Dealer samochodów używanych AAA Auto przeprowadził ciekawa analizę. Wynika z niej, że od momentu wprowadzenia 1 marca tego roku zakazu handlu w niedziele, zaobserwowano znaczący wzrost sprzedaży w polskich salonach firmy w inne dni tygodnia, a szczególnie w soboty.
Co ciekawe, niedziele bez handlu nie mają wpływu na zwiększenie ruchu na stronie internetowej firmy w weekend.
Zobacz także:
Soboty były „najmocniejszym“ dniem sprzedażowym jeszcze przed wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele. Standardowo sprzedaż w soboty była 50 proc. wyższa niż w inne dni tygodnia. Teraz ta proporcja jest jeszcze większa. Niedziele bez handlu poskutkowały też zwiększeniem sprzedaży w salonach AAA Auto w dni powszednie, szczególnie od godziny 16:00.
Dealer już przed zmianami w marcu zdecydował wydłużyć godziny pracy w swoich salonach. Według statystyk firmy w tygodniu najwięcej aut sprzedaje się w godzinach od 16:00 do 20:00, natomiast w weekendy 50 proc. klientów robi zakupy w godzinach 12:00 – 17:00. Rekordowym dniem pod względem liczby sprzedanych aut w salonach dealera w Polsce od początku roku była sobota 15 września, kiedy z salonów wyjechały aż 64 samochody.
Wbrew temu co podpowiadałaby intuicja, w niedziele bez handlu ruch na stronie internetowej dealera jest… mniejszy, a nie większy. Od 1 marca tego roku w weekendy mniej klientów odwiedza polską stronę AAA Auto niż wcześniej. Natomiast od momentu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele, zaobserwowano wzrost ruchu na stronie internetowej dealera w poniedziałki i czwartki (największy wzrost, o 4 proc.) oraz w piątek (+3 proc.).
Największy spadek zainteresowania poszukiwaniem aut w internecie zanotowano w środy i soboty (-3 proc.). Nastąpiła ogromna zmiana w konwersji jeśli chodzi o rezerwacje aut przez internet – zanotowano 10 proc. spadek liczby tego typu działań w weekendy (aż 14 proc. – z poziomu komputera). Co ciekawe nie zmieniła się liczba działań związanych z oglądaniem stron z poszczególnymi modelami oraz korzystaniem z sekcji „Mój Garaż“.
Sekcja ta pomaga użytkownikom znaleźć odpowiedni samochód na stronie internetowej AAA Auto. Jej funkcjonalności to: porównywarka samochodów, lista wybranych samochodów, lista wybranych filtrów, zalecane samochody, ostatnio widziane samochody itp. Osoby korzystające z tego elementu mają o wiele lepszy współczynnik konwersji niż inni użytkownicy (o 496 proc.) i spędzają dwa razy więcej czasu na www.
– AAA Auto w Polsce ma coraz więcej klientów i sprzedaje coraz więcej aut. W tym roku, spośród wszystkich krajów, w których obecne są nasze oddziały, najszybszy wzrost sprzedaży odnotowaliśmy właśnie w Polsce, gdzie dotychczas sprzedaż z roku na rok wzrosła o 49 proc. Dlatego w przyszłym roku planujemy otworzyć w Polsce 4 nowe oddziały na 300 –500 aut, w miastach liczących ponad 300 tys. mieszkańców. Łącznie zamierzamy w ciągu roku mniej więcej dwukrotnie rozszerzyć ofertę sprzedaży samochodów, z obecnych około 1400 do 2500– 3000 aut – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.