CUPRA: NOWA ATECA CZYLI SUV O SPORTOWYCH AMBICJACH

CUPRA_Atec1

CUPRA Ateca to SUV, który potwierdza narodziny nowej marki. Model wjedzie do salonów w Polsce jeszcze w bieżącym roku, oferując sportowe doznania z jazdy.

Nowe auto stanowi ofertę dla polskiego kierowcy. Od świetnego prowadzenia i zastosowanych technologii do ciekawego designu.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Istotą każdego samochodu marki CUPRA są jego moc, osiągi i właściwości jezdne, a sprostanie tym wymaganiom jest możliwe dzięki zaawansowanemu, czterocylindrowemu silnikowi benzynowemu. Jednostka napędowa o pojemności 1.84 l z bezpośrednim wtryskiem, turbodoładowaniem, średnicą cylindra 82,5 mm i skokiem tłoka 92,8 mm przy stosunku sprężania 9,3:1 wytwarza imponującą moc 300 KM w zakresie 5300- 6500 obr./min.

CUPRA_Atec2

Dodatkowo wysoki moment obrotowy na poziomie 400 Nm, dostępny w szerokim zakresie 2000- 5200 obr./min. sprawia, że CUPRA Ateca z łatwością osiąga maksymalną prędkość 247 km/h. Połączenie niskiej masy (zaledwie 1540 kg bez kierowcy) i wysokiej mocy silnika to gwarancja wspaniałych osiągów – CUPRA Ateca do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 5,2 sekundy. Wrażenia dopełnia rasowy dźwięk wytwarzany przez cztery rury wydechowe.

Przyspieszenie auta wspiera nowa siedmiobiegowa przekładnia DSG, zaprojektowana, aby wzmacniać sportowe wrażenia dzięki szybszej, płynniejszej i bardziej precyzyjnej zmianie biegów. Nowy model został również zaopatrzony w funkcję launch control, która już przy ruszaniu z miejsca pozwala wydobyć cały potencjał z silnika i napędu na cztery koła (4×4).

– CUPRA Ateca zapewnia znakomite osiągi i zwinność, co zawdzięcza niskiemu położeniu środka ciężkości, adaptacyjnemu zawieszeniu DCC, sportowym tarczom hamulcowym Brembo, a także wspaniałemu silnikowi, połączonemu z 7-biegową skrzynią biegów DSG i napędem 4Drive. Model oferuje znakomite osiągi i jest bezkonkurencyjny w swoim segmencie cenowym – mówi Matthias Rabe, Wiceprezes ds. badań i rozwoju SEAT-a.

CUPRA_Atec3

CUPRĘ Ateca wyposażono także w technologie mające na celu poprawę wydajności podczas codziennego użytkowania. Siedmiobiegowa skrzynia przekładnia łączy osiągi z niskim zapotrzebowaniem na paliwo, podczas gdy silnik TSI współpracuje z nowo zaprojektowanym filtrem cząstek stałych, który pozwala spełnić wymagania najnowszych przepisów w zakresie emisji spalin. Pod względem emisji CO2 pojazd mieści się w zakresie od 192 do 201 g/km przy zużyciu paliwa w zakresie 7,4- 8,9 l/100 km w cyklu WLTP.

Ateca korzysta z niezależnego, przedniego zawieszenia typu McPherson i tylnego wielowahaczowego. Do tego jest wyposażona w adaptacyjny układ amortyzatorów, które umożliwiają dostosowanie konfiguracji do potrzeb kierowcy.

Auto wyposażone zostało także w wydajny napęd 4Drive. Dzięki licznym czujnikom w czasie rzeczywistym analizuje on warunki drogowe, w tym prędkość samochodu, prędkość obrotową każdego koła, położenie kierownicy, sposób jazdy, a nawet aktualne ustawienie samochodu, aby w optymalny sposób dostarczyć moment obrotowy do każdego z kół.

Układ został zaprojektowany tak, aby poprawić właściwości jezdne, zoptymalizowano go też w celu wspierania wszystkich dostępnych trybów jazdy − Comfort, Sport, Individual, Snow, Off-Road i oczywiście CUPRA.