Uruchomienie produkcji nowego modelu CUPRA Formentor (z powodu koronawirusa uroczystość dla gości i dziennikarzy on-line), przedstawione zostały plany marki na najbliższą i dalszą przyszłość.
Nowa wersja hiszpańskiego CUV-a łączy zaawansowaną technologię z dynamicznym designem.
Zobacz także:
Prezes SEAT-a i CUPRY, Wayne Griffiths przybliżył plany rozwoju i założenia finansowe marki na przyszłość. Hiszpańska firma zamierza uzyskać ponaddwukrotny wzrost sprzedaży modeli marki. Premierowa edycja samochodu ma pod maską spalinowy silnik o mocy 310 KM, a od 2021 roku gama napędów rozszerzy się w sumie do siedmiu wariantów, w tym hybrydy typu plug-in.
– Formentor jest ważnym krokiem dla CUPRY. To pierwszy całkowicie autorski model, który pomoże w rozwoju i popularyzacji marki. Dzięki premierze nowego modelu zamierzamy uzyskać lepsze wyniki niż pierwotnie zakładaliśmy i odnotować ponaddwukrotny wzrost sprzedaży. Formentor będzie stanowił 10 proc. wszystkich egzemplarzy produkowanych w zakładach w Martorell, które wraz z rozpoczęciem produkcji nowej CUPRY powróciły do pełnego wymiaru pracy – zaznaczył Wayne Griffiths, CEO CUPRY i nowo wybrany prezes SEAT-a.
Przedstawiciele marki określają Formentora jako fundament strategii globalizacji producenta. Zakłada ona pozytywny wpływ modelu na ugruntowanie pozycji na najszybciej elektryzujących się rynkach moto w Europie, takich jak Norwegia. Oferta Formentora zostanie również skierowana na priorytetowe rynki latynoamerykańskie, turecki oraz izraelski.
Rozwój marki jest silnie powiązany z trendem elektryfikacji. Jeszcze w tym roku do dostępnych modeli CUPRY dołączy Leon w hybrydowej wersji plug-in, z kolei hybrydowy Formentor trafi do sprzedaży na początku 2021 roku. Również w przyszłym roku rozpocznie się produkcja el-Borna, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu producenta.
Przedstawiciele CUPRY zakładają, że po wprowadzeniu na rynek wszystkich planowanych wersji modelowych obroty marki przekroczą miliard euro. Pomóc ma w tym dynamicznie rozwijająca się sieć sprzedaży. Podczas pierwszego europejskiego salonu w Hamburgu Griffiths zapowiedział innowacyjny format miejsc, wykraczający poza tradycyjne dealerskie salony. Do końca 2020 roku marka chce w skali globalnej pozyskać niemal 520 specjalistów CUPRY oraz 600 dedykowanych CUPRA Masterów.