DACIA: DUŻY WZROST SPRZEDAŻY MODELI MARKI W POLSCE – WYNIKI 2024

Dacia zakończyła kolejny rok sukcesów na polskim rynku motoryzacyjnym, zwiększając sprzedaż i umacniając swoją pozycję w kluczowych segmentach.

W 2024 roku Dacia sprzedała 20 005 samochodów, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim. Dacia była szóstą najchętniej wybieraną marką przez klienta indywidualnego, co dało wzrost o 34,5% vs. 2023 r.


Zobacz także:

LEXUS PARTNEREM 53. EDYCJI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU CHOPINOWSKIEGO
 

ROZMAITOŚCI


 

Duster w TOP2 na rynku B+SUV: 10393 zarejestrowanych modeli. Co piąty sprzedany Duster był wersją hybrydową.

Sandero znalazło się w TOP3 w segmencie B-Hatch z wynikiem 5538 zarejestrowanych modeli.

SUKCESY 2024 W SEGMENTACH POSZCZEGÓLNYCH MODELI

Duster: #2 w segmencie B+SUV, #2 w sprzedaży do klienta indywidualnego SUV oraz #8 wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Polsce. Piąte miejsce w segmencie ogólnym SUV i jest czwartym wyborem klientów indywidualnych tego segmentu.
Sandero: #3 w segmencie B-Hatch i #2 w sprzedaży do klienta indywidualnego w tym segmencie, a także #11 wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Polsce.
Jogger: #9 w segmencie C-NON SUV i #3 w sprzedaży do klienta indywidualnego tego segmentu.
Spring: #5 w sprzedaży do klientów indywidualnych samochodów elektrycznych

DYNAMICZNY WZROST SPRZEDAŻY DO KLIENTA INDYWIDUALNEGO

Dacia zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży do klientów indywidualnych, osiągając szóste miejsce wśród marek samochodów osobowych w tym segmencie w Polsce. W 2024 roku klienci indywidualni zakupili 10 919 samochodów Dacia, co oznacza wzrost o 34,5% w porównaniu z 2023 rokiem.

DEBIUTUJĄCE MODELE I WERSJE Z FABRYCZNYM LPG

Modele z fabryczną instalacją LPG cieszą się dużą popularnością wśród klientów, stanowiąc aż 62% całkowitej sprzedaży marki. Dodatkowo wprowadzono wersje hybrydowe (HEV), które zadebiutowały w modelach Duster i Jogger.

W 2024 roku na rynku pojawił się nowy Duster, z czego:

82% sprzedanych egzemplarzy to były najwyższe wersje Journey & Extreme,
20% to były wersje hybrydowe,
18% to warianty z napędem 4×4.

NOWY SPRING

W minionym roku Dacia otworzyła zamówienia na Nowego Springa, oferowanego w cenie od 76 900 zł. Flotę 50 sztuk elektrycznych Dacii Spring zamówiła firma Eternis (w trakcie realizacji), która będzie wykorzystywała pojazdy w ramach współpracy z Glovo. Model ten kwalifikuje się do programu dopłat i stanowi atrakcyjną ofertę na rynku miejskich samochodów elektrycznych w Polsce.

Miniony rok był udany dla marki Dacia. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, a nowy Duster został doskonale przyjęty przez rynek, zdobywając również prestiżowy tytuł Car of the Year Polska. Wersje hybrydowe modelu Duster i Jogger cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów, co potwierdza kierunek naszych działań. Dacia pozostaje jedną z najchętniej wybieranych marek przez klientów indywidualnych. W tym roku z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia do sprzedaży modelu Bigster, w tym także jego wersji z nowym napędem hybrydowym Hybrid 155 – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

DACIA PAMIĘTA O OBECNYCH UŻYTKOWNIKACH – GWARANCJA DACIA ZEN

Dacia nie zapomina o swoich obecnych użytkownikach. W pierwszej połowie 2024 roku marka wprowadziła nową gwarancję Dacia ZEN, skierowaną do klientów, którzy po zakończeniu standardowej gwarancji fabrycznej chcieliby kontynuować ochronę swojego pojazdu. Warunkiem jest regularne wykonywanie przeglądów serwisowych w autoryzowanych punktach Dacii. Gwarancja Dacia ZEN umożliwia coroczne jej przedłużenie o 12 miesięcy lub 30 000 km (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze). Ochrona gwarancyjna może być odnawiana co roku po przeprowadzeniu przeglądu w autoryzowanym serwisie, aż do momentu, gdy pojazd osiągnie 7 lat lub 150 000 km przebiegu.

MODERNIZACJA SIECI

W 2024 roku Dacia zakończyła rebranding swojej sieci dealerskiej, wdrażając nową identyfikację marki, która podkreśla jej nowoczesność i funkcjonalność.

PRZYGODA Z RAJDAMI

Dacia ogłosiła rozpoczęcie rywalizacji w rajdach terenowych z zespołem The Dacia Sandriders. W 2024 roku zespół odniósł spektakularne zwycięstwo podczas debiutu w Rajdzie Maroka, a już w 2025 roku wystartował w prestiżowym Rajdzie Dakar. Udział w rajdach terenowych pozwala marce testować swoje innowacyjne podejście do kluczowych wyzwań rozwoju motoryzacji w ekstremalnych warunkach. Szczególną uwagę Dacia poświęca działaniom na rzecz dekarbonizacji przy zachowaniu przystępnych cen. W modelu Dacia Sandrider konstruktorzy skupili się na zmniejszeniu masy pojazdu o 15 kg, stosując lżejsze materiały, takie jak włókno węglowe, oraz usuwając zbędne elementy. Zoptymalizowano również aerodynamikę, a pojazd Dacia Sandrider jest napędzany ekologicznym paliwem. Zaangażowanie Dacii w rajdy otwiera nowy rozdział w historii marki, w tym rywalizację w Mistrzostwach Świata FIA w Rajdach Terenowych w sezonie 2025.

PODSUMOWANIE

Dacia udowadnia, że potrafi łączyć przystępność cenową z nowoczesnością i szeroką ofertą dostosowaną do różnych potrzeb klientów. Rok 2024 był dla Dacii czasem realizowania ambitnych planów. Przede wszystkim wprowadzenia na rynek nowej odsłony Dustera trzeciej generacji, wprowadzenia do sprzedaży hybrydowej Dacii Jogger Hybrid 140, a także wprowadzenia nowej elektrycznej Dacii Spring. Odbyła się również międzynarodowa premiera Dacii Bigster, pierwszego samochodu marki w segmencie C-SUV, który w salonach pojawi się w tym roku.

W ROKU 2025

Rok 2025 to kolejny krok w realizacji ambitnej strategii Dacii, która kontynuuje elektryfikację swojej oferty, wprowadzając nowe, przystępne cenowo rozwiązania. Jednym z nich jest nowy układ napędowy Hybrid 155, dostępny w modelu Bigster, który zadebiutuje na rynku jako flagowy SUV marki w segmencie C.

Bigster łączy przestronność, funkcjonalność i nowoczesny design z ceną zaczynającą się od 99 900 zł, pozostając wiernym filozofii „Best value for money”. Model można zamawiać od 9 stycznia, a w salonach pojawi się na przełomie kwietnia i maja.