CUPRA: FORMENTOR Z DWOMA NAPĘDAMI HYBRYDOWYMI

CUPRA poinformowała, że model Formentor będzie dostępny z dwoma wersjami napędu hybrydowego. Ich moce będzie przekraczała 200 KM.

e-HYBRID dysponował będzie łączną mocą 204 KM, a Formentor VZ e-HYBRID – aż 245 KM.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Zasięg samochodów w trybie elektrycznym wynosi odpowiednio 59 oraz 55 km. Pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży na wybranych rynkach już w marcu. Na rynku jest dostępna hybrydowy Leon w wersjach hatchback oraz Sportstourer, zaś na drugą połowę 2021 roku zaplanowano premierę dynamicznego miejskiego samochodu elektrycznego – el-Born.

Produkcja nowych wersji Formentora ma niebawem osiągnąć poziom 100 egzemplarzy dziennie. Obie hybrydy z napędem na przednią oś łączą 1.4-litrowy silnik TSI o mocy 150 KM z jednostką elektryczną zapewniającą 115 KM. Energia elektryczna jest przechowywana w akumulatorach litowo- jonowych o łącznej pojemności 13 kWh.

W zależności od rozwiązań technologicznych pojazdy zapewniają moc 204 lub 245 KM. e-HYBRID rozwija prędkość od 0 do 100 km/godz. w 7,8-sek. i rozpędza się maksymalnie do 205 km/godz. Natomiast wariant VZ e-HYBRID osiąga prędkość 100 km/godz. w 7 sek., a jego prędkość maksymalna wynosi 210 km/godz.

Wykorzystanie napędu hybrydowego wpłynęło na znaczne obniżenie zużycia paliwa. Zgodnie z wynikami testów WLTP wynoszą one jedynie 1,2- 1,4 l/ 100 km w przypadku pierwszego z modeli oraz 1,4- 1,6 l/ 100 km dla drugiego. Samochód standardowo uruchamia się w trybie elektrycznym. Napęd przełącza się na tryb hybrydowy, gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej określonego poziomu lub gdy pojazd rozpędza się do 140 km/h.

Kierowca może skorzystać z ustawień domyślnych w trybie Hybrid- Auto, który automatycznie optymalizuje zużycie energii lub wybrać jedną z trzech opcji dostępnych w trybie Hybrid- Manual: utrzymanie obecnego stanu naładowania, określenie, jakiego poziomu zakumulowanej energii samochód nie powinien przekroczyć oraz funkcję ładowania przy użyciu silnika spalinowego. Akumulatorem można zarządzać także zdalnie za pomocą aplikacji mobilnej CUPRA Connect.

Podwozie i układ napędowy współpracują ze sobą, aby zapewnić dynamizm jazdy. Podwozie zostało dostosowane do nowej wersji modelu i innego niż w wariantach spalinowych rozkładu masy. Ponadto, kolumny MacPhersona oraz wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi zapewniają komfort jazdy od pierwszej chwili po uruchomieniu samochodu. W zależności od preferencji estetycznych można również wybierać między 18- i 19-calowymi felgami kół.

Nowy model ma wymiary: 4 450 mm długości, 1 839 mm szerokości i 1 510 mm wysokości, dzięki czemu nad głowami pasażerów pozostaje odpowiednio dużo przestrzeni. Co więcej, rozstaw osi o wymiarze 2 680 mm zapewnia osobom siedzącym z tyłu dużo miejsca na nogi. Podróżni docenią również praktyczny bagażnik o pojemności 345 litrów.

DANE TECHNICZNE

Formentor VZ e-HYBRID
* Silnik spalinowy 1.4 TSI 245 KM (180 kW);
– cylindry/ zawory: 4/ 16 V;
– pojemność: 1 395 cm3;
– stopień sprężania: 10;
– moc silnika elektrycznego: 115 KM (85 kW);
– pojemność akumulatorów: 13 kWh;
– maksymalny moment obr.: 400 Nm;
– zasięg napędu elektrycznego (WLTP): 52-5 5km;
– przyspieszenie 0-100 km/godz.: 7.0 sek.;
– prędkość maksymalna: 210 km/h;
– zużycie paliwa (WLTP): 1.4 – 1.6 l/ 100 km;
– emisja CO2 (WLTP): 31-35 g/km.

Formentor e-HYBRID
* Silnik spalinowy 1.4 TSI 204 KM (150 kW)
– cylindry/ zawory: 4/ 16 V;
– pojemność: 1 395 cm3;
– stopień sprężania: 10;
– moc silnika elektrycznego: 115 KM (85 kW);
– pojemność akumulatorów: 13 kWh;
– maksymalny moment obr.: 350 Nm;
– zasięg napędu elektrycznego (WLTP): 53-59 km;
– przyspieszenie 0-100 km /godz: 7.8 sek.;
– prędkość maksymalna: 205 km/h;
– zużycie paliwa (WLTP): 1.2 – 1.4 l/100 km;
– emisja CO2 (WLTP): 26-32 g/km.