CYKL E-RALLY REGULARITY CUP 2020 DLA OPLA CORSY-e

Opel Corsa-e w swoim pierwszym starcie w zawodach międzynarodowych odniósł zwycięstwo – okazał się najlepszy w FIA E‑Rally Regularity Cup 2020.

Seria ERRC, została zainicjowana w celu promowania alternatywnych źródeł energii w sporcie samochodowym.


Zobacz także:

SPORT

ECO


 

Zawody zarezerwowane wyłącznie dla samochodów seryjnych łączą klasyczną rywalizację na regularność mierzoną z dokładnością do dziesiątych części sekundy z klasyfikacją według efektywności, w której liczy się każda watogodzina (Wh). Edycja FIA ERRC w 2020 r. zaplanowana na osiem imprez została dostosowana do ograniczeń związanych z pandemią Covid‑19.

Wystartowało w nim pięciu mistrzów międzynarodowych oraz wielu mistrzów krajowych z Francji, Włoch, Hiszpanii i Portugalii, reprezentujących kilkudziesięciu producentów, takich jak Volkswagen, Renault, BMW, Mercedes i Tesla. Opel Corsa‑e z Arturem Prusakiem za kierownicą i pilotem Thierrym Benchetritem objął prowadzenie w pierwszej rundzie, odnosząc zwycięstwo na Islandii.

Marka zagwarantowała sobie tytuł dwoma kolejnymi finiszami na podium w pozostałych zawodach zorganizowanych w Portugalii i Hiszpanii. Przy pomiarze czasu z dokładnością do jednej dziesiątej sekundy na kilkusetkilometrowym dystansie Opel Corsa‑e ustanowił rekord średniego zużycia energii wynoszący 12,7 kWh na 100 km w trakcie całych mistrzostw.

– FIA ERRC wymaga maksymalnie płynnej jazdy w celu utrzymania średniej prędkości określonej w regulaminie bez marnowania energii. To właśnie konieczność zachowania tej równowagi sprawia, że są to tak interesujące mistrzostwa, które przyciągają coraz więcej uczestników. Dzięki Corsie‑e szybko zdobyliśmy przewagę, która rosła z każdym rajdem” — wyjaśnia Artur Prusak, zdobywca tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji kierowców w latach 2015, 2016 i 2020.

Corsa‑e to samochód elektryczny dla każdego, oferujący najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu elektrycznej mobilności. Przy zasięgu 337 km według WLTP pięciomiejscowe auto z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) generującym 260 Nm sprawdza się na co dzień. Naładowanie akumulatora do 80 procent całkowitej pojemności 50 kWh zajmuje 30 minut.

FIA E-Rally Regularity Cup 2020 — klasyfikacja końcowa
1. Opel – 78 pkt.;
2. Volkswagen – 70,5 pkt.;
3. Renault – 45 pkt.;
4. MG – 36 pkt.;
5. Peugeot – 24 pkt.;
6. BMW – 22,5 pkt.;
7. Hyundai – 18 pkt.;
8. Kia – 18 pkt.;
9. Nissan – 15 pkt.;
10. Mercedes – 3 pkt.;
11. Tesla – 1,5 pkt.