CUPRA: CORAZ WIĘCEJ FLOT STAWIA NA POJAZDY ELEKTRYCZNE

Floty samochodowe stanowią kluczowy sektor rynku motoryzacyjnego w Polsce, odpowiadając za ponad 70% sprzedaży nowych pojazdów.

Rosnący potencjał branży CFM dotyczy także obszaru elektromobilności, który staje się coraz bardziej atrakcyjną opcją wyboru. W ciągu ostatnich dwóch lat zauważono znaczny wzrost zainteresowania napędami elektrycznymi wśród klientów flotowych, zarówno dużych firm, jak i małych przedsiębiorstw. Duże organizacje często wprowadzają strategie oparte na zrównoważonym rozwoju i zyskującym na znaczeniu ESG (Environmental, Social, Governance). Małe firmy natomiast widzą w elektromobilności szansę na wprowadzenie innowacji i ekologicznych rozwiązań do swoich flot.


Zobacz także:

SUZUKI: SPECJALNA ODMIANA VITRY 35TH ANNIVERSARY SPECIAL EDITION
 

ROZMAITOŚCI


 

Nie bez znaczenia pozostaje także możliwość pozyskania dotacji na zakup pojazdów elektrycznych. Dzięki rządowemu programowi „Mój elektryk” firmy mogą liczyć na dofinansowanie do elektrycznego samochodu firmowego w wysokości nawet 27 000 zł, o ile deklarowany roczny przebieg pojazdu wyniesie co najmniej 15 tys. km. W przypadku niższych przebiegów dopłata dla firm wynosi 18 750 zł.

CUPRA Born – elektryk z charakterem

Born, pierwszy elektryczny model marki CUPRA, łączy sportowy charakter z zerową emisją, zapewniając do 540 km zasięgu (wg. WLTP). Pojazd oferowany jest w dwóch wariantach silnikowych: o mocy 150 lub 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 310 Nm. Przy wyborze pakietu e-Boost moc mocniejszej wersji podnoszona jest chwilowo do 231 KM. Takie wartości zapewniają przyspieszenie od 0 do 50 km/h w 2,6 sekundy, a do 100 km/h o 4 sekundy więcej. Model ten cieszy się coraz większą popularnością nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale staje się także coraz częstszym wyborem firm.

Według naszych analiz CUPRA charakteryzuje się niską utratą wartości. Stanowi interesującą alternatywę dla powszechnie stosowanych flotowych pojazdów. Co więcej, każdy z oferowanych modeli cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno w salonach sprzedaży jak i na rynku wtórnym – komentuje Dariusz Wołoszka, wiceprezes INFO-EKSPERT.