Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego Geneva Motor Show na stoisku marki CUPRA pojawił się nowy Formentor. Cieszył się on du żym zainteresowaniem miłośników motoryzacji z całego świata zwiedzających targi.
Po premierze modelu marka zaprezentowała również plany na bieżący rok oraz rozbudowany zespół, który ma współtworzyć sukces producenta.
Zobacz także:
Po pierwszym roku jako niezależna marka CUPRA może pochwalić się kadrą 70 wykwalifikowanych pracowników, co oznacza poszerzenie zespołu o 50 proc. względem początku działalności. Marce przewodzą Luca de Meo, Prezes SEAT-a stojący na czele Zarządu oraz Wayne Griffiths na stanowisku Dyrektora Generalnego.
– W 2019 roku chcemy jeszcze wyraźniej zaznaczyć naszą obecność w Europie dzięki modelom CUPRA Ateca i CUPRA Leon. W najbliższej perspektywie czasowej kluczowymi rynkami pozostaną dla nas Niemcy, Hiszpania i Wielka Brytania, ale widzimy potencjał na wzrost we Francji, Szwajcarii i Austrii. Rozszerzamy naszą działalność również o strategiczne rynki pozaeuropejskie – w północnej Afryce i Ameryce Łacińskiej – informuje Griffiths.
Na dobrej drodze
Wyniki marki w 2018 roku przerosły oczekiwania. Sprzedaż osiągnęła poziom 14 400 pojazdów, czyli o 40 proc. więcej niż rok wcześniej. Początek 2019 roku potwierdza trend wzrostowy. Jedynie w ciągu dwóch pierwszych miesięcy sprzedano 3 600 samochodów, co oznacza wzrost o 101,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Do trzycyfrowego wyniku przyczyniła się m.in. premiera pierwszego opracowanego specjalnie dla marki modelu Formentor. Samochód koncepcyjny, stworzony jako manifest wartości CUPRA, trafi do salonów w 2020 roku.
Unikalne doświadczenie
Aby zrealizować swoje cele sprzedażowe, młoda marka intensywnie rozwija sieć dystrybucji. Dysponuje już dedykowanymi przestrzeniami w 210 salonach sprzedaży SEAT-a na całym świecie, a ich liczba jeszcze wzrośnie do końca roku. Specjalnie zaprojektowane tzw. CUPRA Cornery odzwierciedlają stylistykę i wartości marki.
Równolegle CUPRA planuje otworzyć własne salony w najbardziej rozpoznawalnych lokalizacjach na całym świecie. Klienci uzyskają w nich dostęp do unikalnych części i akcesoriów przeznaczonych dla poszczególnych modeli. Dopełnieniem doświadczenia marki będą ekskluzywne kolekcje i serie dodatków oraz możliwość udziału w specjalnych wydarzeniach, nad którymi będzie czuwać ponad 240 CUPRA Masterów.
Podczas tegorocznego Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie, poza samochodem koncepcyjnym Formentor, CUPRA zaprezentowała również model Ateca Special Edition, łączący sportowe osiągi z wyrafinowanym wykończeniem. Do 2020 roku marka planuje zaprezentować cztery nowe modele, które pozwolą na podwojenie sprzedaży w ciągu najbliższych czterech– pięciu lat.