W listopadzie do salonów w Polsce trafi najnowszy model CUPRY czyli Leon. Na wstępie zadebiutuje 245-konna wersja z napędem hybrydowym typu plug-in.
Będzie można wybrać spośród dwóch typów nadwozia – ceny klasycznego hatchbacka zaczną się od 155 900 zł, natomiast wersji Sportstourer – od 159 500 zł.
Zobacz także:
Będzie można także skorzystać z opcji leasingowej. Premierę benzynowego wariantu modelu zaplanowano na 2021 rok.
Napęd hybrydowy typu plug-in zastosowany w nowym modelu ma wysoką wydajność. Jest oparty jest na współdziałaniu 1.4-litrowego silnika spalinowego TSI o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm oraz silnika elektrycznego o mocy 115 KM, wyposażonego w akumulator jonowo- litowy o pojemności 13kWh. Łącznie generują one maksymalnie 245 KM mocy i moment obrotowy na poziomie 400 Nm.
Samochód ma świetne osiągi: rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 6,7 sek. (Sportstourer w 7 sek.), a maksymalna prędkość to 225 km/h. Zasięg pojazdu w trybie elektrycznym wynosi 55- 60 km zgodnie z homologacją WLTP (68 km według NEDC) dla wersji hatchback, co umożliwia wygodne i bezemisyjne poruszanie się po mieście.
Ładowanie baterii przy użyciu Wallbox trwa zaledwie 3,5 godz. (lub sześć godzin przy wykorzystaniu domowego źródła prądu o mocy 230 V). Dzięki wysoko wydajnemu systemowi emisja CO2 wynosi mniej niż 35 g na 100 km (hatchback: 28,9- 32,4 g według WLTP i 35 g według NEDC; Sportstourer: 29,7-33,5 g według WLTP i 35 g według NEDC).
CUPRA Leon e-Hybrid zawsze uruchamia się w trybie elektrycznym – z wyjątkiem sytuacji, w której bateria nie jest wystarczająco naładowana. Napęd automatycznie przełącza się na tryb hybrydowy, jeśli wydajność energetyczna baterii spadnie poniżej określonego poziomu lub jeśli prędkość wzrośnie powyżej 130 km/h.
Premierowa CUPRA Leon dostępna jest również w systemie leasingowym – od 922 zł netto miesięcznie w przypadku hatchbacka i 962 zł netto miesięcznie za wersję Sportstourer.
Model dla wymagających
Samochód przyciąga uwagę bogatym wyposażeniem – m.in. w pełnym oświetleniem LED, sportowy zawieszeniem, fotelami kubełkowymi, systemem bezkluczykowego dostępu czy oświetlenie ambientowe. Przewidziano szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa i wirtualnych asystentów, m.in. proaktywny tempomat z funkcją dostosowania prędkości jazdy do znaków drogowych i danych nawigacji, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist Plus czy asystent jazdy w korku.