DACIA: NOWA GAMA MODELI W TYM SANDERO I LOGAN

Dacia wprowadza na rynek jednocześnie trzy nowe modele z gamy aut marki – trzecią generację Sandero, Sandero Stepway i Logana w wersji sedan.

Samochody mają nową platformę, stylistykę i wyposażenie, dostępny jest też silnik z fabryczną instalacją LPG.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Zapewnia on większą wydajność energetyczną i zmniejsza zużycie paliwa. Dostępne są także najnowsze silniki benzynowe. Stylistyka nadwozia Sandero, Sandero Stepway i Logana jest zupełnie nowa. Również stosunek ceny do wyposażenia jest – tak jak to było od początku istnienia marki pod egidą Grupy Renault – interesujący dla nabywców.

Wyraźnie zaznaczone nadkola nadają Sandero wyrazistą osobowość. Ogólne proporcje nadwozia nie zmieniły się ‒ ma stosunkowo niewielkie rozmiary zewnętrzne i więcej miejsca w środku, dzięki czemu jest jeszcze bardziej uniwersalne. Linia nadwozia jest bardziej płynna dzięki pochyleniu przedniej szyby, obniżonemu o 1 cm dachowi z linią lekko uciekającą do tyłu i antenie umieszczonej na jego krańcu.

Prześwit pozostał taki sam, ale dzięki większemu rozstawowi kół, które wypełniają całe nadkola, nowy model wydaje się niższy i bardziej stabilny.

Sandero Stepway można rozpoznać z przodu po masce ‒ bardziej wypukłej, z mocniejszymi przetłoczeniami. Pojazd ma typowe cechy crossovera: większy prześwit, relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi wyróżniające się inną fakturą. Do tego dochodzą chromowane logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyraziste listwy nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu.

Relingi dachowe można zmienić w bagażnik dachowy. To pomysłowe i proste w obsłudze wyposażenie jest oferowane w standardzie.

Logan też zmienił stylistykę nadwozia. Samochód zyskał bardziej płynną linię dzięki zwiększeniu łącznej długości nadwozia o 3,6 cm, wydłużeniu rozstawu osi i skróceniu tylnego zwisu. Sylwetka z mocniej pochyloną przednią szybą i obniżonym o 1 cm dachem jest teraz bardziej smukła.

Uciekająca linia dachu i nieco mniejsze szyby boczne zapewniają bardziej dynamiczny wygląd nadwozia. Koła wypełniające całe nadkola i bardziej atrakcyjny design niektórych elementów, jak np. klamek drzwi, są takie same jak w wersjach Sandero.

Z przodu i z tyłu w pojawia się nowy układ świateł w kształcie litery Y, który będzie od teraz wyróżnikiem samochodów marki. Zmieniono oświetlenie – zarówno z przodu, jak i z tyłu światła są połączone poziomą linią, której przedłużenie tworzą diody LED, co optycznie poszerza nadwozie. Reflektory z funkcją automatycznego włączania świateł w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia zapewniają lepszą widoczność w nocy.

NOWA JAKOŚĆ WE WNĘTRZU

Deska rozdzielcza ma zdecydowanie bardziej ergonomiczny kształt i jest pokryta lepszymi materiałami wykończeniowymi, które współtworzą nowoczesne i przyjemne wnętrze. Te same materiały zostały wykorzystane na panelach drzwi i tapicerce siedzeń. Również miejsce kierowcy jest bardziej ergonomiczne dzięki nowym siedzeniom z wieloma możliwościami regulacji, a także możliwości regulacji ustawienia kierownicy. Kierowca zyskał większy komfort.

Dacia proponuje również system Media Control do obsługi radia, telefonu i nawigacji bezpośrednio ze smartfona, który można umieścić w specjalnym uchwycie w górnej części tablicy rozdzielczej. To jeszcze jedno pomysłowe rozwiązanie. Ofertę uzupełniają systemy Media Display i Media Nav wyposażone w specjalny ekran na środkowej konsoli.

Wszystkie trzy modele są jak zawsze przestronne mimo stosunkowo niewielkich gabarytów, co tradycyjnie było ich mocną stroną. Pomimo zachowania niezmienionych rozmiarów nadwozia mają jeszcze więcej miejsca w środku i bardziej pojemny bagażnik oraz użyteczne schowki.

NOWOCZESNE SYSTEMY I WYDAJNE NAPĘDY

Dzięki modułowej platformie CMF wszystkie trzy auta dysponują wzmocnioną konstrukcją, która zapewnia większe bezpieczeństwo. Dodatkowo w standardzie jest dostępnych sześć poduszek powietrznych. Architektura układów elektronicznych umożliwiła zastosowanie nowych systemów wspomagania kierowcy, w tym AEB (Advanced Emergency Braking System) i funkcji połączeń alarmowych eCall.

Dzięki modułowej platformie można było zaoferować bardziej efektywne energetycznie silniki, dopracowaną pod względem aerodynamiki linię nadwozia, aerodynamiczny kształt podwozia i niską masę. Gama obejmuje wyłącznie jednostki benzynowe z nową automatyczną skrzynią biegów CVT i silnikiem dwupaliwowym LPG.

Pojazdy są dostępne (jak zawsze) za konkurencyjną cenę.