Przed dekadą, za sprawą firmy Renault, na europejski rynek powróciła marka Dacia. Obecna oferta obejmuje szereg modeli w najpopularniejszych segmentach samochodów osobowych.
Jednym z nich jest, produkowany od 2010 roku, SUV – model Duster. Do dziś to jeden z najczęściej wybieranych modeli marki. Auto to cieszy się również niezwykłą popularnością w Polsce.
Zobacz także:
Od stycznia do sierpnia 2015 roku – według danych firmy Samar – sprzedano go w 4056 egzemplarzach, co daje mu 12. miejsce w rankingu sprzedaży nowych modeli wszystkich marek. Tym samym to najpopularniejszy SUV na polskim rynku. Z kolei wśród producentów Dacia zajmuje dziś 10. pozycję!
Skąd takie zainteresowanie Dacią Duster? To przede wszystkim przedstawiciel niezmiennie modnego segmentu samochodów rekreacyjno-użytkowych popularnie określanych jako SUV. Duster oferowany jest zarówno z napędem na przód, jak i dwie osie w trybie auto lub lock.
W podstawowej konfiguracji dysponuje prześwitem wynoszącym 21 centymetrów oraz atrakcyjnymi wartościami kąta natarcia, zejścia i rampowego. Wszystko to stwarza doskonałe warunki do dalszej modyfikacji zawieszenia auta, na przeciw czemu wychodzi nowa oferta amortyzatorów firmy Bilstein.
Dzięki nim można, obniżając lub podnosząc zawieszenie, zmienić właściwości terenowe Dustera, poprawić jego osiągi (B6) bądź po prostu wymienić zużyte już amortyzatory na fabrycznie nowe (B4).
Bilstein B4:
• oś przednia (nr katalogowy 22-223470);
• oś tylna (nr katalogowy 19-223483);
• oś tylna z napędem 4×4 – (nr katalogowy 22-224583).
Bilstein B6:
• oś przednia (nr katalogowy 22-235039);
• oś tylna (nr katalogowy 19-235042);
• oś tylna z napędem 4×4 – (nr katalogowy 22-235053).
Bilstein B12:
• zestaw do obniżonego zawieszenia (nr katalogowy 46-206671);
• zestaw do obniżonego zawieszenia z napędem 4×4 (nr katalogowy 46-206688);
• zestaw do podniesionego zawieszenia z napędem 4×4 (nr katalogowy 46-206695).