solidność i outdoorowy charakter – i dopasowanego do specyficznych wymagań klientów na tym stale rosnącym rynku. Obecnie wielu użytkowników aut z segmentu C-SUV, którzy pragną zmienić je na nowszy model, nie rezygnując z odpowiedniego poziomu komfortu, osiągów i przestronności, powstrzymuje się z decyzją z powodu inflacji.
Zobacz także:
SKODA: OFICJALNA PREMIERA NOWEJ SKODY ELROQ
Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii: Po wprowadzeniu planu Renaulution w 2021 roku, całkowicie zmieniliśmy koncepcję marki i stworzyliśmy jej nową tożsamość: nowe kolory, nowe logo, nowe segmenty, nowe punkty sprzedaży. Pozostaliśmy wierni naszej strategii, a jednocześnie dzięki naszym działaniom Dacia stała się bardziej atrakcyjna i ambitna niż kiedykolwiek wcześniej. I jak zawsze oferuje najlepszy stosunek ceny do zalet użytkowych. Dziś, z Bigsterem, lepiej niż kiedykolwiek spełnia oczekiwania klientów z segmentu C.
Dacia wkracza na rynek aut z segmentu C-SUV ze starannie przemyślaną strategią produktową. Po nowym Bigsterze na rynek mają trafić dwa kolejne modele.
DESIGN: NOWA DACIA BIGSTER – DOTRZYMANE OBIETNICE
W styczniu 2021 roku model Bigster Concept, symbol planu strategicznego Renaulution, ukazał ambicje Dacii wspięcia się na wyższy poziom, jakim jest segment C-SUV. Bigster Concept był bardzo konkretną obietnicą, która zrodziła wiele oczekiwań.
Dziś nowy Bigster spełnia wszystkie obietnice, jakie zostały zawarte w Bigsterze Concept.
David Durand, dyrektor ds. designu Dacii: W nowym Bigsterze udało nam się odwzorować z dużą wiernością wszystkie zamierzenia wyrażone w Bigsterze Concept. Bigster ucieleśnia w najwyższym stopniu wszystkie wartości marki Dacia, której stał się obecnie flagowym modelem.
Wartości marki Dacia idealnie odpowiadają wymaganiom segmentu C-SUV. Design Nowego Bigstera wyraźnie podkreśla jego solidność i zdolność do towarzyszenia naszym klientom w ich działalności zawodowej, podróżach z rodziną czy wypadach na łono natury. Jego pokaźna, pozbawiona zbędnych elementów bryła nadwozia jest podkreślona układem prostych, geometrycznych, prężnych linii. Masywne błotniki chroniące koła, podobnie jak rozmieszczone skrajnie po bokach przednie i tylne światła, dodatkowo wzmacniają wrażenie solidności i stabilności Bigstera na drodze.
Wrażenie solidności Nowego Bigstera i jego silna osobowość są dodatkowo podkreślone masywnym, pionowym przodem auta, charakterystycznym dla SUV-ów. Przód nadwozia jest również typowy dla marki Dacia ze swoim dużym, czarnym, błyszczącym grillem i z logo „Dacia link” umieszczonym na jego środku. Poziomo umieszczona, wyprofilowana maska została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu kierowcy jak najlepszej widoczności ku dołowi.
W stylistyce nowego Bigstera – choć oszczędnej – nie zapomniano jednak o akcentach oddających ideę bycia „cool”, która jest jedną z wartości marki i przedmiotem oczekiwań nabywców aut z segmentu C-SUV.
Ale Dacia robi to na swój własny sposób. Elementy graficzne zdobiące przód i przednie drzwi oraz umieszczone nad tylną tablicą rejestracyjną wprowadzają akcent swobodnej elegancji. Jednak zamiast ulegać modzie na błyszczącą czerń, projektanci Dacii zdecydowali się na bardziej solidne i wytrzymałe połączenie czerni błyszczącej z matową.
W nowym Bigsterze solidność łączy się z pełnym luzem i koncepcją eco-smart. Przednie i tylne osłony podwozia są barwione w masie, a dzięki temu trwalsze i bardziej wytrzymałe. Elementy ochronne biegnące wokół nadwozia – wzdłuż boków, na nadkolach i w dolnej części zderzaków – są wykonane z materiału Starkle. W ramach koncepcji zrównoważonego podejścia Dacia wykorzystuje ten materiał, opracowany przez zespół inżynierów marki i wykonany częściowo z surowców pochodzących z recyklingu, w surowej, nielakierowanej postaci (więcej informacji poniżej).
Bardzo w stylu Dacii, a zatem bardzo pragmatyczny, nowy Bigster dostosowuje się do preferencji i przyzwyczajeń użytkowników aut z segmentu C-SUV. Bigster jest oferowany w standardzie z 17- lub 18-calowymi aluminiowymi felgami, a 19-calowe felgi z oryginalnymi motywami graficznymi są dostępne w opcji w najwyższej wersji wyposażeniowej Journey. W wyższych wersjach wyposażeniowych klienci mają też do wyboru – po raz pierwszy w ofercie Dacii – nadwozie dwukolorowe (z czarnym dachem), harmonijnie podkreślające sylwetkę auta.
Dostępny jest także nowy kolor nadwozia: niebieski Indigo. Ten metalizowany lakier, dostępny wyłącznie w nowym Bigsterze, dodaje autu elegancji i w dyskretny sposób podkreśla jego prestiżowy charakter.
David Durand kontynuuje: Pracując nad designem wnętrza, staraliśmy się zachować jeden z głównych atutów Nowego Bigstera, jakim jest jego wyjątkowa przestronność. Dlatego postawiliśmy na prostotę z geometrycznymi liniami, nawiązującymi do designu nadwozia, a także na wysoką jakość, której oczekują nabywcy aut z segmentu C-SUV.
We wnętrzu Nowego Bigstera designerzy skupili się na tym, co najistotniejsze: przestrzeń, ergonomia i komfort. Bardzo pionowa i wysoko umieszczona deska rozdzielcza zwiększa ilość wolnego miejsca dla pasażerów na przednich siedzeniach.
Dla zapewnienia maksymalnej prostoty i skuteczności wszystkie informacje związane z jazdą zostały zgrupowane na 7-calowym lub 10-calowym (w zależności od poziomu wyposażenia) cyfrowym zespole zegarów, a wszystkie informacje związane z systemem multimedialnym są wyświetlane na centralnym ekranie dotykowym o przekątnej 10,1 cala (montowanym w standardzie we wszystkich Bigsterach). Oba ekrany łączy elegancka zielona linia zapewniająca ich harmonijne wizualne wkomponowanie w deskę rozdzielczą.
W zależności od poziomu wyposażenia nowy Bigster jest oferowany z jednym z trzech typów środkowej konsoli przy przednich siedzeniach: niską, średnią lub – po raz pierwszy w Dacii – wysoką konsolą z podłokietnikiem (i chłodzoną komorą), ładowarką indukcyjną i pojemnym schowkiem.
Szczególnie wiele uwagi poświęcono odpowiedniemu doborowi obić siedzeń – w zależności od wyposażenia położono nacisk na: prostotę i wygodę (Bigster Essential i Expression), trwałość i łatwość czyszczenia (Extreme) lub maksymalny komfort (Journey).
Łącznikiem między designem nadwozia i wnętrza Nowego Bigstera są motywy w kształcie litery „Y”, charakterystyczne dla sygnatury świetlnej auta:
₋ W kabinie znajdują się na nawiewach powietrza, których powierzchnia tworzy kształt litery „Y” (w kolorze brązowomiedzianym w wersji Extreme), oraz na obramowaniach klamek drzwi.
₋ Na zewnątrz Nowego Bigstera przednie i tylne światła LED w kształcie litery „Y” tworzą charakterystyczną sygnaturę świetlną.