Wraz z początkiem 2022 roku Dacia rozpoczęła wdrażanie nowej zewnętrznej identyfikacji wizualnej swoich punktów sprzedaży.
Obecnie przyszła kolej na transformację wnętrz salonów.
Zobacz także:
VOLKSWAGEN: INFOLINIA ELEKTROMOBILNOŚCI DLA DEALERÓW I KLIENTÓW MARKI
Nowy wizerunek wnętrz salonów Dacii opiera się na zasadach funkcjonalności, modułowości, ekoodpowiedzialności i rozsądnych kosztów. Za główne kryterium przy projektowaniu salonów ekspozycyjnych przyjęto minimalizm wystroju. Zachowano jedynie niezbędne wyposażenie i elementy konieczne do zapewnienia właściwej obsługi klienta.
Aranżacja salonu ekspozycyjnego Dacii została tak pomyślana, żeby mogła zmieniać się z upływem czasu i dostosowywać do wnętrza każdego punktu sprzedaży, niezależnie od jego wielkości. W istocie powstały trzy formaty projektów, dostosowane do różnej wielkości salonów ekspozycyjnych oraz liczby wystawianych samochodów.
Dlatego elementy umeblowania będzie można przemieszczać i dostosowywać według potrzeb.
Materiały użyte do wykonania ścianek działowych, wykładzin podłogowych, farb naściennych, posadzek, lamp itd. zostaną starannie dobrane zgodnie z zasadami ekoodpowiedzialności, odznaczają się dużą trwałością i pochodzą niemal w całości z recyklingu.
I tak na przykład podstawy ścianek działowych będą miały kształt klocków i zostaną wykonane z opon pochodzących z recyklingu, ponadto będą posiadać łączniki w kształcie logo Dacia Link, które zapewnią spójność konstrukcji, dosłownie i w przenośni.
W salonach przewidziano także prowadzenie merchandisingu. Będzie to nowy impuls dla marki, która od 2019 roku nie sprzedawała żadnych produktów pochodnych. Pierwsza kolekcja składać się będzie z zestawu przedmiotów niezbędnych podczas wypadów na łono natury: plecaków, czapek, manierek i nieprzemakalnych płaszczy. Wszystko oczywiście w zgodzie z ideą ekoodpowiedzialności, od projektu po sposoby dystrybucji produktów.
Do zaprojektowania wystroju wnętrz punktów sprzedaży marka Dacia wybrała Studio 5•5 z uwagi na jego bardzo odpowiedzialne podejście do designu. W 2003 roku firma ta dała się poznać w świecie designu dzięki szalonemu projektowi: „Réanim, la médecine des objets” („Réanim – uzdrawianie przedmiotów”). Zespół agencji postanowił „leczyć” meble, aby w ten sposób zwrócić uwagę na nasilające się zjawiska nadkonsumpcji i marnotrawstwa.
Gdy Studio 5•5 stało się firmą o zasięgu globalnym, nie zmieniło swojej filozofii i nadal w sposób równie odpowiedzialny podchodzi do realizowanych projektów, tworząc rzeczy nowe na bazie starych – za cel stawia sobie oferowanie odbiorcom produktów trwałych i ekoodpowiedzialnych. Takie podejście doskonale pasuje do wartości wyznawanych przez markę Dacia i do jej nieustannego podążania za tym, co naprawdę niezbędne.
FIZYCZNY I CYFROWY KONTAKT Z MARKĄ ZOSTAŁ UPROSZCZONY I DOSTOSOWANY DO POTRZEB KLIENTÓW
W ramach udoskonalania relacji z klientami unowocześniony zostanie w całości kontakt z marką zarówno przez Internet, jak i w salonach Dacii. Całość zostanie bardzo jasno oznakowana na każdym etapie procesu sprzedaży, a poszczególne strefy będą łatwo identyfikowalne. Klient będzie dokładnie wiedział, dokąd się kierować po wejściu do budynku, by trafić do wybranego działu obsługi.
Pomarańczowe tabliczki, takie jak „DACIA I JA”, w bardzo jasny i zwięzły sposób wskazywać będą klientowi jego ścieżkę zakupową:
1. Wybieram i testuję
2. Wybieram finansowanie i usługi dodatkowe
3. Zamawiam samochód i pozostaję w kontakcie
Jeżdżę Dacią!
W nieustannej trosce o zapewnienie klientowi jak najlepszej obsługi, sprzedawca będzie od teraz siedział przed dużym monitorem, umieszczonym obok niego, a nie naprzeciwko. Chodzi o to, by ułatwić komunikację z klientem i konfigurowanie samochodu oraz wzmacniać relację opartą na zaufaniu i transparentności.
Za pomocą aplikacji z funkcją rozszerzonej rzeczywistości Dacia AR doradca ds. sprzedaży będzie mógł wzbogacić prezentację i pokazać klientowi model bądź wersję, której nie ma w salonie ekspozycyjnym. Będzie mógł wspólnie z klientem obejść samochód dookoła (w skali 1:1), robić zbliżenia poszczególnych elementów, a nawet wirtualnie zasiąść z nim w kabinie. To bardzo pomysłowe rozwiązanie, które pozwoli jeszcze lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów.