W najnowszej edycji Barometru Nowej Mobilności prawie 1/4 ankietowanych zadeklarowała chęć zakupu pojazdu z napędem BEV.
To wzrost o 8 punktów procentowych względem poprzedniego raportu.
Zobacz relacje:
LEXUS: JAK MARKA WYKORZYSTUJE BAMBUS W SWOICH SAMOCHODACH
Z najnowszego raportu 7. edycji Barometru Nowej Mobilności wynika, że Polacy z coraz większym entuzjazmem decydują się na samochody elektryczne. W 2023 roku już 23% respondentów zadeklarowało chęć zakupu pojazdu elektrycznego (BEV), co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do lat poprzednich – w 2020 roku tylko 7% badanych rozważało taki zakup. W przypadku pojazdów z napędem hybrydowym PHEV wzrost ten wynosi 41 pp. (12% w 2017 r., a 55% w 2023 r.). Co więcej, Polacy deklarują też coraz lepszą znajomość zagadnień związanych z sektorem e-mobility. W ostatniej edycji badania odsetek respondentów, którzy wskazali niski lub bardzo niski poziom wiedzy o elektromobilności zmalał o 58 punktów procentowych (2019 r. – 84%, 2023 r. – 26%).
Zgodnie z wynikami raportu, głównymi czynnikami wpływającymi na decyzje zakupowe Polaków są niższe koszty eksploatacji pojazdów elektrycznych w porównaniu do tradycyjnych samochodów spalinowych. Co drugi respondent (56%) wskazał ten aspekt jako kluczowy argument za wyborem auta elektrycznego. Z kolei 40% ankietowanych przyznało, że wybrałoby elektryka ze względu na rosnącą świadomość ekologiczną.
Propozycje elektrycznych modeli marki CUPRA
W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi wśród polskich użytkowników, marka CUPRA proponuje w swojej ofercie modele CUPRA Born oraz CUPRA Tavascan. Wśród klientów popularne są również wersje hybrydowe modeli Leon oraz Formentor.
CUPRA Born to pierwszy w pełni elektryczny pojazd w portfolio barcelońskiej marki. W ofercie dostępny jest z silnikiem elektrycznym z akumulatorem o mocy 59 kWh, 77 kWh oraz 79 kWh (w wersji VZ), który zapewnia zasięg od 427 do 593 km w zależności od wybranego wariantu. Z kolei CUPRA Tavascan jest jedną z najnowszych propozycji barcelońskiego producenta. SUV w najmocniejszej wersji dostarcza 340 KM z dwóch silników elektrycznych, które w płynny sposób przenoszą moc na wszystkie koła. Zasięg pojazdu wynosi do 522 km dla wersji VZ oraz do 568 km dla wersji Endurance.
Optymistyczne wyniki raportu wskazują, że Polacy są coraz bardziej gotowi na nadchodzącą erę elektromobilności. Rosnąca oferta pojazdów elektrycznych, w tym modeli takich jak CUPRA Born oraz CUPRA Tavascan, jak również stale rozwijająca się infrastruktura ładowania przyczyniają się do pozytywnego trendu na rynku motoryzacyjnym w Polsce – podsumowuje Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT I CUPRA.