W Przasnyszu odbędzie się trzecia już runda Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych i Pucharu Polski w Rajdach Baja. Na liście pojawiło się w sumie 76 zgłoszeń.
Wśród wszystkich pojazdów będzie rywalizowało dziewięć załóg w samochodach Dacia Duster. Na trasach gościnnie wystąpi załoga dziennikarzy Jacek Jurecki i Marek Wicher.
Zobacz relacje:
38. Rajd Polskie Safari rozegrany zostanie w dniach 4-5 sierpnia br., po raz drugi w okolicach Przasnysza.
Strefę serwisową zlokalizowano w samym centrum, na miejskim targowisku. W stosunku do ubiegłego roku trasa została rozszerzona. W sobotę odbędzie się prolog, a w niedzielę uczestnicy pokonają sześć odcinków specjalnych w dwóch pętlach – łącznie 224 kilometry.
– Zapowiada się bardzo ciekawy weekend. Na szybkich trasach, w całym cyklu zlokalizowanych najbliżej Warszawy zawodnicy Dacia Duster Elf Cup będą mogli walczyć o drogocenne punkty, tym bardziej, że zbliża się półmetek sezonu – – mówi Andrzej Gemra, Zastępca Dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów, zachęcając do kibicowania na odcinkach i przed komputerami.
Dla pucharowych załóg w Dusterach zawody stanowić będą nowość – przed rokiem rajd nie był bowiem rundą cyklu.
Klasyfikacja punktowa Dacia Duster Elf Cup po2. rundzie
1. Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba – 40 pkt.;
2. Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek – 30 pkt.;
3. Magdalena Zając i Kazimierz Ruszel – 18 pkt.;
4. Jan Kozioł i Piotr Greguła – 13 pkt.;
5. Wojciech Furman i Michał Augustyniak – 12 pkt.;
5. Dawid Urban i Daniel Siatkowski – 12 pkt.;
7. Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak – 8 pkt.;
8. Patrycja Brochocka i Roman Kiciński – 6 pkt.;
9. Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow – 4 pkt.
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywane jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca.
Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów.