CZWARTA EDYCJA LEXUS DRIVING EMOTION NA TORZE SILESIA

lexus-tor0

Lexus Driving Emotions 2017 to czwarta edycja jednej z największych imprez motoryzacyjnych organizowanej dla w Polsce. Do tej pory wzięło w niej udział niemal 2000 gości.

Przejechali oni ponad pół miliona kilometrów zużywając ponad 2000 opon. To z czego słynie LDE to fakt, że uczestnicy mają możliwość jazdy „pełnym ogniem”– bez ograniczeń: w bezpiecznych warunkach.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Co roku pretekstem do organizacji tej imprezy jest nowy model japońskiej marki. Zaczęło się od Lexusa IS, przez RC F, następnie GS F, a obecnie gwiazdą jest Lexus LC.

 

W tym roku event odbywał się na torze Silesia Ring w Kamieniu Śląskim k. Opola. Tor został otwarty jesienią 2016 roku, liczy prawie 4 kilometry i można dzielić go na niezależne sektory. Samochody Lexusa testowane są w ekstremalnych warunkach, tak aby zaproszeni goście mogli przeżyć po raz kolejny niezapomniane emocje, zapewniające rozrywkę wykraczającą poza standardowe prezentowanie aut.

Jazom towarzyszą ciekawe konkurencje, nietypowe rozwiązania oraz nieszablonowe pokazanie systemów funkcjonujących w samochodach producenta. Lexus Driving Emotions to także wyjątkowe menu. Najlepsi kucharze z całej Polski będą serwować wyjątkowe oraz przełamujące stereotypy dania.

Lexus Driving Emotions edycja 2017

Lexus LC to nowy rozdział w historii marki. Samochód, który budzi emocje gdy stoi, a dostarcza wrażeń gdy jedzie.

 

W tym roku Lexus w segmencie premium w USA zajmuje 1 miejsce w sprzedaży, a jego udział w Europie stale rośnie. Producent dba też o optymalną obsługę klientów. Podejście to wywodzi się z japońskiej nazwy “omotenashi”. To tradycyjna japońska gościnność: przyjmujemy klientów, tak jak przyjmuje się gości w japońskich domach.

Tak samo czuliśmy się podczas eventu Lexus Driving Emotions, na który zostaliśmy zaproszeni. Luksusowa marka postarała się o to, abyśmy mogli przeżyć przygodę. Motoryzacyjną, ale także kulinarną, towarzyską…

Przeciwnikiem w testach prędkości na torze był Kuba Przygoński. Mimo, że reporter NewsAuto.pl uzyskał czołowy czas przejazdu w gronie obecnych w Pucharze Lexusa, to jednak kierowca Automobilklubu Polski, wicelider Puchary Świata FIA w Rajdach Cross- Country był znacznie szybszy… Miło było zrobić sobie zdjęcie z Klaudią Podkalicką i porozmawiać o jej planach przyszłego startu w Rajdzie Dakar.

 

Na wszelkie pytania techniczne związane z lexusem LC odpowiedział nam inżynier i konstruktor Lexusa Stefan V. Ramaekers.

Time Attack

Jazdy po torze modelami LC500h/ LC500 umożliwiały nie tylko doskonalenie techniki jazdy, ale przede wszystkim odkrywanie różnic pomiędzy autami z napędem konwencjonalnym i hybrydowym.

SUV RX w teście polegającym na gwałtownym ominięciu przeszkody zaprezentował w całej rozciągłości możliwości systemu AVS. W wyścigu na ćwierć mili można było poczuć zalety foteli podczas startu i jazdy RC F i GS F. Lexusy NX i RX proponowały przejażdżkę w terenie – po przygotowanej trasie. Pomoc profesjonalnego instruktora bardzo się przydała…

Wspomniany NX z zaklejonymi wszystkimi szybami ciekawił wszystkich. Okazało się, że przyczepiona za samochodem na specjalnej konstrukcji kamera HD, wyświetla obraz zza samochodu z lotu ptaka na ekranie znajdującym się przed kierowcą. Tak wyposażony uczestnik mógł zostać z powodzeniem wypuszczony z instruktorem na specjalnie przygotowany tor offroadowy.

To był bardzo ciekawy i emocjonujący dzień…

MK
Fot.: M. Kin i Marcin Karaczun