CUPRA Leon VZ to model, który jest wyposażony w ten sam dwulitrowy silnik EA888 co CUPRA Leon VZ TCR. Na torze wyścigowym generuje moc 340KM
Jednym z elementów, z którego zespół wyścigowy odpowiedzialny za rozwój modelu wyścigowego jest najbardziej dumny, jest jego silnik – obydwa samochody są wyposażone w tę samą jednostkę napędową.
Zobacz także:
JEEP: HARRISON FORD W DWUMINUTOWYM SPOCIE REKLAMOWYM PODCZAS BIG GAME
Wyposażyliśmy CUPRA Leon VZ TCR w dwulitrowy silnik EA888, ten sam, który napędza model seryjny. Nie otwieraliśmy go ani nie modyfikowaliśmy w żaden sposób. Jedyną różnicą jest to, że w modelu TCR uzyskujemy moc 340 KM poprzez dostosowanie niektórych parametrów w oprogramowaniu jednostki sterującej silnikiem, w porównaniu do 333 KM w modelu drogowym. Dzięki temu nasi klienci zyskują ogromne zaufanie zarówno na torze, jak i poza nim – mówi Xavi Serra Globalny Dyrektor CUPRA Racing.
Nowe spojrzenie na design
Design jest kolejnym elementem łączącym te dwa modele. Design modelu seryjnego jest już doskonale przystosowany do samochodu wyścigowego, ponieważ jest niezwykle sportowy. Główne różnice dotyczą struktury. Wymiary zewnętrzne modelu TCR są szersze i dłuższe. Obniżyliśmy również jego wysokość, ale użyliśmy tego samego podwozia, co w wersji drogowej – mówi Globalny Dyrektor CUPRA Racing. Wnętrze natomiast różni się całkowicie, ponieważ w celu zmniejszenia masy usunięto zbędne elementy, takie jak fotele (z wyjątkiem fotela kierowcy), a także dodano wszystkie elementy bezpieczeństwa wymagane przez regulacje Międzynarodowej Federacji.
Sportowy charakter
Wyposażone w ten sam silnik i podwozie oraz bazujące na tym samym designie, pozostaje pytanie, czy oba modele oferują porównywalne wrażenia z jazdy. Oba samochody dzielą wiele elementów, takich jak kolumna kierownicza, przednie i tylne osie… dlatego dynamika jazdy jest bardzo podobna. Oczywiście wprowadziliśmy pewne modyfikacje, aby poprawić osiągi na torze, ale podstawowe koncepcje pozostają takie same – dodaje Xavi. Na przykład CUPRA Leon VZ Sportstourer wyposażono w system Torque Splitter, który działa z dwoma niezależnymi, elektrohydraulicznie sterowanymi sprzęgłami, co zapewnia większą zwinność w wymagających warunkach.
Stworzony, by zdobywać szczyty.
W ubiegłym sezonie CUPRA Leon VZ TCR pomogła swoim zespołom wygrać wiele mistrzostw, a w 2025 roku jest gotowa na kolejne sukcesy, debiutując w IMSA Michelin Pilot Challenge oraz TCR China Touring Car Championship. Wnioski zdobyte zarówno podczas wyścigów, jak i w trakcie rozwoju modelu seryjnego są dwukierunkowe. To wspólny proces rozwojowy; wzajemnie wymieniamy się spostrzeżeniami. Dzięki temu czerpiemy to, co najlepsze z obu światów – podsumowuje Xavi Serra.