W drugiej połowie 2024 roku na ulice wyjedzie Tavascan – pierwszy elektryczny SUV marki CUPRA, który już dziś wzbudza olbrzymie emocje.
Co sprawia, że jest tak wyjątkowy?
Zobacz także:
PORSCHE: NOWA KONCEPCJA WNĘTRZA NOWEJ GENERACJI MODELU PANAMERA
Odważny design
CUPRA Tavascan integruje najnowsze technologie, począwszy od układu napędowego, poprzez podwozie, łączność, bezpieczeństwo, a kończąc na komforcie. Pierwszy w 100% elektryczny SUV tworzy nowy, wyrafinowany język stylistyczny marki, który podkreśla sportowa linia karoserii. Umieszczone z przodu, geometryczne światła LED składające się z trzech trójkątów są znakiem rozpoznawczym nowego modelu. Innym elementem świetlnym, który sprawia, że najnowszy model jest niemożliwy do przeoczenia na drodze, jest podświetlany logotyp na przodzie maski. Dynamika i muskularne linie nadwozia Tavascana przenoszą się również do wnętrza, zapewniając komfort kierowcy i pasażerom.
Zrównoważony duch
Tworząc swojego pierwszego SUV-a z napędem elektrycznym, CUPRA postawiła sobie wyzwanie znalezienia nowej autentyczności nie tylko dla Tavascana, ale też dla całej przyszłej gamy modelowej. Hiszpański producent nie ukrywa wykorzystywania plastiku, który służy jako jeden z głównych komponentów do tworzenia elementów pojazdu. W branży motoryzacyjnej tworzywo te jest szeroko stosowane. Jednak CUPRA wychodzi naprzeciw zwyczajom branży i stara się wykorzystywać w swoich samochodach materiały pozyskane w sposób zrównoważony np.: poprzez wydobywanie plastikowych butelek z dna mórz i oceanów. Wytworzone w ten sposób komponenty posłużyły m.in. do stworzenia foteli kubełkowych w Tavascanie.
Dzięki temu możemy stworzyć lżejszą konstrukcję i zaprezentować części takimi, jakimi są. Bez konieczności ich upiększania i zakrywania. W ten sposób zmniejszamy nasz ślad węglowy. Podróż CUPRY w kierunku elektryfikacji oraz zrównoważonego rozwoju jest naszym niepowstrzymanym impulsem, a model Tavascan nie jest jedynie odpowiedzią, czy dostosowaniem się do zmian, które stawia przed nami rzeczywistość. Jest to pojazd, który te zmiany tworzy – dodaje Francesca Sangalli, szefowa działu barw, kroju i strategii w CUPRA.